ویژه ها

خاتمی و همقطاران وی برای نجات قاتلِ یک زن، ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردند. اما در مقطعی که مردم به واسطه سوءمدیریت با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستند، صدایی از این افراد بلند نمی شود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

** با تعدیل در قدرت موشکی، برجام را ادامه دهیم!

«داوود هرمیداس باوند» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «موضع آمریکایی‌ها از قبل از روی‌کارآمدن دولت بایدن مشخص بود و اکنون نیز همان موضع را دنبال می‌کنند. مباحثی مثل قدرت دفاعی ایران، حضور کشورمان در مسائل و تحولات منطقه و دیگری بحث حقوق بشر و پایبندی به تعهدات هسته‌ای...با این حال به نظر می‌رسد که شاید با تعدیلاتی کوچک البته پس از مذاکره دو کشور بتوانند به توافق قابل قبول و مرضی‌الطرفینی دست پیدا کنند».

با تعدیل در قدرت موشکی، برجام را ادامه دهیم! / همنشینی خاتمی و روحانی برای فردا!

روزنامه شرق نیز در مطلبی نوشت: «بایدن پس از انتخاب‌شدن به ریاست‌جمهوری آمریکا، نخستین کاری که در مورد ایران کرد، تمدید فرمان وضعیت اضطراری ملی است...از این حرکت بایدن و رفتار و گفتار رؤسای‌جمهوری پیشین آمریکا چه می‌توان آموخت؟...اینکه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا دید واحدی به رفتار ایران دارند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در این شرایط، موضع آمریکای بایدن نسبت به ایران که در مرکز ارتباطات شرق و غرب قرار دارد، به‌ناچار متفاوت از گذشته خواهد بود. میزان دور و نزدیک شدن ایران و آمریکا بستگی به رفتار طرفین دارد».

با تعدیل در قدرت موشکی، برجام را ادامه دهیم! / همنشینی خاتمی و روحانی برای فردا!

آمریکا و اروپا که پیش از این سابقه تجهیز صدام به سلاح های شیمیایی و همچنین سابقه تجهیز و پشتیبانی از داعش و دیگر گروهک های تروریستی در منطقه را در کارنامه خود دارند، حالا با گستاخی مدعی شده اند که باید توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران به برجام ضمیمه شود.

قطعا هیچ کشور مقتدر، مستقل و عزتمندی حاضر نمی شود که قدرت دفاعی و توان بازدارندگی خود را به معامله بگذارد. ولی با اینحال فعالین و رسانه های اصلاح طلب، مدعی هستند که می توان با تعدیل در توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران، به توافق با آمریکا برسیم.

این در حالی است که برای ایران، توافق با آمریکا اصلا موضوعیت ندارد، بلکه خواسته اصلی ایران، لغو تمامی تحریم هاست، این تعهد آشکار آمریکا در برجام است که از آن تخطی کرده است.

آمریکا در توافق هسته ای متعهد شده بود که باید تمامی تحریم ها را در روز اجرا- دی ۹۴- لغو کند. حالا اصلاح طلبان بجای اینکه دولت آمریکا ا بازخواست کنند، مدعی هستند که ما باید در مولفه های قدرت خود تعدیل ایجاد کنیم.

نکته قابل توجه اینجاست که اکنون اصلاح طلبان هم اعتراف می کنند که بایدن در حال پیمودن اقدامات ضدایرانی ترامپ است. با اینکه طیف اصلاح طلب اذعان دارد که «سگ زرد، برادر شغال است» و علیرغم اینکه «هسته ای رفت ولی تحریم ها ماند» با اینحال اصلاح طلبان می گویند همین فرمول را درباره توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران نیز تکرار کنیم. این رفتار، غفلت است یا خیانت!؟

**همنشینی خاتمی و روحانی برای فردا!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «همنشینی خاتمی و روحانی برای فردا» نوشت: «روز شنبه همین هفته حسن روحانی رییس‌جمهوری و سیدمحمد خاتمی رییس دولت اصلاحات با یکدیگر دیدار کرده‌اند... خاتمی از جمله مهم‌ترین حامیان حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال‌های ۹۲ و ۹۶ بوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و از چهره‌های نزدیک به سیدمحمد خاتمی در این باره به خبرنگار «اعتماد» توضیح داد...به ‌هر حال هم‌اکنون برای همه روشن است که کشور با مشکلات و مسائل پیچیده فراوانی دست به گریبان است و احتمالا آقای روحانی می‌خواسته برای عبوراز این مشکلات و حل مسائل کشور از آقای خاتمی مشورت بگیرد».

با تعدیل در قدرت موشکی، برجام را ادامه دهیم! / همنشینی خاتمی و روحانی برای فردا!

خاتمی در سالهای ۹۲ و ۹۶ با «تَکرار می کنم»، مردم را به رای دادن به روحانی تشویق کرد و تاکید کرد که با روحانی در میانه راه هستیم و باید «تا ۱۴۰۰ با روحانی» پیش برویم و اگر اینکار را انجام دهیم، هیچوقت «به عقب برنمی گردیم».

حالا این روزها که مردم به واسطه سیاستگذاری های نادرست «دولتِ اصلاح طلبان» با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، خاتمی بجای عذرخواهی و پذیرش مسئولیت وضع موجود، ژست منجی به خود گرفته و در حال برگزاری جلسات انتخاباتی است.

خاتمی وقتی به میدان می آید که دغدغه های قبیله ای و حزبی و باندی در میان باشد. لیدر طیف اصلاح طلب بجای برگزاری جلسات انتخاباتی، باید درباره دستپخت های خود در مجلس دهم و شورای شهر پنچم و دولت روحانی به مردم پاسخگو باشد.

لازم به ذکر است که لیدر جریان اصلاحات، نقش تعیین کننده ای در جمع آوری پول برای نجات «محمدعلی نچفی» شهردار اسبق اصلاح طلب تهران- «قاتلِ یک زن» -  ایفا کرد و در نهایت اصلاح طلبان حدود ۱۰ میلیارد تومان برای نجات نجفی هزینه کردند.

خاتمی و همقطاران وی برای نجات یک قاتل، ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردند. اما در مقطعی که مردم به واسطه سوءمدیریت با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستند، صدایی از این افراد جهت مطالبه گری از دولت بلند نمی شود.

چندی پیش «صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در توصیف بیگانه بودن همقطاران خود با مطالبات عموم مردم، گفته بود: «انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • SE ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    16 0
    هشدار وزیرخارجه ایرلند به اعضای فراموشخانه کار خودش را کرد
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      10 0
      مخصوصاً به اعضای لژ گلاسکو
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      12 0
      بحث موشکی بحث امنیت ملی ما است و قابل مذاکره و معامله نیست.
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      14 0
      ان شاءالله مردم ایران به زودی قرارداد یکطرفه برجام را آتش می زنند و به این خسارت محض پایان می دهند.
  • SE ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    21 0
    با تعدیل در افراد خائن به امنیت دفاعی و امنیت زنان و کودکان این ادامه میدهیم
  • SE ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    16 0
    با تعدیل در افراد خائن به امنیت دفاعی و امنیت زنان و کودکان ایران عزیز ادامه میدهیم
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    20 1
    ننگ برخاتمی وافسادطلبان
  • مهرناز IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    15 0
    اعضای فراموشخانه " فقط دست وپا می زنند " از نظر قدرت سیاسی مهره سوخته در نگاه مردم هستند " تنها راهکار انان چوب گذاشتن لای چرخ نظام است " امیدواریم در اینده نزدیک " دست شان عملا " کوتاه شود.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    14 0
    این جماعت خائن اند پس قائدتا نباید در هیچ مسئولیتی از بالا تا پایین دولت نداشته باشند در غیر این صورت افتضاحات این8 سال تکرار میگرددد. این جماعت همان افتضاح طلبانند
  • سوخته IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    13 1
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    9 0
    تعدیل همانو سرنوشت لیبی همان
  • FR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    12 0
    ايا زمان افشاى باند اصلاحات بي كفايت و ٢ تابعيتي و محاكمه فرا نرسيده است من اين سوال را از تمام ايرانيان با وجدان ميپرسم
  • US ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    15 1
    به قول امریکاییها فقط یک احمق قدرت خود را کم میکند. توان نظامی و بخصوص موشکی و فضایی با شتاب بیشینه انشاالله ادامه میابد و دفاع هسته ای بر روی میز.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 20
    خاتمی در قلب ملت ایران جای دارد
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      12 0
      خاتمی باید در مورد فتنه 88 و تحمیل این دولت بی تدبیر به مردم پاسخگو باشد.
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      8 0
      خفه شو و .... نخور
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      7 0
      زرررررررررررررررررررررررررررررررررشک .
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      3 0
      راست میگه بابا کلی با تکرار کردانش میخندیم.خخخخ
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    6 0
    خدا به حال مومنان رحم کند خدا به خون شهدا به مردم مسلمان ایران رحم کند خدا به آبروی امام خمینی ره به نظام اسلامی ایران رحم کند
  • احمد IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 1
    هرچی باشه واسه خودشون انجام میدن حالا برجام باشه هم ما نفعی نداریم نباشه هم اصلا مارو آدم حساب میکنن؟
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    8 0
    باید سرب داغ در حلق مطرح کنندگان تعدیل درهر گونه قدرت نظامی و غیر نظامی باید ریخت
  • رشاش FI ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    6 0
    هیچ چیز و هیچ کس به اندازه خائنین برای امروز ایران خطرناک نیستند.واقعأ چنین حرفی بعد از کلاهبرداری برجام یا باید از دهن یک نفوذی جاسوس یا یک خائن به وطن بیرون بیاید.محال است غیر از این باشد.
  • ،،، IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    2 0
    *** مگر شما موشکها را ساختید که در موردشان نظر میدهید
  • وقار IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    2 0
    دیگه یک حزب (اصلاحطلبان) چیکار باید بکنه که ثابت بشه خائن هستند؟ این جماعت خود تحقیر به هیچ عنوان اجازه پیشرفت به ایران نخواهند داد, چون در آن صورت ثابت خواهد شد که کشوری با مدیریت قوانین اسلامی و بدون نیاز به توصیه های نئولیبرالی جهانی و بدون نیاز به آمریکا پیشرفت کرده است و عملا لیبرالها و اصلاحطلبان که اساسا بر پایه گفتمان تسلیم و هضم در نظم لیبرالی جهان به رهبری آمریکا پا به سپهر سیاسی کشور نهاده اند , حذف خواهند شد پس لازمه هرچه سریعتر این گروه و شاخه های آن فعالیت شان غیرقانونی اعلام شود و سران آن به جرم خیانت و مقابله با پیشرفت کشور ,بازداشت و تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند .کاری که السیسی با اخوان المسلمین کرد یا اردوغان با گروه فتح الله گولن کرد , دیگر جای مماشات نیست باید جدی نظام تصمیم سختش را بگیره شکر خدا قوه قهریه و نظامی دست این خودباختگان نیست
  • CA ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    5 0
    بهترین راه تعدیل موشکی ساخت موشکهای ماهواره زن هست! انشاالله این موشک را هم به کلکسیون موشکهای خود اضافه کنیم تا تعدیل موشکی مورد نیاز جهت دلیل سازی ایران به کما برود!
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    5 0
    پسر قذافی هم به قذافی توصیه کرد . اسلحه ها را کنار بگذارد. بعد دیدیم چه برسر قذافی وخانواده وتشکیلاتش امد. اگر یک فشنگ هم حذف کنیم خیانت است
  • بهروز GB ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    خدا این چند ماه آخر را به خیر کند
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    مواظب باشید خیانت اصلاح طلبان حد و مرز ندارد - انها بیشتر از هر چیز ی بفکر سر مایه های نامشوع خود هستند که بر باد نرود - اگر ذره ای کوتاه بیاییم تا اخر باید همچنان کوتاه بیاییم -

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس