کد خبر 1360135
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
ادعای خانواده مارادونا درباره پیراهن به حراج گذاشته شده او + عکس

خانواده اسطوره فقید تیم ملی فوتبال آرژانتین درباره پیراهن منتسب به کاپیتان این تیم در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک ادعایی جالب مطرح کردند.

به گزارش مشرق، دیه‌گو مارادونا اگرچه چشم از دنیا فرو بسته است، اما هنوز هم مسبب شکل گرفتن حواشی جالبی در دنیای فوتبال می‌شود.

جدیدترین مورد، اختلاف بر سر پیراهنی است که گفته می‌شود او در جام جهانی ۱۹۸۶ با آن به انگلیس گل معروف دست خدا را به ثمر رساند و باعث پیروزی ۲ بر یک تیم ملی آرژانتین شد.

گفته می‌شود که این پیراهن قرار است توسط یک مؤسسه سوتبای انگلیسی با رقم پایه ۷.۲ میلیون یورو به حراج گذاشته شود.

این پیراهن تا الان در اختیار استیو هاج هافبک اسبق تیم ملی انگلیس بوده که در آن بازی مقابل مارادونا حضور داشت و در پایان مسابقه هم پیراهنش را با مارادونا عوض کرد. هاج گفت: «به چشم‌های مارادونا نگاه کردم و همان موقع پیراهنم را طوری درآوردم که از او بپرسم آیا ممکن است پیراهن‌های‌مان را عوض کنیم؟ او هم به من نزدیک شد و پیراهن‌های‌مان را عوض کردیم. این تمام داستان بود. به همین سادگی».

داستان اما به همان سادگی که هاج می‌گوید، نبوده است. در حقیقت این ادعای شامل خانواده مارادونا دخترش دالما و همسر سابق او کلودیا ویافانیه نمی‌شود که روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کردند پیراهنی که قرار است به حراج گذاشته شود آن پیراهنی نیست که دیه‌گو با آن هر دو گل آرژانتین را به انگلیس زد.

ادعای خانواده مارادونا درباره پیراهن حراجی +عکس


پیراهن مارادونا که در اختیار استیو هاج قرار دارد

دالما مارادونا به رادیو متروی آرژانتین گفت: اگر شناخت‌تان از پدر من در حد یک دقیقه باشد هم خواهید دانست که او آن پیراهن را به هیچکس نداده است. بله، او پیراهنی که در نیمه اول بازی به تن داشت را ممکن است عوض کرده باشد، چون آن موقع نمی‌دانست که قرار است در نیمه دوم چه اتفاقی رخ دهد. اما آن پیراهنی را که در نیمه دوم به تن داشت، به کسی نداده و آن مرد بیچاره‌ (استیو هاج) هم آن را ندارد. پیراهنی که او دارد پیراهنی نیست که پدرم در نیمه دوم بازی پوشیده بود».

با وجود ادعای خانواده مارادونا، حراجی پیراهن مارادونا قرار است برگزار شود و مسئولان برگزارکننده این حراجی هم مدعی هستند که این پیراهن همان پیراهنی است که مارادونا در انتهای بازی آن را از تن درآورده است. آنها با انتشار بیانیه‌ای اطمینان داده‌اند مدارکی دارند که نشان می‌دهند ادعای‌شان صحت دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس