توسعه نیروگاه‌های اتمی راهبردی ملی است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: توسعه نیروگاه‌های اتمی یکی از تکالیف مهمی است که در راهبرد ملی و برنامه‌ها مورد توجه ویژه قرار دارد.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی عصر دوشنبه در جریان بازدید از سایت اتمی دارخوین شادگان اظهار کرد: در دنیا جهت گیری‌ها به سمت استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است و این مهم نیز جزو اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز اقتصاد هسته‌ای ارزش افزوده بالایی دارد و آلایندگی آن صفر است، پاک‌ترین صنعت تولید برق جهان محسوب می‌شود به همین دلیل باید در علوم و فناوری هسته‌ای جهش داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، سایت اتمی دارخوین را یکی از مهمترین سایت‌های کشور برشمرد و گفت: مطالعات عمیقی بر روی این سایت انجام شده که می‌تواند در تأمین برق خوزستان که با کمبود برق به دلیل تغییرات اقلیمی مواجه شده است تأثیرگذار باشد.

اسلامی اضافه کرد: این سایت یادآور جان فشانی رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در دفاع مقدس است و از این مجموعه می‌توان به عنوان مجموعه فرهنگی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس یاد کرد.

وی همچنین در آبادان با خانوده شهید صالح پور حمزاوی از شهدای بمباران نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۳۶۶ دیدار کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دلسوز مملکت امام زمان (عج) IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    1 0
    جناب مهندس اسلامی حالا که هیچکس درباره سرنوشت اون نیروگاه اتمی بومی 360 مگاواتی پاسخگو نیست و درعوض صحبت از ساخت 10 نیروگاه 1000 مگاواتی اتمی است یه لطفی بکن. باتوجه به اینکه ساخت هر نیروگاه 1000 مگاواتی اتمی 5 میلیارد دلار هزینه دارد لطفا بجای 10 نیروگاه 9 نیروگاه اتمی بساز و با آن 5 میلیارد دلار آزاد شده 5000 کیلومتر راه آهن بساز مثلا راه آهن استراتژیک تهران-بندرعباس را 4 خطه کنید (ساخت هر 1000 کیلومتر راه آهن تقریبا 1 میلیارد دلار هزینه دارد)
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    لطفا یک بررسی کنید ببینید نیروگاههای برق تجدید پذیر از نظر هزینه احداث و نگهداری و تولید برق نسبت به یک نیروگاه اتمی در چه وضعی قرار دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس