ویژه ها

اگر راه حل در مذاکره مستقیم با آمریکاست، پس چرا در دولت روحانی علیرغم مذاکره مستقیم و امضای توافق، از دلار ۳ هزارتومانی رسیدیم به دلار ۳۲ هزارتومانی!؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر با آمریکا مستقیم مذاکره کنیم، مشکلات حل می شود

«محمدتقی فاضل میبدی» فعال اصلاح طلب که پیش از این مدعی شده بود که  «چون مرگ بر آمریکا گفتیم زاینده رود خشک شد»!  و در اظهارنظری دیگر مدعی شده بود که  «امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم»! در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «ما باید بپذیریم که مشکلات اقتصادی ما زمانی حل می‌شود که رویکردهای کلان سیاسی ما حل شود... امروز طرف اصلی ما در مذاکرات آمریکا است و به همین دلیل بهترین راه این است که ما بدون واسطه با این کشور وارد مذاکره شویم تا مشکلات حل شود. رویکرد گزینشی در روابط بین‌الملل جواب نمی‌دهد و تاکنون هزینه‌های زیادی برای کشور ایجاد کرده و به همین دلیل باید متوقف شود».

وی افزود: «در سال گذشته ما با مشکل تورم و گرانی ارز و چالش‌های موجود در بازار سرمایه و بورس مواجه بودیم. به‌همین دلیل آقای رئیسی هنگامی‌که در رقابت‌های انتخابات شرکت کردند، وعده دادند که این مشکلات را حل خواهند کرد. با این‌ وجود پس ‌از اینکه دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد هیچ‌کدام از این مشکلات حل نشد، بلکه مشکلات روند صعودی نیز پیدا کرده است».

کارنامه رئیسی ضعیف است، آماده شورش خیابانی باشید! / اگر با آمریکا مستقیم مذاکره کنیم مشکلات حل می‌شود

جریان اصلاح طلب به دفعات مدعی شده است که راه حل رفع مشکلات کشور، مذاکره مستقیم با آمریکاست. سوال این است که اگر راه حل در مذاکره مستقیم با آمریکاست، پس چرا در دولت روحانی علیرغم مذاکره مستقیم و امضای توافق، از دلار ۳ هزارتومانی رسیدیم به دلار ۳۲ هزارتومانی!؟

اگر مذاکره مستقیم با آمریکا، رفع کننده مشکلات است پس چرا قیمت مسکن در دولت روحانی و علیرغم مذاکره مستقیم و امضای توافق، حدود ۱۰ برابر گران شد!؟ قیمت خودرو و لوازم خانگی و سکه و اقلام خوراکی نیز همینطور.

اصرار اصلاح طلبان درباره لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا برای رفع مشکلات در حالی است که اکنون افول روزافزون آمریکا به نُقل محافل رسانه‌ای و نخبگانی در این کشور تبدیل شده است. «نیک برایانت» نویسنده و تحلیلگر در بخشی از کتاب  «وقتی آمریکا از بزرگ بودن باز ایستاد؛ تاریخچه‌ای از حال» که به تازگی منتشر شده، نوشته است: «ما اکنون درگیر جنگ داخلی بزرگی هستیم... وقتی چهل‌وششمین رئیس‌جمهور آمریکا (جو بایدن) می‌خواست قدرت را به دست بگیرد، سؤال طرح شده توسط شانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا (آبراهام لینکلن) همچنان مناسب به نظر می‌رسید: «این کشور می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد؟»... ایالات متحده آمریکا نه‌تنها فاصله زیادی تا گرد هم آمدن دارد، که در وضعیت بدتری از لحاظ از هم‌گسیختگی است. گاهی اینطور احساس می‌شود که تنها چیزی که ملت را متحد می‌کند، نفرت مشترک است. به نظر می‌آید آمریکا مشغول جنگ ابدی با خودش است».

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: «برخی معتقدند که شش ژانویه ۲۰۲۱(حمله به ساختمان کنگره) فقط یک پیش‌لرزه بوده است؛ مقدمه‌ای برای زلزله مرگبارتر. به همین دلیل است که مجموعه کتاب‌هایی که اخیرا موضوع درگیری‌های داخلی و ناآرامی‌های سیاسی را مطرح کرده‌اند، مورد توجه قرار گرفته‌اند... آیا هیچ رئیس‌جمهوری می‌تواند یک سرزمین تکه‌تکه را که به طور فزاینده‌ای غیرقابل کنترل می‌شود، التیام دهد؟ شاید برای کشوری که در چهارم ژوئیه سال ۲۰۲۶ قرار است دویست و پنجاهمین سالگرد تشکیل خود را جشن بگیرد، بهترین امید این باشد که در وضعیت هم‌زیستی مسالمت‌آمیز باقی بماند؛ که جنگ داخلی سرد آن هیچ وقت گرم نشود. اما آیا می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد؟ این هنوز یک سؤال بی‌پاسخ است».  

«فرانسیس فوکویاما» نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی نیز ۲۰ دی ۱۴۰۰ در مقاله‌ای در نیویورک‌تایمز نوشت: «وضع فعلی...حاکی از کاهش چشمگیر قدرت و نفوذ جهانی آمریکاست... الگوی آمریکایی مدتی است که رو به انحطاط رفته است... بزرگترین ضعف امروز آمریکا ناشی از اختلافات و تفرقه داخلی است». فوکویاما همچنین- شهریور ۱۴۰۰- در مقاله‌ای اذعان کرده بود: «چالش بسیار بزرگتر برای جایگاه جهانی آمریکا، داخلی است، جامعه آمریکا عمیقاً دوقطبی شده و تقریباً نمی‌توان در مورد هیچ چیزی اجماع یافت».

ساختار حاکمیتی آمریکا اکنون در مشکلات عدیده دست و پا می زند، آنوقت جریان غربگرا در داخل به کمک آمریکا به ایران دلخوش کرده است!

** کارنامه رئیسی ضعیف است، آماده شورش خیابانی باشید!

‌ «محسن آرمین» از نمایندگان متحصن در مجلس ششم و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «اگر از من بپرسید که چرا این احساس در جامعه ایجاد شده است که سیستم در حل بحران‌ها و مشکلات کارآمد نیست و نتوانسته است جامعه را به آینده‌ای روشن قانع و امیدوار نگه دارد. به شما عرض می‌کنم به یک علت روشن و آن اینکه رویکرد غالب در اداره کشور رویکردی ضد توسعه است. و دولت به هر علت یا دلیلی حاضر به تغییر روش اداره کشور به نفع توسعه پایدار و همه‌جانبه نیست؛ بلکه احتمالا نتایج چنین رویکردی را برای خود زیان‌بار ارزیابی می‌کند».

وی افزود: «رویکرد توسعه پایدار و همه‌جانبه سیاست‌های داخلی و خارجی متناسب با خود و کاملا متضاد با سیاست‌های داخلی و خارجی کنونی را اقتضا می‌کند. طبیعتا سیاست‌ داخلی که سمت و سوی آن یکدست‌کردن هرچه بیشتر حاکمیت است و سیاست خارجی که در تنش تعریف می‌شود کشور را همواره در شرایط تعلیق نگاه می‌دارد، نه می‌تواند شرایط مناسبی برای جلب مشارکت جامعه و استفاده از ظرفیت‌های عظیم داخلی برای حل مشکلات مختلف فراهم بیاورد و نه می‌تواند در جذب سرمایه‌ها و همکاری‌های خارجی برای تقویت بنیادهای اقتصادی کشور موفق باشد».

این فعال اصلاح طلب در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «چنین رویکردی در اداره کشور در مواجهه با مشکلات و معضلات ناگزیر به تبلیغات حجیم و گسترده و نیز اتخاذ راهکارهای کلیشه‌ای برای کنترل روی می‌آورد در نتیجه بدون آنکه بحران‌ها را حل کند از آنها عبور می‌کند. انباشت بحران‌ها و مشکلات که به‌مرور به سبب هم‌افزایی به پیدایش ابربحران‌ها می‌انجامند، به‌تدریج جامعه را به این نتیجه می‌رساند که سیستم ناتوان از حل مشکلات است و هیچ چشم‌انداز امیدبخشی در افق آینده مشاهده نمی‌شود».

آرمین در ادامه گفت: «امید به معنایی که ما از آن بحث می‌کنیم، شرط ادامه حیات و کنشگری سیاسی و امکان تغییر و اصلاح است. به این معنا شاید به نتیجه‌ای معکوس برسیم؛ یعنی آنجا که امید رخت برمی‌بندد، نوبت به راهکارهای غیرواقع‌گرایانه می‌رسد. وقتی امید به حل مشکلات از طرق معقول، قانونی و ضابطه‌مند از بین می‌رود، نوبت به عصیان و شورش‌های خیابانی می‌رسد که نتیجه‌اش چیزی جز تخریب و زیان برای همه و کشور نیست».

کارنامه رئیسی ضعیف است، آماده شورش خیابانی باشید! / اگر با آمریکا مستقیم مذاکره کنیم مشکلات حل می‌شود

چندی پیش «محسن آرمین» گفته بود: «مبالغه نخواهد بود اگر بگوییم هیچ دولتی به‌ اندازه دولت روحانی آماج تبلیغات منفی و اقدامات تخریبی و کارشکنانه نبوده است. همچنین هیچ دولتی به بدشانسی دولت دوم روحانی نمی‌توانید پیدا کنید. این بدشانسی به بلاهای آسمانی پی‌درپی مثل سیل‌های عظیم جنوب و شمال کشور و زلزله‌های ویرانگر غرب کشور محدود نمی‌شود؛ پیروزی یک رئیس‌جمهور افراطی و نامتعادل در آمریکا و به‌قدرت‌رسیدن افراطیون ایران‌ستیز در این کشور و در نتیجه اعمال سهمگین‌ترین تحریم‌ها در تاریخ جهان علیه ایران نیز از مهم‌ترین بدشانسی‌های دولت دوم روحانی بود. بدشانسی‌های دولت کم بود، ویروس کرونا هم به آن افزوده شد».

آرمین در ادامه گفته بود: «من بوکسوری را که با دست‌های بسته به رینگ می‌فرستند، همین‌قدر که تا پایان مسابقه ضربه فنی نمی‌شود، بازنده نمی‌دانم و در مجموع به عملکرد دو دوره آقای روحانی نمره مثبت می‌دهم».

حالا چنین شخصی با چنین دیدگاهی درباره کارنامه هشت ساله دولت روحانی، از ناامیدی در جامعه گلایه کرده و حاکمیت را به شورش خیابانی تهدید می کند. گویا از نگاه آقای آرمین، تورم ۴۳ درصدی که محصول دولت روحانی است، قابل دفاع و درخشان است!

البته از جماعتی که در سال ۸۸ با دروغ تقلب، آشوب و التهاب خیابانی را رقم زدند و در سال ۹۲ و ۹۶ نیز با دهن کجی به جمهوریت با دروغ اختیارات محدود از رسیدگی به مطالبات مردم شانه خالی کردند، بیش از این انتظار نیست. نکته قابل تأمل اینجاست که بانیان مشکلات موجود با بی مسئولیتی آدرس شورش خیابانی می دهند.  

** در دولت خاتمی شعارهای بنیادین انقلاب فرصت ظهور و بروز پیدا کرد

«زهرا شجاعی» رئیس مرکز امور مشارکت زنان در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «نقطه قوت اصلاحات» نوشت: «دوره اصلاحات یکی از بزنگاه‌های کلیدی در تاریخ معاصر کشور است که در آن یک‌بار دیگر شعارهای بنیادین انقلاب فرصت ظهور و بروز پیدا کردند».

وی در ادامه نوشت: «بر خلاف تمام فضاسازی‌های تخریبی و تهمت‌هایی که رسانه‌های رسمی علیه این دوره مطرح می‌کند، دولت اصلاحات در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دیپلماسی و...کارنامه درخشان و تکرار ناشدنی از خود به یادگار گذاشته است».

کارنامه رئیسی ضعیف است، آماده شورش خیابانی باشید! / اگر با آمریکا مستقیم مذاکره کنیم مشکلات حل می‌شود

چندی پیش «علیرضا بهشتی» فعال سیاسی اصلاح طلب گفته بود: «یکی از دلایل مهم تنهایی اصلاح‌طلبان در اواخر دولت دوم آقای خاتمی آن بود که از ابتدای دولت نخست، افرادی که مناصب دولتی را تصاحب کرده بودند، از تعامل با بدنه اجتماعی غافل شدند و فقط از مردم می‌خواستند که سر ایستگاه‌های انتخابات حاضر شوند و به کاندیداهای اصلاح‌طلب رأی بدهند...حتی رأی مردم به آقای خاتمی در سال ۸۰  نیز سلبی بود زیرا مردم می‌ترسیدند که شرایط به پیش از سال ۷۶ (دولت هاشمی رفسنجانی) بازگردد».

بهشتی در ادامه تاکید کرد: «اصلاح‌طلبان باید بدانند مردم زینت‌المجالس انتخابات نیستند که فقط رأی بدهند و بعد هیچ‌کس به آنها پاسخ‌گو نباشد... پس از شکل گیری دولت اصلاحات، رهبران اصلاحات...دچار یک ضعف عمیق و همچنین خطاهای بزرگی شدند. علاوه‌براین، لایه‌های مختلف اجتماعی آرام‌آرام دیگر خود را اصلاح‌طلب نمی‌دانستند و به یاد داریم در زمان تحصن نمایندگان مجلس ششم، اصلاحات تنها ماند».

نکته قابل توجه اینجاست که دولت دوم خاتمی با نارضایتی مردم و عدم محبوبیت به کار خود پایان داد. در آن مقطع علیرغم آنکه خاتمی به صورت علنی از «مصطفی معین» در انتخابات ۱۳۸۴ حمایت کرد، وی با آرای بسیار پایین از راهیابی به پاستور باز ماند.

لازم به ذکر است که از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ مقامات ارشد دولت خاتمی و اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی در دولت روحانی در مناصب ارشد حضور یافتند. اما این طیف با ناکارآمدی و سوءمدیریت خسارت های بزرگی در این مدت به کشور و مردم تحمیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مسعود IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    31 7
    در دولت خاتمی بیشترین توهین به مقدسات در مطبوعات صورت گرفت اگر دولت اصلاحات عملکرد قابل قبولی داشت کاندیداهای این حزب مهرعلیزاده و معین در انتخابات سال 84 شکست نمی خوردند.
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      7 2
      از نطر فاضل میبدی جهان یعنی اتازونی و کشورهای متحدش!!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      11 3
      باتوجه به بهبود چشمگیر صف مرغ و روغن و واکسن و خاموشی برق و ........ اماده شورش خیابانی باشید
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      7 1
      به نظر یادداشت نویسی زهرا شجاعی در روزی نامه اعتماد، بیشتر جنبه احیاء حیثیت برای جبران خودتحقیریش در پخش زنده برنامه جهان آرا می باشد!!
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      3 1
      اف بر اصلاحات
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      3 1
      اقا مردم دلسوزی اصلاح طلبان را نمیخواهند باید به چه صورت به این جماعت رانتخوار فهماند
  • دانیال IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    17 11
    اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند از رئیسی انتظار معجزه نداریم !
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      16 3
      اصلاح طلبان ..ـوع آور عشق مذاکره با یانکی ها ولو به شکل ذلت بار رئیس جمهور صربستان!!
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      4 3
      اصلاح طلبان پرو های نجومی هستند میگویند کارنامه رئیسی ضعیف است اگر ضعیف است پس چرا دلار پائین می اید پس چرا دیگر صف مرغ و گوشت و روغن نداریم
  • دانیال IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    20 7
    اصلاح طلبان کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و انبوهی از مشکلات تحویل دادند همین که قحطی نشده باید خدا رو شکر کنیم.
  • سامان IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    19 6
    کارنامه رئیسی قبول است دولت جدید در اندک زمان توانسته صادرات غیرنفتی را 50 درصد افزایش و صادرات نفت را 100 درصد افزایش بدهد و نرخ ارز کاهشی شده و مشکل کمبود کالاهای اساسی و غیره برطرف شده است.
  • سعید IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    16 3
    افساد طلبان باید بدانند اگر مردم شوروش خیابانی بکنند تیکه بزرگه بانیان وضع موجود (اصلاح طلبان) گوش شون خواهد بود.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    8 1
    افزایش قیمت سرسام اور برخی خوراکی ها و کالاهای بادوام و مصرفی حتی باکاهش قیمت دلار مشکوکه وباید بررسی بشه
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    10 2
    اون گندی که حسن ، دزد و خائن به اقتصاد ، بورس و مملکت زد و اختلاس هزاران میلیاردی که از بورس کرد و کلاه گشادی سر حدود ۶۰ میلیون نفر سهامدار بورسی گذاشت ، ... طلبان برای همیشه به زباله دان تاریخ پرتاب شدند. .... هاشمی رفسنجانی .رو که حسن را تو پاچه ملت کرد. الهی از آتش جهنم نجات پیدا نکنه.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    11 2
    اگر از آمریکا ییها تضمین بگیرید و راستی آزمایی صورت گیرد که خوب است در غیر اینصورت اعتماد به آمریکا ، حماقت محض است
  • حمید IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    16 2
    8 سال با شیطان بزرگ مذاکره کردند و نتیجه اون 10 برابر شدن تحریم ها و 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و مواد غذایی بود بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
  • شاهین IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    12 3
    محسن آرمین خود بهتر می داند که اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و این به کل سیستم مربوط نیست پس عوامفریبی نکند.
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    8 2
    خخخخخخ اوباش اسلاحتلب
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    15 2
    هزاران لعنت بر دشمنان رییسی .
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    10 3
    اصلاح طلبان تهوع آور...
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 5
    دولت مردمی خوبه اما گاهی بی تجربگی میکند. دلار داشت زیر ۲۶هزار می‌آمد متاسفانه دولتی‌ها آیه یاس از وین خواندند دوباره صعودی شد کمی از دولت روحانی یاد بگیرید مدیریت روانی جامعه رو که با وجود عملکرد افتضاح آنرا بزرگ جلوه میدادند
    • علیرضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      7 1
      از دزد خائن وطن فروش و نفوذی دشمن حمایت نکن این ابله( فریدون )
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    4 3
    خیلی هم عالیه اتفاقا
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 2
    خداوند رحمت کند شهید عالی مقام مدرس بزرگوار را - یک عده علیه او شعار می دادند ایشان به ارازل اوباش اجاره ای اجانب فرمودند زنده باد مدرس اگر مدرس نباشد کسی بشما پول نمی دهد تا شعار علیه مدرس بدهید - حالا موضوع این ارازل و اوباش سیاسی با تکیه به راه نامشروع شعبون بی مخ را طرح می کنند تا اربابشان پول بدهد و اینها بنویسند شورش خیابانی - اما این ارازل اوباش حوصله ملت را دارند سر می برند اگر گوششان بجنبد تکه بزرگ بدنشان گوششان خواهد بود
  • علی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 9
    آقایانی که می گویند چرا علیرغم توافق این اتفاقات افتاد بهتر است به برخی اقدامات دلواپسان و جنگ طلبان رجوع کنند تا دلیلش را بفهمند البته اگر قصد فهمیدن داشته باشند .
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    7 2
    این روزنامهای اصلاح طلب چی میگن .اینقدر حرف بزنید جونتون در بیاید .در دوران روحانی مرده بودید یا پول خوبی دریافت کرده بودید
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 1
    اللهم العجل لولیک الفرج -- (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 2
    تا نظام حاکم باافساد طلبان کدخداپرست تکلیفشو روشن نکنه .یعنی برای یکبار این ولگردهای مواجب بگیرامریکارو جنع نکنه . هیچ پیشرفتی درکشور اتفاق نخاهد افتاد
  • شهاب سنگ IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    13 2
    شرایط عضویت در احزاب اصلاح طلب ۱ اسلام امریکایی ۲ خائن بودن ۳ بزدل بودن ۴ تسلیم بودن ۵ اشرافی زندگی کردن ۶ از بالا ب ملت نگاه کردن۷دروغگو تهمت افترا زدن ۸ غربگدا ۹ کدخداپرست۱۰ مزدور ۱۱ خود کم بینی و خود تحقیری ۱۲ مزدور کلام و مزدور زاده و مزدوریان بودن ۱۳ دشمن تولید و خودکفا بودن ۱۴ فراری دادن نخبگان ۱۵ دختر مظلوم وزیر بودن و اختلاسگر و نفوذی بودن ۱۶ گرین کارت و اقازاده و ثروت اونطرف اب داشتن ۱۷ تحصیلات جعلی ۱۸ذلیل بودن ۱۹ و ۲۰ و و و.....ووو پرو بودن
    • مهدی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 2
      دمت گرم داداش ، خدا خیرت بده چقدر خوب و کامل افسادطلبان را معرفی کردی، عالی بود
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 2
    وقتی با متهم برخورد نشود مدعی می شود
  • ایرانی اگاه IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 2
    اتفاقادرزمان ریاست جمهوری آقای روحانی توافق انجام شد
  • ماحسون IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 2
    از فواید هشت سال وتورم ومشکلات اقصادی اینه که من الان خوابم نمیبره شب ها و مدام تو فکرم،من بانیان این وضع رو واگذار میکنم به خدا اسم کسی نمیارم،ولی از خدا میخوام حقم رو بگیره ازشون
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 2
    نه ما مثل شیر پشت امنیت وطن ام ایستاده ام کسی حق شورش ندارد و رییسی هم اول را هست انشالله با یاری خدا وامام زمان همه چیز درست می کنه .درضمن تا زمانی مردم دلار خر شدن نمیشه روی اقتصاد زیاد متکی بود چرا چون دلار مال صادرات و واردات است نه دست دلالان بی خدا
  • فیروزاسماعیلی IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 6
    این یک واقعیت هست باامریکامستقیم مذاکره کنیم بهترازاین است که دیگران بین ماواسطه باشدخودتان بهترمی دانیدتاحال این تحلیلهای شماره به جای نبرده چونکه تحلیل نیست بلکه رویاپردازی است.
  • ماحسون IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 2
    خدا روحت رو شاد کنه ای دلاور مرد ،ای مرد آسمانی که اینقد پاک وخالص بودی، برای شهادت ایران به قول روزنامه عربی،انگار قیامت برپاشده بود،بی حجاب بی روسری،باحجاب،از هرنوع انسان باپوشش وگویش مختلف ناخوداگاه بدرقه ات کردن، خدا وقتی کسی رو عزیز کنه،اینطوری میشه که ایران ومنطقه در سوگ و ماتم بودن وحتی خارجی ها هم شهادت رو باور نکردن، کاش بودی تا عناصر خیانتکار و دزدهای بیت المال رو هم نابود میکردی،کاش رییس جمهور میشدی وتمام ایران رو روانه پای صندوق ها میکردی، ولی اینا با تو که هرچند روی زمین بودی ولی در آسمان ها بودی، بخدا دلم گرفته حاج قاسم،نبودنت بدجور احساس میشه
  • GE ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 8
    به کوری چشم امریکایی ها و انگلیسی ها و صهیونیستهای نجس و سعودی های وحشی ایت الله رئیسی یکی از بهترین و پرتلاش ترین و مخلصترین و پاکترین ریئس جمهور و حتی دولتهای ایران در کل دوره انقلاب است .
  • خدایا به داد برس IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 3
    ما گفتیم که روحانی نوکر کدخدا اگر از یارانه نقدی و سهام عدالت مردم نجیب و باشرف ایران عزیز دزدید اونم تو روز روشن؟! بجاش آقای رییسی بزرگوار اومده جبران این دزدی رو میکنه؟!
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 8
    بعنوان یک شهر وند که قلبم برای ایران و مردم آزرده هست فقط داریم می بینم مردم در بدترین شرایط روزگار را سپری می کنند اکثر قشر جوان حتی آنان که تحصیلات عالیه ندارن نه تنها بفکر ازدواج نیستند بلکه فقط بفکر مهاجرت هستند تا شاید در نقطه ای از این جهان پهناور بتوانند سرنوشت خود را عوض کنند چون هیچ امیدی به آینده برایشان متصور نیست نخبه ها که همه درحال خروج از کشور هستند چون در اینجا شغلی مناسب شأن آنها پیدا نمی شود بیکاری و تورم و طلاق و خشکسالی و تا امنی اقتصادی و اجتماعی ووو هم که در همه زمینه ها حس می‌کنیم دیگر چه امیدی هست مسیولین هم که همه وعده اینشالله و ماشاالله میدن اما واقعیت چیز دیگری نشان میدهد
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      4 2
      به این موارد اضافه کنید وضعیت اسفناک اقتصادی کارگران وکشاورزان را !
  • ناشناس IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 2
    خب شما اصلاح طلب ها با تعطیل کردن کارخانه ها و گرانی های روزافزون وضع کشور را وخیم تر کردید
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      2 3
      خب چرا ایت الله دکتر رییسی در قوه قضاییه حکم تعطیلی و پلمپ می داد؟
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 3
    تورم ۴۳ درصدی که محصول دولت روحانی
  • علی IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 1
    اصلاح طلبان یه مشت آدم ریاست طلب وترسو ودنیاپرست وذلیل شده به سمت کفار یه مشت آدم فرصت طلب .مردک ها 8سال گذشته گندزدید به مملکت با مذاکره مستقیمتان باکدخدا
  • علیرضا IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 8
    کثافت ها بذارید این بند ه خدا کثافت کاری 8سال پیش شما را جمع کند با مذاکره مستقیم با کدخداتون گند زدید به کشور خداذلیلتون کرده وبیشترش کنه انشاءالله
  • ایرانی اصیل IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 1
    انهایی که منتظر شورش خیابانی هستند چرا خودشان را در لانه موش و لجن زار فکری قایم کردند و هی شعار می دهند لاشه های گندیده خودتان از سوراخ در بیاورید
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 1
    اصلاح طلبان تهوع اور
    • سارا IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      اصول گرایان بشدت نفرت انگیز
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 1
    جریان اصلاح طلب به دفعات مدعی شده است که راه حل رفع مشکلات کشور، مذاکره مستقیم با آمریکاست. سوال این است که اگر راه حل در مذاکره مستقیم با آمریکاست، پس چرا در دولت روحانی علیرغم مذاکره مستقیم و امضای توافق، از دلار ۳ هزارتومانی رسیدیم به دلار ۳۲ هزارتومانی!؟ /
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 4
    چون fatf رو تصویب نکردین
  • نیما IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 2
    دهان اغتتشاشگران را خورد خواهیم کرد
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 3
    فوق محسوسی بین روحانی ورئیسی وجود ندارد
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      3 1
      روحانی فقط بفکر منافع حزبی و شخصی بود و اصلا"بفکر مردم نبود.
  • نام آشنا IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 1
    مردم شورش خیابانی نخواهند کرد بلکه این اراذل و اوباش هستند که به فرمان روسای ورشکسته اصلاح طلب خود به هرج و مرج دامن خواهند زد. دولت آقای رئیسی بایستی هرچه زودتر یک فکر اساسی به حال این گرانی ها بکند و جلوی افزایش بی رویه قیمت و دلال بازی را بگیرد . این دلالان باعث به وجود امدن این اوضاع در نزدیک عید هستند.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 1
    آخه شما مقابل رهبرمون سینه سپر کردین تا مملکتو به نابودی کشیدن بازم ادعاتون
  • مهران IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 1
    با سلام اصلاح طلبهای خیانتکار همیشه منتظر شورش خیابانی مردم هستند و یا مردم را به شورش کردن ترغیب می‌کنند. شاید روزی فرا رسد و مردم شورش کنند و تمام آنها را به زباله دانه‌ای تاریخ بفرستند.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 2
    فاضل میبدی بی سواد، ایران تکلیفش را با آمریکا روشن کرده. انشاالله به زودی با شما افسادطلبان وطن فروش هم تکلیفش را روشن خواهد کرد آنچنان که خود شما هم کاملأ بفهمید.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 1
    حسن ملیجک مرحوم اکبر هم کم کم نگران شده و داره سعی می کنه سینه خیز برگرده به "دامان انقلاب"!.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 1
    کدامین کار نامه قوی بودن که این ضعیف است فقط بازی با باور و کلمات که نتیجه بی بند و باری می شود گردش سر بریده با وقاحت و در این میان پاسخگو کی است
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 1
    گول این افساد طلبان را نخورید، خودشان مردم را تحریک می کنند و بعد یک عده قاتل اجر می کنند تا کشته سازی کنند، در گفتگوی دهباشی یکی دیگر از سران فتنه اعتراف کردند.... ببینید به چه جماعت نامردی روبه رو هستیم...
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 1
    با حفظ حرمت همه ایرانیان و احترام به ایران دوستان عرض می کنم جناب آقای رییسی بسیار متدین و درستکار و نیکوکار است .لطفا با اهانت به ایشان خود را وارد گناه نکنید . ای کاش کسانی هم که خود را طرفدار ایشان می دانند در گفتار و رفتار ایشان را همراهی می کردند . شما از یک رییس جمهور خوب چه می خواهید که رییسی ندارد .
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 1
    برادران اصلاح طلب آیا کسی مانند رییسی توانسته در همین مدت کوتاه اینهمه اصلاح گری داشته باشه ؟
    • شهروز خلیلی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 1
      کدوم اصلاح گری
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 2
    چرااینقدر جنگ وجدال , بهترنیست به جای کوبیدن همدیگه به ابادانی کشور عزیزمون فکر کنیم, عزیزان من, جوان های ما خیلی به این حرفا کاری ندارن, نذاریم ازوطن مادور بشن, مثل پدرمادرهای جنگی و بحثی توی خونه نباشیم که بچه ها رو از زندگی بیزار میکنن در هر جایگاهی که هستیم کارمون رو درست انجام بدیم مشکلات کم کم حل میشه, اونوقت نیازی به هیچ بیگانه ای نداریم
  • ارش IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 4
    کاملا راست گفتند. حرف دل ملت ر وگفتن. عامل تمام بدبختی ما رو امریکا بوجود اورده پس باید باامریکا مذاکره کنیم. ملت تحمل این همه گرانی روندارن اینو بفهمین
  • رضا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 1
    ازوقتی رییسی اومده حد اقل حرفاش داغ رو دلمون نمیذاره
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 3
    زیبابودروحانی خوب بودهیچ خوبی نرفته خوبتر بیاد
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 4
    وقتی امید به حل مشکلات از طرق معقول، قانونی و ضابطه‌مند از بین می‌رود، چی میشه
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 3
    قطار انقلاب با شعار جلو نمیرود، گمونم باید دنبال ماده ی سوختی مناسب باشید. دیگه نمیدونم چطور بنویسم سانسور نشه
    • DE ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 1
      با مداد ننویس سریع با مدادپاک کن پاکش میکنند سانسور میشه با ماژیک ضد آب بنویس دیگه نمیتونند سانسورش کنند.
  • پیام IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 1
    شورش خیابانی که دودش فقط تو چشم مردم میره
  • شهروز خلیلی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 2
    تمام توهینها را به اصلاح طلبان انتشار میدین علت داره ؟
  • خدایا به داد برس IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 2
    من کسی هستم که با کامنت به نام (خدا به داد برس) برای شما کامنت زدم که متأسفانه کامنت من رو با تغییر و سانسور درج کردید و به من ثابت شد اصلاح طلب ها شرافتشون از شما بیشتر هستش؟! بماند؟ من روی حرفم با شمایی که کامنت سانسور میکنی هستش که ای بنده خدا گیریم که سانسور هم کردی با خود خدا چکار میکنی؟! امیدوارم که خدای بزرگ شما رو رسوا و مفتضح کنه انشاالله
    • DE ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 1
      عمو خیلی مغروری مثلا فک کردی میخواستی با کامنتت انقلاب کنی بعد مشرق ترسیده . من سالهاست دارم در اینترت سایت های مختلف کامنت مینویسم و هر وقت برو بچ مشرق کامنت مرا هک و اصلاح میکنند کلی سپاسگزارم میدونی چرا؟؟ چون متخصص هستند کارشون اینه . هر کس با یک نگاه به مشرق متوجه میشه چقدر تخصصی کار میکنند و اشراف به قضایا دارند . مثلا شما فکر میکنی ژورنالیست ‌یا سردبیر نیویورکز تایمی؟؟؟ دِریه نتن عدیزم ککلات بلات میخلم. لپشو بکنم بوژی بوژی بوژی...
  • DE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    کارنامه رییسی ضعیف است بیایید اصلاح طلبها و غربگداها و بهایی ها و ستون پنجم دشمن و ضد انقلاب دست در دست هم به همه جا اغتشاش کنیم ما در فتنه ۸۸ هم حتی به خودمون اغتشاش کردیم منظور داخل خودمون . هر کس مخالف اغتشاشیدن بود او را از دایره خودمون ببرون کردیم. .
  • DE ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    کارنامه رییسی ضعیف است بیایید اصلاح طلبها و غربگداها و بهایی ها و ستون پنجم دشمن و ضد انقلاب دست در دست هم به همه جا اغتشاش کنیم ما در فتنه ۸۸ هم حتی به خودمون اغتشاش کردیم منظور داخل خودمون . هر کس مخالف اغتشاشیدن بود او را از دایره خودمون ببرون کردیم
  • DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    خانم شجاعی برو جمع کن!
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 1
    افسادطلب بان خلاقان خیانت و خباثت در کشور هستند ، تعلل قوه قضاییه دربرخورد و محاکمه اینها ضررهای جبران ناپذیری به کشور وارد میکند
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 1
    ادم شک میکنه که بعضی از اصلاح طلبان اصلا وطنخوا هستند یا نه ، چون مثل عمروعاص عمل میکنن
  • ناشناس IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 1
    ولی آقای آرمین اگر از من بپرسند " «که چرا این احساس در جامعه ایجاد شده است که سیستم در حل بحران‌ها و مشکلات کارآمد نیست و نتوانسته است جامعه را به آینده‌ای روشن قانع و امیدوار نگه دارد. به شما عرض می‌کنم به یک علت روشن و آن اینکه " چون سیستم در مقابل شما افساد طلبها خیلی دارد با رافت اسلامی برخورد می کند
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 1
    اگراینبارخائنهای اصلاح طلب دست به شورش بزنندیک باربرای همیشه بزرگان فتنه راخاموش کنند.تازمانیکه انهانفس میکشندکشورروی اسایش رانخواهد دید.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    خیلی هم ضعیف است مدیران بدون تجربه بدبخت مان خواهند کرد
  • عبدالله IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 1
    میبدی دیگه چیه؟ تو رو خدا کسی دیگه نبود ؟ملعون نفوذی و بد صورتِ بد سیرتی که لباس روحانیت رو به سرقت برده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس