اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات حقوقی و قضایی به یمن

غریب‌آبادی از آمادگی آموزش و انتقال تجربیات نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران به نظام قضایی یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با رئیس و نمایندگان مجمع حامیان کودکان مقاومت که با حضور سرکنسول یمن برگزار شد، اظهار داشت: محور مقاومت باید به طور مناسبی در عرصه بین‌المللی معرفی شود. محور مقاومت توسعه طلبی نیست، بلکه ایستادگی و مقاومت در قبال رژیم‌های سلطه‌گر، متجاوز و اشغالگر و حمایت از مردم تحت ستم و مظلوم است و هدف مقدسی دارد.

غریب آبادی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای یمنی و سفیر ایران در یمن شهید ایرلو، افزود: یمن مظلوم‌ترین کشور در غرب آسیا است. حتی با توجه به عمق فاجعه در عراق و سوریه که گروه‌های تروریستی و داعش به آنجا ورود پیدا کردند و عمده زیرساخت‌ها نابود شد و زنان و کودکان زیادی جان خود را از دست دادند، ولی کشورهایی بودند که از حاکمیت عراق و سوریه حمایت می‌کردند، اما در یمن به دلیل تحریم و محاصره هوایی جلوی ارسال کمک‌های بشردوستانه نیز به ملت مظلوم این کشور گرفته شد.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: با وجود شرایط یمن که شرایط بسیار سختی است، ولی مقاومت مردم یمن، مقاومتی مثال زدنی است. جمهوری اسلامی ایران در رساندن صدای مظلومیت کشورهای منطقه به خصوص یمن و فلسطین به جهانیان، یک طرف موضوع است و در تمامی سازمان‌های بین المللی همواره نمایندگان ایران درباره شرایط سخت مردم یمن و فلسطین ابراز نگرانی کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره ضعف رسانه‌ای در حمایت از کودکان و مردم مظلوم یمن، گفت: متاسفانه شاکله ساختار رسانه‌ای جهانی تحت تحت نفوذ غربی هاست، ولی می‌توان با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت سازی در کشورهای منطقه و استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، در سازمان‌های بین المللی حقوق پایمال شده کودکان و مردم مظلوم یمن را پیگیری کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین آمادگی این ستاد برای آموزش به سمن‌های یمنی جهت حضور فعال در عرصه بین المللی و دفاع از حقوق مردم مظلوم یمن را اعلام کرد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در خاتمه در پاسخ به درخواست سرکنسول یمن درخصوص انتقال تجربیات و ارتباطات قضایی دوجانبه، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش، انتقال تجربیات و ظرفیت سازی آمادگی داریم به نظام قضایی یمن کمک کنیم.

سرکنسول یمن نیز در این نشست ضمن قدردانی از کمک‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم یمن، گفت: در طول ۷ سال جنگ تحمیلی یمن، هزاران جنایت علیه مردم یمن از سوی ائتلاف انجام شده است.

وی با ابلاغ سلام گرم وزیر دادگستری یمن به دبیر ستاد حقوق بشر، افزود: مردم یمن به خاطر تحریم‌ها و جنایات بیشمار ائتلاف تجاوز، تحت شدیدترین فشارها و ظلم قرار دارند.

سرکنسول یمن با انتقاد از سکوت مجامع و سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری در قبال ملت یمن، گفت: از شما به عنوان دبیر ستاد حقوق بشر درخواست کمک و حمایت در حوزه‌های حقوقی و قضایی و بین المللی داریم.

در ادامه این نشست «سید عباس پیغمبری»، رئیس مجمع حامیان حقوق کودکان مقاومت، گفت: تمرکز ما بر بحث کودکان محور مقاومت است و باید این حوزه را تقویت کنیم و از کودکان مظلوم قربانی در جنگ‌ها با استفاده از فضای دیپلماسی و فضای مجازی از آن‌ها حمایت کنیم.

وی افزود: در این زمینه باید هدف گزاری‌هایی منسجمی با کمک ستاد حقوق بشر صورت گیرد تا صدای این کودکان مظلوم در عرصه بین المللی شنیده شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس