کد خبر 1320928
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
هشدار قرمز آبگرفتگی و سیلاب در 4 استان/ بارش باران در اغلب شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده در چهار استان بارش شدید باران پیش‌بینی می‌شود و احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی جاده‌ها و معابر شهری وجود دارد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده ۱۲ دی با ورود سامانه بارشی جدید به کشور شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور که امروز نیز شاهد بارش بود افزایش می‌یابد.

وی افزود: در این راستا در استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از خراسان رضوی، یزد، اصفهان، لرستان و ایلام بارش باران، وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش تگرگ داریم و بارش برف هم در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌روز آینده همچنین در بخش‌هایی از ارتفاعات البرز، نواحی شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز دوشنبه ۱۳ دی فعالیت سامانه بارشی گسترش می‌یابد و اغلب نقاط کشور را در برمی‌گیرد. در این روز در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما داریم.

وی بیان کرد: در ۲ روز آینده در نواحی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه ۱۴ دی بیشینه بارش‌ها در نواحی جنوب شرق کشور در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود. همچنین در ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده داریم.

ضیائیان اضافه کرد: روز چهارشنبه ۱۵ دی در سواحل خزر بارش باران و در نواحی غرب مرکز و شمال شرق کشور بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: روز آینده به دلیل شدت و تداوم بارش در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و جنوب کرمان هشدار سطح قرمز صادر شده است.

هشدار قرمز هواشناسی برای چهار استان گفت:‌ فردا بارش شدید باران همراه با وزش باد شدید در چهار استان بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود که موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده معابر شهری، جاری شدن روان ‌آب و اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود و احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده‌ها هم وجود دارد.

ضیائیان اضافه کرد: توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود، از سفر و تردد جاده‌ای در این چهار استان فردا پرهیز شود. عشایر کوچ‌رو جابه‌جا نشوند و دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جمع‌آوری شود. ضمن آنکه دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارت احتمالی سیل و آبگرفتگی آماده باشند.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری همراه با غبار صبح‌گاهی و اواخر وقت بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ درجه و ۵ درجه خواهد بود.

هشدار قرمز هواشناسی برای چهار استان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سخت‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس