علی‌اکبر محرابیان

وزیر نیرو در دیدار با مشاور نخست وزیر عراق گفت: تهران برای تنظیم سند همکاری جامع در زمینه مبادلات تجاری با بغداد آمادگی دارد.

به گزارش مشرق، «علی‌اکبر محرابیان» در نشست با «رشید المعموری» مشاور نخست وزیر عراق که به تهران سفر کرده است، با اشاره به تعامل‌های خوب دو کشور ایران و عراق گفت: امیدوارم این تعامل ها منجر به توسعه همکاری‌های متقابل در حوزه برق به نفع دو کشور شود.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای تامین نیازهای برقی کشور عراق خاطرنشان کرد: رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران، به توسعه روابط خارجی با کشورهای مختلف به‌ویژه همسایگان علاقه‌مند بوده و از توسعه این روابط استقبال می‌کند.

ریسی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عراق با اشاره به توانایی تامین برق عراق طی ۲۰ سال آینده به شرط برنامه‌ریزی بلند مدت، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تنظیم سند همکاری جامع در زمینه مبادلات تجاری با کشور عراق خبر داد.

در ادامه المعموری، مشاور نخست وزیر عراق با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور در سال‌های اخیر، اظهار امیدواری کرد که شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط فی‌مابین دو کشور طی سال‌های آتی باشیم.

وی در خصوص خط آهن شلمچه-بصره، واردات گاز از ایران و افزایش تعاملات تجاری نیز توضیخاتی ارایه داد و در ادامه اظهار امیدواری کرد که همه مطالبات یاد شده در این زمینه‌ها به‌زودی پرداخت شود.

در پایان طرفین توافق کردند، ظرف مدت یک هفته، سه پیش نویس الحاقیه قرارداد فروش برق به کشور عراق توسط شرکت توانیر تهیه شده و برای اظهار نظر و انتخاب نهایی به طرف عراقی ارسال شود.

همچنین نمایندگان دو کشور توافق کردند تا در خصوص بررسی و رفع چالش‌های پروژه‌های مختلف شرکت‌های ایرانی در کشور عراق کارگروه ویژه‌ای را تشکیل دهند

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تندیس IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    البته چون دولت عراق به مفتخوری عادت کرده و اموخته چگونه ایران را تیغ بزند و بدوشد دوستان ما در ایران پیشنویس سندی را که بیشتر به عراقیها سواری میدهد را در اختیار انها قرار دهند چون ممکن است این مفتخورها اخم کنند و مسئولان ما هم که تاب اخم اینها را ندارند .
  • قربانعلی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    جرا اینهمه غفلت اقایان تازه ازخواب بیدار شدن باز جای بسی خوشحالی دارد.اززحمات سرداران شهیدان حاج قاسم وابومهندس ودیگرشهدای مدافع حرم این بستر را اماده کردن وامنیت نسبی به عراق دادندتاروابط نزدیکتر بابرادران عراقی داشته باشیم تا صادرات وارز اوری دراین دوره تحریم وایجاد اشتغال داشته باشیم .مسئولین ومدیران مملکتی اجرائی درخواب غفلتند جای تاسف دارد .ترکیه جایگاهی درمیان عراقیهاندارد.بمرزهای انها تجاوز میکند.همکاری با داعشیان علیه انان دارند بعلت نیازشان بازارعراق را قبضه کردن سفارت ووزارتخارجه منفعلانه عمل میکنند اتاق بازرانی و تجارچرا بهمین سادگی این بازار رااز دست میدهند .چرا دولت بستر وحمایت وامکانات در اختیار این عزیزان قرار نمیدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس