ویژه ها

جریان اصلاح طلب ۳ مشکل اساسی دارد: فقدان کارنامه قابل قبول، نداشتن برنامه برای رفع مشکلات، فقدان پایگاه اجتماعی مناسب در اقشار مختلف مردم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زخم زبان نزنید، بگذارید مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «صحنه دیپلماسی همچون یک شطرنجِ باز است و برای هر کنشی باید منتظر واکنش‌های گوناگون بود...  از این پس و به موازات حل برجام باید منتظر برافتادن پرده‌های حجب و حیا بین ایران و روسیه باشید. رقابت‌ها آشکارتر می‌شود که باکی نیست، چون دوستی و «نادوستی» روسیه به همان سرمای سیبری است، خیلی تفاوتی ندارد».

در ادامه این مطلب آمده است: «سیاست خارجی را به دلخوشی‌های عوام و سخنرانان بی‌مسئولیت آنان نسپارید؛ آنان موج ناآگاهی و خشونت می‌آفرینند و سرنوشت کشور را قربه الی الله به سوی تباهی به پیش می‌برند... وظیفه کنشگران سیاسی و رسانه‌ای در چنین شرایطی این است که بگذاریم دولت جدید به‌طور طبیعی راه خود را بیابد. اگر قرار است مستقیم مذاکره کنند، از زخم زبان و فضاسازی رسانه‌ای منفی حذر کنیم و «شوخ مرد به بازویش نیاوریم». رویکرد جدید را که در راستای منافع ملی است تقویت کنیم».

زخم زبان نزنید، بگذارید مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم/ در این ۵ ماه چرا بدون FATF کشور قفل نشد!؟

در نابلدی جریان اصلاح طلب در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی همین بس که این طیف با شرق هراسی همچنان در پی توجیه مذاکره مستقیم با آمریکاست.

آمریکا داروی کودکان ایرانی را تحریم کرده. دولت تروریست آمریکا در اقدامی جنایتکارانه سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رسانده. دولت جنایتکار آمریکا حامی اصلی داعش بوده و همواره از گروهک های تجزیه طلب ضدایرانی حمایت کرده است. دولت تروریست آمریکا، دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرده و...

این دولت عهدشکن در دوره اوباما و همچنین دوره ترامپ و سپس دوره بایدن برجام را زیر پا گذاشته و به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرده است.

روسای جمهور آمریکا اعم از اوباما و ترامپ و بایدن بارها با بی شرمی مردم ایران را تروریست! و یاغی! معرفی کرده اند. این دولت مستکبر در سالهای گذشته از ورود نماینده ایران به سازمان ملل جلوگیری کرده است و...

اما جریان اصلاح طلب بدون توجه به موارد مذکور همچنان نسخه مذاکره مستقیم با آمریکا را می پیچد. انگار نه انگار که همین چند سال پیش قرار بود امضای وزیر خارجه این کشور تضمینِ برجام باشد. انگار نه انگار که قرار بود آبان ۹۹ برای ملت ایران به واسطه حضور جو بایدن در کاخ سفید، آبان رویایی! رقم بخورد.

مشکل اینجاست که بخش اعظم جریان اصلاح طلب هیچ اعتقادی به عزت مردم ایران و منافع ملی ندارد. این طیف نگاهی ارباب-رعیتی به آمریکا دارد. از نگاه این طیف، ملت ایران در مقابل آمریکا برده ای در مسلخ و بره ای در مذبح است!

** در این ۵ ماه چرا بدون FATF کشور قفل نشد!؟

«اسماعیل گرامی مقدم»  عضو جبهه اصلاحات و از فعالین فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «دولت تا زمانی که نتواند در حوزه سیاست خارجی به گونه‌ای رفتار کند که منجر به رفع تحریم‌ها و بهبود مناسبات ارتباطی، اقتصادی و راهبردی با جهان پیرامونی شود، نمی‌تواند وعده‌های خود در زمینه بهبود شاخص‌های اقتصادی، مهار تورم، رشد درآمد سرانه، افزایش قدرت خرید مردم و... را محقق کند. اقتصاد کشور زمانی به اهداف از پیش تعیین‌شده دست پیدا می‌کند که در زمینه صادرات، واردات و در کل امور تجاری و بازرگانی کارنامه قابل قبولی از خود ثبت کند. رشد صادرات و واردات نیز در گرو بهبود روابط با قدرت‌های اقتصادی و سایر بازیگران اثرگذار در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است».

این فعال فتنه ۸۸ در ادامه نوشت: «دولت سیزدهم همچنین باید به رشد سیاسی به معنای رشد جامعه مدنی، باز بودن فعالیت‌های حزبی و سیاسی، گردش آزاد اطلاعات، آزادی رسانه‌ها و... در چارچوب قانون متعهد باشد و زمینه تعالی این نوع فعالیت‌ها را در کشور فراهم سازد. هم از منظر تئوریک و هم از منظر الگوهای عملی، محال است، کشوری بدون توسعه سیاسی به توسعه اقتصادی دست پیدا کند. اما باید دید آیا گوش شنوایی برای شنیدن این واقعیات عینی وجود دارد یا خیر».

زخم زبان نزنید، بگذارید مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم/ در این ۵ ماه چرا بدون FATF کشور قفل نشد!؟

جریان اصلاح طلب همچنان ریشه مشکلات کشور را رفع تحریم ها معرفی می کند. اما نکته قابل تأمل اینجاست که مسئله FATF دیگر مثل گذشته توسط اصلاح طلبان مطرح نمی شود؛ چرا!؟ به این دلیل که روند اتفاقات در ماههای اخیر و بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم، موجب شده که حنای اصلاح طلبان در موضوع FATF دیگر در نزد افکارعمومی رنگی نداشته باشد.

این طیف در سال گذشته مدعی بود که تا مسئله FATF حل نشود، خبری از واکسیناسیون سراسری در ایران نخواهد بود و ایران با فاجعه کشتار گسترده مردم مواجه می شود. اما در دولت سیزدهم بدون احیای برجام و بدون پیوستن به FATF رکورد واکسیناسیون شکسته شد و ما از آمار فوتی روزانه ۷۰۰ نفر رسیدیم به آمار حدود ۲۰ نفر در روز.

در مسئله پیوستن به سازمان شانگهای، قرارداد ۲۵ ساله با چین، افزایش فروش نفت و دریافت پول آن، افزایش صادرات غیر نفتی، ۳ برابر شدن تعاملات اقتصادی با کشورهای منطقه، توافقات چند جانبه منطقه ای و...دقیقا همین روند رخ داد.

دولت سیزدهم به موازات مذاکره در وین حول برجام، با پرهیز از چیدن همه تخم مرغها در سبد مذاکرات هسته ای، دیپلماسی فعال منطقه ای و دیپلماسی تعامل با شرق را پیگیری کرده است. همچنین دولت با اصلاح روند توزیع کالا در کشور، دست دلالان و واسطه گران و مفت خورهای گردن کلفت را نیز کوتاه کرده است.

بر همین اساس مشخص شد که اولا ریشه مشکلات کشور به هیچ وجه به تحریم و FATF برنمی گردد. ثانیا سوءمدیریت داخلی در گذشته نقش ویژه ای در مشکلات داشته است.

اکنون در شرایطی که دولت سیزدهم در حال سر و سامان دادن به اوضاع است، اصلاح طلبان با انکار میراث شوم دولت قبل، همچنان در پی بازی های سیاسی تحت عنوان آزادی بیان و آزادی رسانه ها و...هستند.

** مبلغ: ما اصلاح طلبان با مشکلات مردم همدل نیستیم

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «مرتضی مبلغ درباره لزوم تغییر زبان اصلاح‌طلبان گفت: تغییر زبان اصلاح‌طلبان باید در سه ساحت اتفاق بیفتد. یک، باید زبان اصلاح‌طلبان با درد، رنج، مسائل و مشکلات مردم هماهنگ و همدل باشد. این نکته بسیار مهم است. زبانی را دنبال کنند که همدلانه با مسائل و مشکلات و نیازهای اقشار مختلف جامعه باشد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «ساحت دوم هم مربوط به نقدهای دلسوزانه و بسیار هشدار دهنده به نحو خیلی جدی‌تر و صریح‌تر به دستگاه‌های هیأت حاکمه است... ساحت سوم، مربوط به فاصله گرفتن از ادبیات و گفتمان‌هایی است که به ناامیدی و سرخوردگی بیشتر جامعه منجر می‌شود. امید، اکسیر گشایش و برون‌رفت از مسائل و مشکلات و ناامیدی هم ورود به سیاه چاله‌های خطرناک‌ است».

زخم زبان نزنید، بگذارید مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم/ در این ۵ ماه چرا بدون FATF کشور قفل نشد!؟

جریان اصلاح طلب ۳ مشکل اساسی دارد: فقدان کارنامه قابل قبول، نداشتن برنامه برای رفع مشکلات، فقدان پایگاه اجتماعی مناسب در اقشار مختلف مردم.

این طیف به طرق مختلف و با ترفندهای گوناگون تلاش کرد تا حساب خود را از دولت روحانی جدا کند. اما این ترفندها در افکارعمومی مورد قبول قرار نگرفت. مردم به درستی، دولت روحانی را «دولتِ اصلاح طلبان» می دانستند. چرا که از معاون اول رئیس جمهور گرفته تا وزرا و استانداران و سفرا و فرماندار و بخدار و...همگی منتسب به جریان اصلاحات بودند.

این طیف در سالهای اخیر علاوه بر دولت، شورای شهر تهران، شهرداری تهران و فراکسیون امید مجلس دهم را نیز در اختیار داشت. اما هیچگاه به مطالبات و خواسته های اصلی مردم توجه نکرده و به سراغ حواشی و مسائل دست چندم می رفت.

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد- ۱۲ دی ۱۴۰۰- در مطلبی نوشت: «دو مشکل و گره عمده در کار اصلاح‌طلبان بود و هست؛ اول اینکه مردم فهمیدند آن سخنان قشنگ و رمانتیک نتیجه‌اش شد ناکارآمدی آغشته به فساد و دوم اینکه این جماعت مردم را خفیف و نادان فرض می‌کنند و حتی اکنون نیز اینگونه است. نشان به آن نشان که بخشی از این اصلاح‌طلبان عبدالناصر همتی را علم کردند تا مردم را به خیال خود گول بزنند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    5 4
    خدا به ایرانیان رحم کرد اگر بعد از دو دوره حسن روحانی با ان وضع زننده دیپلماسی التماسی که داشت اگر دولت دوباره دست جریان اصلاح طلب افتاده بود دیگر اسمی از ایران جز در کتب تاریخی مشهود نبود چون این جریان ایران را به ثمن بخس به امریکا فروخته بود ودیگر ایرانی وجود نداشت
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      8 1
      متاسفانه بخشی از سرمایه داران کشور به وسیله رانت همین جریانات سیاسی اصلاح طلب پولدار شدند و الان همان ها اجازه قامت راست کردن کشور را نمی دهند چون می دانند اگر طیف مقابل گشایشی در وضعیت کشور صورت دهند مردم برای جریان خودشان دیگر تره هم خرد نمی کنند
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      6 0
      بار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست.
  • مسعود IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    8 1
    اصلاح طلبان بی لیاقت اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      7 0
      اصلاح طلبان عشق مذاکره و رابطه با ارباب یانکی!!!!
  • مجید IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 3
    اتحاد و استفاده از کل ظرفیت‌های کشور راه پیشرفت است
  • سامان IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    6 0
    باند بازی و رانتخواری و خیانت و سوء مدیریت 4 مشکل اصلی جریان اصلاح طلب است و به همین دلایل باید برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف بشوند.
  • سعید IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    8 1
    افساد طلبان 8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با شیطان بزرگ کردند و تورم 1000 درصدی سرسفره مردم گذاشتن بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    6 0
    اقایان اصلاح طلب اگر رابطه با امریکا همه چیز را حل میکرد که در زمان پهلوی ها ایران پدر و پسر به ترتیب نوکر انگلیس و امریکا بودند ایران روزی شش میلیون بشکه نفت میفروخت نه تحریمی بود نه جنگی برعلیه ایرانیان پس چرا در انزمان هم تورم غوغا میکرد و اجناس گران بودند تا جایی که فقط اشرافیت زندگی مجللی داشت بقیه مردم هم مشکل معیشیت داشتند هم مشکل مسکن وهم بیکاری بود و حاشیه نشینی شهرها که معروف بود به حلبی اباد ها این مستندات همه در ارشیو ملی و روزنامه های انزامان موجود میباشد ،،رابطه با امریکا مصر سودان ترکیه و ال سعود هم دارند چرا مصر سودان ترکیه و عربستان هیچکدام جزء کشورهای صنعتی و پیشرفته تکنولوژی نیستند گور خواب های مصری تا زیر پل خواب های ال سعود همه و همه نتیجه اصلاحات به سبک دیکته امریکایی به دولت های مصر و عربستان میباشد وضعیت تورمی سودان و ترکیه هم که بی سابقه میباشد مگر ترکیه رفیق گرمابه و گلستان رژیم کودک کش صهیونیستی و امریکای شیطان بزرگ نیست الان چند ده سال است که خواستار عضویت در اتحادیه اروپاست با اینکه قدم به قدم خواسته های غربی اروپایی در مواردهای حتی دینی و شریعتی اسلام را کنار گذاشته واز غربیان پیروی میکند اما اروپائیان حاضر نیستند ترکیه را به عضویت اتحادیه در اورند هرچه ترکیه در قوانینی که اروپا و امریکا برایش دیکته میکنند بدون هیچ تاخیری انجام میدهد اما کمتر به خواسته ی ترکیه اهمیت داده میشود اصلاح طلب ها بدانید ایرانیان در زمان پهلوی ها هم دچار تورم و مشکلات معیشت بودند و اصلاح طلب های یا روشنفکر نماهای انزمان هم میگفتند باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم و متا سفانه شدند اما انقدر فقر و فحشا بیداد کرد که نگو و نپرس این ثمره رابطه با امریکا و غربیها بود همه چیز در داخل ایران است فقط اگر تفکر لیبرال غربزده گی را از مدیران و مسئولان بی تدبیر گرفته شود و هیچکس چوب لای چرخ جوانان نخبه نگذارد و به یک باور جوانان ما میتوانند برسید دیگر قطار پیشرفت تکنولوژی و عدالت علوی روی ریل اصلی خود قرار خواهد گرفت
  • ا س SE ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    ایشان حرفهایش مخلوطی از افکار حجاریان و کروبی هست. بقول خیام : قولی ست خلاف دل بر ان نتوان بست
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 1
    الان قفل نیستیم
  • قلی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    باور کنید اگر عضو شورای روستای ما برای مذاکره با چند به اضافه یک رفته بود نتیجه بهتری م ی‌گرفت.نه غنی سازی تعلیق میشد و نه تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کرد
  • US ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    نخبگان سیاسی کشورهای در معرض خطر تحریم های غربی ها باید راه حلی برای این معضل تحریم های آنها بیابند که آنها از این اهرم فشار بر مخالفان خود به خوبی استفاده می کنند، یک همايش و گردهمایی از کشورهای مستقل جهان و آسیا باید تشکیل شود و مقری برای آن مشخص شود. برای مبارزه از این روش کثیف غرب چه راهی باید به اتفاق هم پیدا کرد.
  • DE ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    6 0
    در این ۵ ماه چرا بدون FATF کشور قفل نشد!؟ چون کلیدش را برداشت برد بدون کلید قفل نمیشه‌. کلید بیاد باز قفل میشه. جریان اصلاح طلب ۳ مشکل اساسی : رانت شیتیل و پورسانت خودتحقیری و رعیت ارباب شدن.
  • علی آقائیان یسار IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    سلام بر دولت مقاومت. ای رئیس جمهور عزیزمان آقای رئیسی مامردم شمارا باور کردیم وبه شما اطمینان کامل داریم. ازشما عاجزانه درخواست داریم مبادا برخی پیشنهادات مذاکره مستقیم و نمیدانم با آمریکا کناربیائید ووو ازاین حرفها که دائمآ برخی شمارا متقاعد کنند وراهی مثل دولت قبلی بروید که مطمئنیم همچین اتفاقی نخواهد افتاد.... شما آقای رئیسی آنچه میدانید درست است صلاح است پیش بروید. .. مامردم ، آمریکا وغرب را بهتر ازخودشان شناختیم. آنان امکان ندارد آدم شوند. مازمانی باآمریکا صحبت میکنیم که آدم شوند که آن هم محال است. چون سالیان سال است تاریخ ما آدمیتی درآنان یافت نکردند. بخدا اگردیدید آمریکا پیش قدم شده میگوید همه چیزمان را میدهیم به ایران فلان کارو بکنید بازم شک کنید که شیطنتی درآستین دارد. آن خوی وذاتشان با شیطان آمیخته است. چطور میشود به شیطان اعتماد کرد
  • ابوالفضل HU ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 1
    تورم صد در صدی و پراید ۲۰۰ میلیونی اسمش چیه قفل نیست?
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      1 0
      خودرو در دست مافیای اصلاحاته ،وظرف این ۸ سال تمام پستهای کلیدی اقتصادی این گروه مافیا در دست گرفته
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      0 0
      تورم فعلی نتیجه سیاست های غلط دولت قبل است.
  • علی آقائیان یسار IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    ای کسانیکه هدفتان ایجاد دودستگی تفرقه. بیمارکردن جامعه، ثروت اندوزی و عشقه ارباب ونوکری دارید بگذارید دولتی که باعشق به آن رآی دادیم کارشان رابکنند. بخدا بخدا قسم من شخصی بشدت نیاز دارم تحریمی نباشد ووو ، ولی اصلأ حاضرنیستم با آمریکا ی شیطان کنار بیایم حتی اگر نانم بستگی به وجود آمریکا باشد وازگرسنگی بمیرم. چون از ته دلم باور کردم آمریکا وغرب شیطان مجسم زمان ماست. تعجب میکنم چرا باور ندارید مرگ شمارا هم دربر میگیرد وباید به میلیونها انسان جوابگو باشید. جوری می تازید بااینکه مؤمن هم هستید گویا هیچ وقت برای شما مرگی نیست. کسی که از روز حساب بترسد امکان ندارد دانسته خطایی کند تفرقه ایجاد کند و رفاقت باشیطان را پیشنهاد دهد. شماها هیچ چیز بعد مرگ را در قلبتان باور نکرده اید.
  • DE ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    نفس عنوان مذاکره برگ برنده ای است برای آمریکا
  • علي IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    با اين سياست هاي دولت قبلي و الان چه بلايي سر مردم آمده واقعاً آدم خجالت مي كشد از زن بچه اش با اين گراني هيچ نمي شود خريد ميوه را بايد دوني خريد لبنيات كه هيچ برنج چي تخم مرغ ، مرغ برادر من يك كم هم در خصوص گرفتاري مردم بنويسيد
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    به نظر شما کشور قفل نیست
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    سیاست کشور معلوم است که چه کار باید بکنند. خب حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند؛
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    باید شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم‌ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن‌ها از منطقه و عدم حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند.
  • نام آشنا IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    جای بسی تعجب است که بعضی ها چرا اصلا متوجه این واقعیت اثبات شده نیستند که آمریکا تنها کشوری است در دنیا که به هیچوجه نمیشود روی قولش حساب باز کرد. به قول ضرب المثل معروف اگر آمریکائی ها صد تا چاقو بسازند یکی از انها دسته ندارد! از انهائی که میگویند بایستی با امریکا مستقیم وارد گفتگو شویم میپرسیم فرض کنیم ما درباره مهمترین مسئله خودمان یعنی تحریمهای اقتصادی با انها وارد گفتگو شویم و فرضا هم به توافقات دوجانبه هم برسیم در ان صورت چه کسی تضمین میکند که امریکا تعهداتش را تمام و کمال انجام دهد؟ واقعیت این است که امریکا کشوری نیست که بیاید با کشور دیگری سر میز مذاکره بنشیند و توافقی انجام دهد و سپس به تعهداتش پایبند باشد و انها را تمام وکمال انجام دهد. به فرض هم اگر آمریکا اگر با کشوری بر سر میز مذاکره بنشیند طبق عادتش میخواهد دستوراتش را به ان کشور دیکته کرده و ان کشور انرا مو به مو وتمام کمال انجام دهد بدون انکه خودش کوچکترین تعهدی را به عهده بگیرد. به عبارت دیگر گفتمان امریکا یکطرفه است او میگوید و کشور طرف مقابل او باید اجرا کند . والسلام. هر کسی غیر از این در مورد امریکا فکر کند یا ساده لوح است یا همدست امریکا!
  • US ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    خاک بر سرتون. وطن فروشی طلبان .آیا ریاستو پولو قدرت بشماها بدن .هرچه ازتون بخوام دوستی تقدیم نمیکنید. بالله تقدیم میکنید .چون ایمان بغیب که اولین شرط مسلمانیستو ندارید ومبناتون سهولت حیوانیست.غرور ملی وعزت نفسو نفهمید.لانکم قوم لاتفقهون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس