روزنامه اسفند 18

روزنامه همدلی علیرغم اذعان به مشکلات اقتصادی و نارضایتی مردم، مدعی است که وضع موجود تقصیر منتقدان دولت است! این در حالی است که اکنون، دولت در اختیار طیف اصلاح طلب است.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** وضع موجود اقتصادی نتیجه «تَکرار می‌کنم» خاتمی است

روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «تَکرار نمی‌کنم؛ رئیس دولت اصلاحات در دیدار با اعضای فراکسیون امید از روگردانی مردم از اصلاح طلبان سخن گفت» نوشت: «اعضای فراکسیون امید مجلس به مناسبت سالگرد انتخابات مجلس دهم با «سیدمحمد خاتمی»، رئیس دولت اصلاحات دیدار کردند…خاتمی در این دیدار به این موضوع اشاره کرد که: "دیگر خیلی سخت است به مردم بگوییم بیایید رأی بدهید. آیا فکر می‌کنید در دور آینده انتخابات به حرف من و شما مردم پای صندوق‌ها خواهند آمد؟ بعید می‌دانم مگر اینکه در یکسال آینده تحولی رخ دهد".»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «حالا و در آستانه سال ۱۳۹۸ و پیش آمدن سخت‌ترین مشکلات اقتصادی معیشتی تاریخ معاصر، مجاب کردن مردم به شرکت در انتخابات و ریختن آرای‌شان به صندوق اصلاح‌طلبان کار بسیار سختی است که خاتمی هم به آن اشاره کرده اما صحنه‌گردانان رسیدن به این یاس اجتماعی نباید خوشحال باشند، چون آرای ریخته نشده به صندوق اصلاح‌طلبان به سمت آنان سرازیر نخواهد شد و نگرانی امروز رئیس جمهور پیشین ایران بیش از آنکه به اصلاح‌طلبان سرایت کند، برای اصولگرایان که فرامین حکومتی را در دست دارند، نگران کننده خواهد بود».

روزنامه همدلی علیرغم اذعان به مشکلات اقتصادی و نارضایتی مردم، مدعی است که وضع موجود تقصیر منتقدان دولت است! این در حالی است که اکنون، دولت در اختیار طیف اصلاح طلب است.

چندی پیش «محمدرضا تاجیک» مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «(به آقای خاتمی) گفتم که به صلاح نیست در انتخابات آینده "تکرار می‌کنم" را تکرار کنید، زیرا فضای سیاسی متفاوت شده است و مردم انتظار دارند که وعده‌ها از حالت شعار به عمل درآید».

دولت روحانی، شورای شهر پنجم و فراکسیون امید مجلس دهم همگی نتیجه «تکرار می‌کنم» های رئیس دولت اصلاحات است.

دلار ۱۳ هزارتومانی و پراید ۵۰ میلیون تومانی و گوشت ۱۲۰ هزارتومانی و مرغ ۱۵ هزارتومانی همگی نتیجه عملکرد بسیار ضعیف دولت و همچنین نتیجه تَکرار می‌کنم های خاتمی است. رئیس دولت اصلاحات باید اکنون به عنوان یکی از مسببان اصلی وضع موجود به افکار عمومی پاسخگو باشد.

فراکسیون امید مجلس نیز که «سلفی حقارت» و «فرانسه گردی» و «کمیته رفع حصر» و…را در کارنامه خود ثبت کرده است نیز محصول تکرار می‌کنم های خاتمی است.

کارنامه شورای شهر پنجم تهران نیز به قدری ضعیف است که اصلاح طلبان، آن را مایه آبروریزی، ناآشنا به مدیریت شهری، سیاسی کار، پوپولیسم، حزب باز و ستون پنجمی معرفی کرده‌اند.

** نماینده اصلاح طلب: باید بدون پیش شرط با آمریکا مذاکره کنیم!

«جلال میرزایی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «رئیس جمهور از ۱۳ درخواست دولت آمریکا برای مذاکره با ایران در ۲ سال گذشته خبر داده…طبیعتاً این هنر نیست که بگوییم با درخواست مذاکرات مخالفت کرده‌ایم. وظیفه دولت این است که مطالبات مردم را برآورده کند. آقای روحانی در جریان همین انتخابات ۹۶ تاکید می‌کرد که اگر مردم باز هم به او اعتماد کردند و بیش از دور نخست رأی دادند، نه تنها بحث برجام بلکه تحریم‌های حقوق بشری و دیگر مشکلات تحمیلی بر کشور را نیز از طریق مذاکره مرتفع می‌کند».

این نماینده اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اینکه به سمت مذاکره نرویم یا با درخواست تعامل و گفت و گو از سوی طرف مقابل مخالفت کنیم لزوماً نشانه قدرت نیست؛ بلکه اتفاقاً در اغلب موارد نشان دهنده ضعف دولت و عدم اعتماد به نفس کافی برای مذاکره است. در این شرایط یکی از سوالاتی که مردم مطرح کرده‌اند همین است که چرا نباید پیشنهاد مذاکره از سوی خودمان و دولت منتخب خودمان مطرح شود؟ …این درست است که آمریکا قابل اعتماد نیست اما این جمله برای آنکه مذاکره نکنیم کافی نیست…همیشه مذاکرات در فضای بی اعتمادی نسبی آغاز می‌شود…پیش شرط گذاشتن برای مذاکره نیز راه حل خوبی نیست...مذاکره برای این است که اختلافات حل شود».

اصلاح طلبان پیش از این «دونالد ترامپ» را فردی دیوانه و مزاحم معرفی کرده و وی را عامل اصلی بی دستاوردی برجام می‌دانستند. حالا این طیف مدعی است که برای رفع مشکلات کشور باید با یک دیوانه ٔ مزاحم که توافق قبلی را ناکام گذاشته، پشت میز مذاکره بنشینیم!

این نماینده اصلاح طلب بدون توجه به تجربه مهم برجام، مدعی است که نه تنها نباید هیچ پیش شرطی برای مذاکره با آمریکا بگذاریم، بلکه باید خودمان پیش قدم شده و پیشنهاد مذاکره را مطرح کنیم!

متاسفانه مسئله بسیار مهم «نتیجه مذاکره» و «داده‌ها و ستانده‌ها» برای طیف اصلاح طلب هیچ اهمیتی ندارد. این طیف صرفاً در پی «نمایش مذاکره» و «کوتاه شدن دیوار استکبارستیزی» است، حال می‌خواهد نتیجه‌اش بتن ریزی در صنعت هسته‌ای و باقی ماندن تحریم‌ها باشد!، برای اصلاح طلبان، این مهم نیست، مهم اطاعت از کدخداست!

** ارگان دولت: در تریبون نماز جمعه از گرانی گوشت صحبت نکنید!

روزنامه ایران در سرمقاله امروز که بدون نام نویسنده منتشر شد، نوشت: «تردیدی نیست که جامعه ایران دچار مشکلات گوناگونی است. برخی از این مشکلات عام و فراگیر است، به‌طوری که کشورهای صنعتی و پیشرفته نیز درگیر آنها هستند، هرچند ابعاد درگیری با مشکلات در هر کشوری با کشور دیگر تفاوت دارد…شاید از مخالفان انقلاب و کشور و براندازان انتظار این رفتار باشد که مثل مگس فقط روی زخم‌ها بنشینند و از آن ارتزاق کنند. این رفتار آنان غیر طبیعی نیست، ولی انتظار می‌رود که صاحبان تریبون‌های رسمی در عین حال که به مشکلات جامعه می‌پردازند و درست هم هست، البته مشروط بر اینکه منصفانه اظهار نمایند، ولی در عین حال باید نقاط مثبت و روشن جامعه را نیز فراموش نکنند و آنها را هم ببینند».

ارگان دولت در ادامه نوشت: «چرا باید مهم‌ترین مسأله تریبون رسمی نماز جمعه به گوشت نخوردن بخشی از مردم خلاصه شود؟ …اگر گمان می‌کنند که می‌توان با این انتقادهای یک‌سویه و غیر منصفانه و ندیدن نقاط قوت جایی در دل مردم پیدا کنند، در این صورت باید گفت که این راه را از اساس اشتباه آمده‌اند».

چندی پیش روزنامه ایران در مطلبی مشابه با حمله به تریبون نماز جمعه نوشته بود: «حملات علیه دولت و رئیس‌جمهوری چیز جدیدی نیست ولی در شرایط کنونی و از تریبون‌های رسمی نه فقط غیر عقلانی، بلکه غیراخلاقی نیز هست»!

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی چندی پیش در خطبه‌های نماز جمعه گفته بود: «ما نباید از دشمنان رنگ بپذیریم، شما در برجام هم اینقدر اصرار داشتید مگر نتیجه‌اش این نشده که بعضی به ما می‌گویند بچه‌هایمان مدت‌هاست گوشت نخورده‌اند؛ الان گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان شده و این نتیجه برجام شما بود».

ارگان رسانه‌ای دولت در سرمقاله امروز مدعی شده است که نباید در تریبون نماز جمعه به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد!. متاسفانه دولت آقای روحانی به هر طریق ممکن در پی بستن دهان منتقدان است. مقامات دولت و رسانه‌های دولتی از یکسو تاکید می‌کنند که از نقد استقبال می‌کنیم و از سوی دیگر، منتقدان را آماج حمله و فحاشی قرار می‌دهند!

** دروغ‌های تکرای حامیان FATF و دستِ خالی در توجیه فنی و کارشناسی

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «مخالفت با FATF یا دولت؟» نوشت: «برخی از کارشناسان معطل ماندن لوایح FATF را سیاسی و در جهت ناکارآمد جلوه دادن دولت روحانی ارزیابی کرده و معتقدند مخالفان امروزی این لوایح در دولت‌های قبلی موافق و پیگیر تصویب آن بوده‌اند. آن‌ها درواقع این لوایح را بهانه حمله و انتقاد شدید به دولت قرار دادند تا تنها دولت را مسئول وضعیت کنونی در کشور جلوه دهند».

اصلاح طلبان بارها مدعی شده‌اند که مخالفان فعلی FATF در دولت قبل از روحانی، موافق پیوستن به این سازمان بین دولتی بوده‌اند! این ادعا در حالی است که در دولت دهم کارگروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF مدعی می‌شود که چون ایران قانونی داخلی در موضوع مقابله با تروریسم ندارد، پس این کشور حامی تروریسم است. دولت وقت در واکنش به این اتهام زنی، لایحه‌ای تنظیم کرده و آن را تقدیم مجلس می‌کند.

نکته قابل توجه اینجاست که این لایحه مطابق قانون اساسی و شرع بوده و هیچ تعهدی نسبت به FATF ایجاد نکرده بود.

اما در دولت یازدهم در سال ۹۵ «علی طیب نیا» وزیر وقت اقتصاد به طور پنهانی از سوی دولت ایران متعهد می‌شود که ۴۱ بند مربوط به دستورات FATF را آن هم بدون اطلاع مجلس اجرا کند! اما ۴ بند از ۳۷ بند مذکور مربوط به تغییر قوانین است و اینجاست که دولت مجبور می‌شود که این ۴ بند را در قالب لایحه تنظیم کرده و نتیجه آن می‌شود لوایح چهارگانه مرتبط با پیوستن به FATF و جنجال‌های چند ماه اخیر اصلاح طلبان.

حامیان FATF برای توجیه پیوستن به این سازمان بین دولتی، هیچ دلیل فنی و کارشناسی و منطقی ندارند، بنابراین به دروغ پراکنی روی آورده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    12 3
    اشکنه بخورید... اشکنه...
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
      13 4
      یارو برگشته گفته: …این درست است که آمریکا قابل اعتماد نیست اما این جمله برای آنکه مذاکره نکنیم کافی نیست… اصلاح طلبها دو جور هستند: 1. ذاتا ابله زاده شده و نمو پیدا کرده اند 2. ذاتا خائن زاده شده و نمو پیدا کرده اند
  • مجید مولا IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    24 6
    وضعیت فعلی کشور دقیقا مثل آدمی هست که دل و روده اش ریخته به هم و اگه چندبار بالا بیاره حل میشه اصلاح طلبان افساد طلب باید استفراغ بشن تا نظام پاک بشه
  • جان بولتون دلاور NL ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    5 17
    اگه نيومديد مذاكره كنيم بمب و موشكه كه بر فرق سرتون فرود مياد ، 800 ميليارد بودجه پنتاگون رو شما بگيد چكارش كنيم ؟ از زمان عراق تا به اينور بدجور حوصلمون سر رفته .
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
      11 7
      سپاه یه سیستمی داره به محض نزدیک شدن هواپیمای امریکایی از صد کیلومتری خلبانش را هیپنوتیزم میکنه و اون جنگنده را در اختیار میگیره الان نمونه کوچیکش را در کنترل پهپادهای 15 میلیون دلاری در عراق دیدید
  • امیر IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    28 4
    اونی که در دولتش توصیه میشد بجای صبحانه و ناهار و شام،یک وعده غذا بخورید و یا بجای گوشت،اشکنه پیاز بخورید نتیجه کدوم انتخاب بود؟؟
  • امیر IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    4 12
    پراید کیلویی چند یا گوجه دم در خونه ما ارزونه چی؟؟اونم نتیجه درخواست سید بزرگوار بود؟؟ اون زمان که میگفتین ما باید مصلحتی سکوت کنیم..
    • محمد IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
      19 8
      سید بزرگوار خخخخخ البته برا مزدورهایی کاسه لیسی مثل تو اینقدر پاچه محمود نگیر ارباب هات اگه عرضه داشتن وضع این نبود
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    11 6
    این نماینده کی هست که حرف بزرگتر از دهنش زده؟؟؟
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
      8 0
      جلال میرزایی، نماینده لیست امید. همون لیست که با «تکرار می کنم» انتخاب شد
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    12 18
    اگر تکرار میکنم نبود الان گوشت دومیلیون تومان و پراید یک میلیارد تومان و دلاز 100 هزار تومان میشد. برادر چشمت را باز کن
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
      7 0
      برا هنگ کردن یه ابر کامپیوتر جایزه گذاشتند هر کی امد حریفش نشد یه اصلاحاتچی تدبیر و امیدی امد گفت من هنگش میکنم بهش گفت چیکار بلدی کامپیوتره سه ساعت تعریف کرد از کارهاش که شامل تمام کارهای قابل اجرا در دنیا با یک کامپیوتر بود میشد بعدش دوباره یارو بهش گفت دیگه چی بلدی کامپیوتره داغ کرد ترکید و تمام سیم میما و فنراش ریخت بیرون
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
      8 0
      حرف مفت نزن زمان احمدی نژاد هم گوشت انقد گرون نشد از امریکا بزرگتر خداست احمق جان کلید اشتباه چرخوندید
    • روحی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
      9 0
      لعنت خدا بر دروغ گو و خائن.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    8 7
    باید این نماینده مجلس مورد بازخواست قرار بگیره
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    8 0
    مرگ بر منافق
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    8 0
    همین منم منم گفتن های اصلاح طلب ها بلا سر مردم آورده.
  • SE ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    4 0
    تدبیر نوکری ابلیس را خوب میدانند
  • جاوید IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    10 0
    1-اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین 2- اللهم اشف کل مریض
  • سلام. پیام خصوصی برای شما IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    گوشت که زمان روحانی ۱۷۰ یا ۱۸۰ تومان بود . شاید تو بازی برخی از اصلاح طلب ها که میخواهند قیمتهای روحانی را کم وانمود کنند افتاده اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس