کد خبر 1329928
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
توصیه انگلیس و بلژیک به شهروندان: به اوکراین نروید

همزمان با افزایش تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف، وزارت خارجه انگلیس و بلژیک به شهروندان خود توصیه کرده است که به اوکراین سفر نکنند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس طی بیانیه‌ای به شهروندان این کشور توصیه کرد که از سفر غیرضروری به اوکراین جلوگیری کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است که تحولات در اوکراین به سرعت به پیش می‌رود.

وزارت خارجه بلژیک نیز از شهروندان این کشور خواسته که به اوکراین سفر نکنند و از شهروندانی که در اوکراین حضور دارند خواسته شده تا نام خود را در سفارت این کشور در کی‌یف ثبت کنند.

این تصمیم مقام‌های انگلیسی و بلژیکی در پی تشدید اوضاع میان روسیه و اوکراین اتخاذ شده است.

غرب و کی‌یف اخیراً ادعاهایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. پیش‌تر، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا به انتشار نقشه‌های ادعایی درباره طرح حمله احتمالی روسیه به اوکراین شدیداً واکنش نشان داد.

آنتونوف اتهام‌زنی‌های واشنگتن از طریق کارزار اطلاعات نادرست در مورد وضعیت اوکراین را بی‌اساس خواند. این دیپلمات روس با بیان اینکه واشنگتن همچنان بر اساس ادعاهای خود در حال ساختن کوه از کاه است، اظهار داشت: [آمریکا] به رد حقایق عینی در مورد آنچه در حال رخ دادن است ادامه می‌دهد.

پیش از این، نشریه «اکونومیست» در گزارشی طرح‌های ادعایی مختلفی از نقشه احتمالی روسیه برای حمله به اوکراین از جهات مختلف را بررسی کرد.

 این در حالی است که مقامات مختلف روسیه قویاً این ادعاها را رد کرده‌اند اما در خصوص تداوم حملات توپخانه‌ای اوکراین به نواحی شرقی خودمختار روس زبان هشدار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 0
    اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ_____ ای مولای ما و سرور ما و مادر ما تو را به مهدی ات قسم‌میدهیم به ما نگاهی بیانداز بیمارانمان را شفا بده جوانانمان را دریاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس