کد خبر 1369455
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
جزئیات بارش در بخش‌هایی از کشور/ آسمان پایتخت بارانی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده سامانه بارشی عمدتاً در نیمه شمالی کشور فعال است و روز سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه شرقی کشور خواهد بود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده ۱۲ اردیبهشت سامانه بارشی عمدتاً در نیمه شمالی کشور فعال است و روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق و شمال شرق کشور، سواحل خزر، شمال غرب همچنین ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود.

وی گفت: روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت در شمال غرب و شمال شرق کشور و پنج‌شنبه در نواحی شمال غرب بارش‌ها ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز با شکل‌گیری توده گردوخاک و انتقال آن به غرب و جنوب غرب در این نواحی پدیده غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی داریم این شرایط روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت علاوه بر مناطق مذکور در بخش‌هایی از مرکز کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: فردا در نواحی جنوب و جنوب شرق کشور وزش شدید باد موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت دریای عمان و تنگه هرمز مواج است، اضافه کرد: در دو روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران، ‌ در برخی ساعات رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۱ و ۱۴ درجه خواهد بود.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جدید گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال جاری تا ۹ اردیبهشت ۱۴۶.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۱۷.۶ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۴.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس