تاکید بر تقویت روابط و همکاری‌های مشترک ایران و نیکاراگوئه

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ایران در حاشیه مراسم تحلیف رییس جمهوری نیکاراگوئه با مقامات عالی‌رتبه از جمله رئیس جمهوری کوبا دیدار و بر تحکیم مناسبات دوجانبه برای مقابله با تحریم های واشنگتن تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهوری ایران به نمایندگی از سوی ریاست جمهوری ایران، در مراسم تحلیف «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه حضور یافت و در دیدار با مقامات بلندپایه حاضر ازجمله «میگل دیاز- کانل» رئیس جمهوری کوبا بر تقویت روابط و همکاری‌های مشترک تاکید کرد.

تارنمای رسمی وزارت امور خارجه کوبا با اعلام این خبر نوشت: رئیس جمهوری کوبا در این دیدار، سلام و درود ویژه خود را به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری ایران ارسال کرد.

در این نشست دو طرف با مثبت ارزیابی کردن روابط دوجانبه سیاسی، از این فرصت برای بحث و رایزنی درخصوص توسعه و تعمیق روابط اقتصادی، تجاری و همکاری های مشترک در همه زمینه ها ازجمله بهداشت و صنعت داروسازی استفاده کردند.

مقامات ارشد دو کشور همچنین بر همبستگی و روابط دوستانه تهران- هاوانا در مقابله با تحریم های آمریکا در چند دهه گذشته تاکید کردند.

محسن رضایی شامگاه دوشنبه به وقت محلی با حضور در میدان انقلاب ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه در مراسم تحلیف دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور حضور یافت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بدو ورود به این مراسم از سوی دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

آقای رضایی در حاشیه این مراسم با برخی سران و مقامات عالی رتبه کشورهای شرکت کننده دیدار و گفتگو کرد.

این دیدارها در حاشیه مراسم سوگند یاد کردن اورتگا، رئیس جمهوری منتخب مردم نیکاراگوئه در چهارمین دور متوالی، در روز دوشنبه در ماناگوا (پایتخت این کشور) برگزار شد که در آن مقاماتی از  کشورهای  چین، روسیه، هند و ونزوئلا و ... حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس