مراسم نکوداشت شهید حسن ایرلو با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد

مراسم نکوداشت شهید حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با حضور مقامات لشکری و کشوری و برخی سفرای خارجی در تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم نکوداشت شهید حسن ایرلو با حضور مقامات لشکری و کشوری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان و برخی سفرای خارجی در تهران در محل ساختمان شماره یک این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم خانواده معزز شهید ایرلو، مقامات وزارت خارجه و سفرای خارجی در تهران، ابوالفضل عمویی «سخنگوی کمیسیون امنیت ملی» و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی «رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» حضور دارند.

سردار اسماعیل قاآنی «فرمانده سپاه قدس»، سید عباس عراقچی «دبیر شورای راهبردی روابط خارجی»، علی‌اکبر صالحی «رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی و معاون پژوهشی و قائم‌مقام رئیس فرهنگستان علوم ایران»، حجت‌الله عبدالملکی «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و حمیدرضا سجادی «وزیر ورزش و جوانان» در این مراسم حضور دارند.

مراسم نکوداشت شهید حسن ایرلو با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد

شهید حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن بود.

شهید ایرلو از جانبازان جنگ تحمیلی بود که در هنگام ماموریت خود در یمن به بیماری کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها با شرایط نامناسبی به کشور منتقل شد و در ۳۰ آذرماه به شهادت رسید.

دانلود

حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری طی سخنانی شهادت شهید ایرلو را به مقام معظم رهبری و خانواده صبور و فداکار ایشان، همرزمان و همکاران و خانواده بزرگ دستگاه دیپلماسی و وزیر خارجه تسلیت گفت و افزود: برای نمایندگی نظام ارزش محور جمهوری اسلامی ایران در کشوری که در حوزه فرهنگی و تمدنی از جایگاه بسیار ویژه‌ای در سطح منطقه و جهان اسلام و در عرصه بین‌الملل برخوردار است یعنی کشور دوست داشتنی یمن، سفیری باید انتخاب می‌شد که تبلور این معیارها و ارزش‌ها بود. شهید ایرلو به خوبی این نمایندگی را بر عهده داشت و به خوبی این نقش را ایفا کرد. انسانی که انس با قرآن کریم و نماز شب و نیایش‌های شبانه‌اش هیچگاه ترک نشد. انسانی که خستگی ناپذیر بود و برای انجام وظایف خودش هیچ وقت خستگی را نمی‌شناخت.

وی افزود: در نظر بگیرید چقدر تفاوت است بین انسانی که از آن طبقه اول و با انگیزه‌های مادی و غیرانسانی به یک کشوری مثل یمن حمله می‌کند و نزدیک به ۳۸۰ هزار نفر کشته به جای می‌گذارد و صدها هزار نفر معلول و جانباز حاصل این حمله غیرانسانی است که به تعبیر مقام معظم رهبری، همان هفت سال قبل فرمودند احتمال پیروزی در این جنگ برای کسانی که به یمن حمله کردند زیر صفر است. کسی این طور حمله می‌کند و محاصره می‌کند و مردم را در شرایط کرونا قرار می‌دهد و آن را با شهید ایرلو مقایسه کنید.

حجت الاسلام و المسلمین قمی اضافه کرد:بخشی از پیروزی مردم شریف یمن مدیون زحمت‌هایی بود که شهید عزیز ما در جمع آوری کمک‌های انسانی و مردمی در داخل کشور و در سطح منطقه و در عرصه بین‌الملل انجام داد که اینها را به دست مردم عزیز و نیازمند یمن برساند و او در تمام امور جز ارزش‌های والای انسانی و الهی چیز دیگری را نمی‌شناخت. به همین دلیل بود که به نحوی عامل وحدت در بین گروه‌های مختلف در یمن نیز بود. اگر دچار اختلافی می‌شدند یکی از کسانی که برای پیوند دادن آنها اقدام می‌کرد شهید ایرلو بود.

وی گفت: برخلاف کسانی که دنبال تجزیه یمن شمالی و جنوبی بودند، شهید ایرلو درصدد وحدت یمن بود. در یمن شمالی و جنوبی محوب بود. او که عمری را در مسیر ارزش‌های انسانی، کمک به مظلوم، دفاع از عدالت، مبارزه با تروریسم و نظام ناعادلانه جهانی سپری کرده بود صفحه پرونده زندگی مادی‌اش صفحه عاشقانه‌ای بود و آن‌که این همه دارو و درمان و غذا برای مردم یمن تهیه می‌کرد در شرایط بیماری و نیازش به دارو و درمان به دلیل تعلل آنهایی که باید اجازه پرواز هواپیما را می‌دادند، زمانی که توانستند ایشان را به میهن برگرداندند، زمان برای درمان ایشان سپری شده بود و نهایتا بعد از مدت کوتاهی از مراجعت به میهن اسلامی به دو برادر شهیدش و همرزمان شهیدش در طول دفاع مقدس و همچنین به فرمانده شهیدش سپهبد شهید سلیمانی مبارز ارشد مبارزه با تروریسم پیوست.

به گزارش فارس، پیام خانواده ایرلو نیز در این مراسم قرائت شد. در این پیام آمده است: خدا را شاکریم مجاهدت فی سبیل الله سفیر شهید بعد از سال‌ها مجاهدت مظلومانه به دیار حق شتافت. او در ۴۲ سال حضورش در سنگر جهاد و در زمان سفارت در یمن برای مقابله با نظام استکبار از هیچ کوششی دریغ نکرد. او توانست تکیه گاهی محکم برای مردم یمن باشد. از ابراز همدردی ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای قدردانی می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس