کد خبر 1320136
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمایه

کارشناس مسائل منطقه گفت: حاج‌قاسم سلیمانی در طول سه دهه گذشته، برای جلوگیری از هژمونی و تحرکات آمریکا در محور مقاومت هوشمندانه فعالیت می‌کرد و حضور فیزیکی موثری داشت.

به گزارش مشرق، در آستانه سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.
 

هانی‌زاده: راه و مکتب سردار سلیمانی ادامه دارد


سردار سلیمانی تمام طرح‌های آمریکا را نقش بر آب کرد

- حاج‌قاسم سلیمانی در طول سه دهه گذشته، برای جلوگیری از هژمونی و تحرکات آمریکا در محور مقاومت هوشمندانه فعالیت می‌کرد و حضور فیزیکی موثری داشت و به همین دلیل آمریکا تلاش کرد تا شطرنج سیاسی و جغرافیایی منطقه را به نفع رژیم‌صهیونیستی تغییر دهد. به‌طوری‌که تهاجمات نظامی آمریکا به‌ویژه در دو دهه گذشته و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ موجب شد آمریکا درصدد ضربه زدن به محور مقاومت برآید.

- بحران سوریه، جنگ یمن و وضعیت بحرانی لبنان بخشی از توطئه‌های آمریکا برای ضربه زدن به محور مقاومت بود و حضور سردار سلیمانی در منطقه برای تقابل با هژمونی آمریکا موجب شد که تمام طرح‌های آمریکا نقش بر آب شود.

راه و مکتب سردار سلیمانی ادامه خواهد یافت

- آمریکا از مدت‌ها پیش و حتی در دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش پسر در پی ترور سردار سلیمانی بود ولی در دوره‌ ریاست‌جمهوری ترامپ این مساله جدی‌تر شد و آمریکا دست به این اقدام تروریستی زد.

- طبیعی است حذف فیزیکی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس الحشدالشعبی عراق، ضربه بزرگی به محور مقاومت زد اما راه و مکتب سردار سلیمانی ادامه خواهد یافت.

شرایط منطقه درحال تغییر به نفع محور مقاومت است

- شرایط منطقه اکنون به‌گونه‌ای است که آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که باقی ماندن در منطقه به دلیل نفرتی که مردم نسبت به سیاست‌های آمریکا پیدا کرده‌اند، با هزینه‌های مالی و انسانی بالایی همراه خواهد بود. لذا آمریکایی‌ها اکنون درحال خروج از منطقه هستند.

- فرار از افغانستان، شرایط عراق و اصرار مردم عراق برای خارج کردن نیروهای تجاوزگر آمریکا از عراق و همچنین ناکامی آمریکا در سرنگونی دولت سوریه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با استفاده از ابزار نظامی نخواهند توانست منطقه و ژئوپلیتیک منطقه را به نفع خودشان تغییر دهند. بلکه علی‌رغم ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس منطقه الان درحال تغییر و تحول به‌نفع محور مقاومت است.

- همچنین علی‌رغم اینکه برخی رژیم‌های مرتجع عرب به دنبال این هستند که روابط خودشان را با رژیم‌صهیونیستی عادی‌سازی کنند، ولی درمجموع ملت‌های منطقه درحال آماده‌سازی خود برای تقابل با هژمونی آمریکا در غرب آسیا هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس