پرداخت تسهیلات ۲۷۰ میلیون تومانی به سیل زدگان جنوب کشور

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی میزان خسارات وارد شده در مناطق سیل زده جنوب کشور در جلسه اخیر این کمیسیون با حضور مسئولان مربوطه خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون عمران برای بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب کشور، گفت: در جلسه اخیر کمسیون عمران برای بررسی این موضوع از مسئولان ستاد مدیریت بحران، سازمان هواشناسی، وزارت نیرو و سایر نهادهای مربوطه دعوت به عمل آمد.

وی افزود: در این جلسه مسئولان دستگاه‌های مربوطه گزارشی از آخرین وضعیت مناطق سیل زده، میزان خسارت‌های وارد شده به منازل و اماکن عمومی و همچنین اقدامات و کمک‌های انجام شده از سوی نهادهای مربوطه از جمله تعداد اقلام توزیع شده میان آسیب دیدگان و میزان اقلام امدادی ارسال شده از استان‌های پشتیبان و سازمان امداد برای تقویت انبارهای امدادی به اعضای کمیسیون ارائه شد؛ نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را پیرامون گزارش ارائه شده مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران ادامه داد: در این گزارش همچنین به عملیات‌های نجات، تخلیه آب منازل مسکونی و خدمات امداد و نجات هوایی و همچنین وضعیت بارش باران اشاره شد.

ایری با اشاره به میزان خسارات وارد شده به اماکن عمومی بر اثر سیل اخیر در استان‌های جنوبی اظهار کرد: بر اساس گزارش مسئولان وزارت نیرو حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب و فاضلاب وارد شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: همچنین در این جلسه عنوان شد که از سوی مسئولان ذیربط مقرر شده مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل اخیر در جنوب کشور پرداخت شود.

وی با اشاره به گزارش رئیس بنیاد مسکن در مورد اقدامات این بنیاد برای بازسازی منازل آسیب دیده در سیل اخیر و همچنین مقاوم سازی منازل روستایی، اظهار کرد:بر اساس گزارش رئیس بنیاد مسکن تمام واحدهای روستایی تا پایان سال ۱۴۱۰ مقاوم سازی خواهد شد.

نماینده مردم کردکوی و بندرگز در پایان بیان کرد: در این جلسه مقرر شد، اعضای کمیسیون عمران پس از بررسی گزارشات ارائه شده و بازدیدهای میدانی، گزارشی را درباره اقدامات انجام شده و قصور احتمالی دستگاه‌های اجرایی را تهیه و تنضیم و در اخیتار نهادهای مربوطه و همچنین جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس