وزیر دفاع ترکیه: حملات نظامی در سوریه افزایش می‌یابد

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به کشته شدن سه نیروی نظامی این کشور در سوریه، تهدید کرد که ارتش ترکیه به حملات خود خواهد افزود.

به گزارش مشرق، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (سه شنبه) در واکنش به کشته شدن سه نیروی ارتش این کشور و زخمی شدن یک تن دیگر، گفت که ترکیه حملات «انتقام جویانه» خود را افزایش خواهد داد.

به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی، او گفت: «حملاتی که از آن سوی مرزها متوجه کشورمان می‌شود، بدون پاسخ نخواهد ماند و عملیات‌های انتقام جویانه ما گسترش می‌یابد.»

او مدعی شد که ارتش ترکیه در پاسخ به کشته شدن سه نظامی خود، موفق به کشتن ۲۲ شبه‌نظامی کرد سوریه که از آن‌ها با عنوان «تروریست» یاد می‌کرد شده است. این سه نظامی در هشتم ژانویه در منطقه «تل ابیض» در شمال سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه با انفجار بمب در مسیر خودرویشان کشته شدند. یک نظامی دیگر نیز مجروح و بیمارستان «شانلی اورفا» منتقل شد.

پس از این انفجار تعداد زیادی از نیروهای امنیتی به منطقه تل ابیض اعزام شدند تا عاملان را دستگیر کنند. استاندار «شانلی اورفا» نیز وارد محل انفجار در خاک سوریه شد.

وزارت دفاع ترکیه همان روز مدعی شد که ۱۲ تن از نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) در شمال شرق سوریه در حملات ارتش تکیه و در پاسخ به این انفجار کشته شده‌اند. تصاویر این حملات توپخانه‌ای نیز در صفحه توئیتری وزارت دفاع ترکیه منتشر شد.

ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۶ و به بهانه مقابله با قدرت‌گیری شبه‌نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه حضور نظامی خود را گسترش داده است. شبه‌نظامیانی که به گفته مقامات آنکارا با عناصر پ. ک. ک ارتباط عمیقی دارند.

در این راستا ارتش ترکیه و تروریست‌های همسو با این کشور از جمله گروهک ارتش آزاد، در ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ عملیات «سپر فرات» را انجام دادند و مناطقی در شمال استان حلب از جمله «جرابلس» را به اشغال خود در آوردند. در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ نیز عملیات «شاخه زیتون» در منطقه «عفرین» در استان حلب انجام شد. در نهم اکتبر ۲۰۱۹ نیز عملیات «چشمه فرات» در استان‌های استان‌های حلب،  حسکه و رقه آغاز شد و با اشغال مناطقی در نوار مرزی استان رقه پایان یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • NL ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    4 5
    نقطه ضعف ترکیه ارتشش هست چون ارتش ترکیه با جانبرکفان داعش و النصره به جنگ بشریت آمد. ___ سر میبریدند زن ها را به کنیزی میفروختند.__ پس ایران بازهم برای نجات خاورمیانه شمشیر برداشت. ___سردار یزرگ اسلام شهید سلیمانی طومار ارتش ترکیه را بهمراه داعش و النصره در هم پیچید.____ ترس فرماندهان ارتش ترکیه در اتاق های فرمان داعش و النصره زبانزد شده است فقط کافیست گوش هایتان به اندازه درازگوش دراز نباشد.
  • NL ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    4 4
    در حالی کشور مادر یعنی ایران در جنک تمدنی با بازماندکان امپراطوری روم تحت فشار است این علیف سعی دارد ار پشت به مادرش ایران خنجر بزند. نام مقدس آذری از این الهام خائن دور باد.
    • ایرانی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      0 1
      چه ربطی داره عجب آدمی هستی متوجه نوشته بالا نشده نظر می دی عجب عقب مانده ای هستی
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    اَللًهُمَ صَلَ عَلی فاطِمَه وَ اَبیها وَ بَعلِها وَ بَنیها وَ اُمًِها وَ ِسرًِ المُستَودِعِ فیها بِه عَددِ ما اَحاطَ بِه عِلمُک.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس