کد خبر 1380838
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
خیزش‌گردوخاک در جنوب شرق‌/ هوا در کشور گرم‌تر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این هفته وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نوار شرقی کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز تا دوشنبه ۹ خرداد در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، همچنین ارتفاعات گیلان، مازندران، زنجان، قزوین و البرز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیش‌ِ رو این شرایط جوی در ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با جنوبی شدن جریانات روی دریای عمان از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در این هفته وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نوار شرقی کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

وی افزود: در هفته پیش‌ِ رو روند افزایش تدریجی دما را خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۰ و ۲۰ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری عنوان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا ششم خرداد امسال حدود ۱۶۰ میلی‌متر ثبت شد. میزبان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۳۳ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری حدود ۲۰.۲ درصد بیشتر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس