کد خبر 1332166
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
بیت کوین نمایه

موسسه چینالیسیس گزارش داد که طی سال ۲۰۲۱ پولشویی با استفاده از بیت کوین و ارزهای مجازی در جهان نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، موسسه چینالیسیس، گزارش داد که پولشویی و جرایم سایبری با استفاده از بیت کوین و ارزهای مجازی در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

امسال بیش از ۵۹۰ میلیون دلار باج به هکرها پرداخت شده است

این موسسه تأکید کرده از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۳۳ میلیارد دلار ارز مجازی در جهان در پولشویی مورد استفاده قرار گرفته که البته نکته سال ۲۰۲۱ این است که مجرمان سایبری و پولشوها این بار به سمت مبادلات خارج از بانک‌ها با استفاده از ارزهای مجازی رفته‌اند. تنها در سال ۲۰۲۱، ۸ میلیارد دلار در جهان با استفاده از ارزهای مجازی،‌ پولشویی شده و ۸.۶ میلیارد دلار دیگر نیز در قالب جرایم مختلف گم شدند.

کارشناسان می‌گویند: با توجه به افزایش مبادلات ارزهای مجازی رشد استفاده از این ارزها برای پولشویی اصلا تعجب‌برانگیز نبوده است.

بخشی از این جرایم سایبری شامل پرداخت پول به هکرها بوده است.

گزارش چینالیسیس می‌افزاید: بخشی از اقدامات مجرمین این بوده که ارزها را برای پولشویی با دیگر منابع مالی که به صورت قانونی به دست آمده بودند، ادغام می‌کردند.

کیم گرایر، مدیرعامل چینالیسیس می‌گوید: در سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش جرایم مرتبط با ارزهای مجازی خواهیم بود و این روند به طور حتم ادامه خواهد یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس