کد خبر 1330814
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
طرح جدید درج قیمت تولیدکننده بر کالا چه محاسنی دارد؟

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان ماکارونی بیان کرد: تولید کشور باید بر روی ریل شفافیت قرار بگیرد تا تولیدکننده و مصرف‌کننده جایگاه خود را بدانند.

به گزارش مشرق، این روزها اجرا طرح شفاف‌سازی قیمت از طریق درج قیمت تولید بر ۱۴ قلم کالا، به اجرا در آمده و دستورالعمل این طرح به اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور اعلام شده است.

این در حالی است که بنا بر ابلاغیه وزارت صمت، از تاریخ  ۲۷ آذر ۱۴۰۰ هشت گروه کالایی و از تاریخ  ۴ دی ۱۴۰۰ شش گروه کالایی مشمول درج قیمت تولید به جای قیمت مصرف کننده بر روی کالا شدند.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها و شفافیت قیمت

اجرای این طرح  باعث رقابت بین تولیدکنندگان خواهد شد همچنین شفافیت و روان سازی نظام توزیع را نیز به دنبال دارد؛ بنابراین کلیه واحدهای صنفی توزیع کننده موظف شدند از تاریخ ۱۹ دی ۱۴۰۰ از خرید کالاهایی که درج قیمت تولیدکننده بر روی بسته بندی ندارند باید خودداری کنند.

لازم به ذکر است که انواع ماکارانی جزء اقلامی بوده که مشمول قانون درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا شده است.

در همین راستا مرتضی سلطانی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان ماکارونی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص اجرای درج قیمت تولیدکننده بر روی انواع ماکارانی، گفت: درج قیمت تولید کننده بر روی کالا طرح درستی است و اگر این طرح را امروز اجرا نکنیم حتما باید دو سال دیگر به اجرا درآورده شود.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان ماکارونی بیان کرد: تولید کشور باید بر روی ریل شفافیت قرار بگیرد تا تولیدکننده و مصرف‌کننده جایگاه خود را بدانند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس