کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق بار دیگر هدف قرار گرفت

کاروان حمل تجهیزات لجستیکی نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا در استان «المثنی» در جنوب عراق امروز (یکشنبه) هدف قرار گرفت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک منبع امنیتی عراق از دومین حمله به کاروان حمل تجهیزات لجستیکی ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق طی چند ساعت گذشته خبر داد و افزود: این کاروان در استان «المثنی» در حال انتقال تجهیزات لجستیکی به نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا بود که در جاده اصلی این استان در معرض یک عملیات بمبگذاری قرار گرفت.  

یک ستوان در پلیس «المثنی» که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری آناتولی گفت: این حمله خسارات مادی یا جانی در پی نداشته است.  

صبح امروز (یکشنبه) نیز کاروانی از کامیون‌های حامل تجهیزات ائتلاف در استان ذی قار (جنوب عراق) مورد حمله مشابهی قرار گرفت و به یکی از خودروهای آن خسارت وارد شد.  

در چند ماه گذشته، حمله به نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و تجهیزات آن‌ها که گفته می‌شود ادامه حضور آن‌ها در عراق بصورت استشاری است، افزایش یافته است و کامیون‌هایی که تجهیزات آن‌ها را حمل می‌کنند تقریباً هر روز مورد حملات قرار گرفته‌اند.  

دولت عراق در ۹ دسامبر پایان مأموریت‌های رزمی نیروهای ائتلاف در این کشور را اعلام کرد.  

بغداد و واشنگتن در جولای گذشته توافقی را منعقد کردند که بر اساس آن باید تا پایان سال ۲۰۲۱ نیروهای ائتلاف از عراق خارج می شدند و در عین حال مشاوران و مربیان آمریکایی برای کمک به نیروهای عراقی در این کشور حضور استشاری داشته باشند.  

واشنگتن از سال ۲۰۱۴ رهبری یک ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه را برعهده دارد که قرار بود در عملیات‌ نظامی علیه داعش از نیروهای عراقی پشتیبانی لجستیکی، اطلاعاتی و هوایی کند، این درحالی است که طی جنگ ها و نبردهای سخت نیروهای عراقی اعم از ارتش و الحشدالشعبی و پلیس  فدرال با تروریست های داعش، آمریکایی ها بارها و بصورت مستمر نیروهای عراقی را بمباران کرده و  بعدا اقدام خود را با عبارت "اشتباه شد" توجیه می کردند.

علاوه بر این آمریکایی ها بصورت کاملا سازمان یافته در طول مدت سه سال جنگ علیه داعش در عراق، از طریق هوایی برای نیروهای تروریستی کمک های تجهیزاتی و غذایی و دارویی پرتاب می کردند که پرتاب کمک های آمریکایی ها توسط یک فروند هواپیما در جریان نبرد بر سر کنترل فرودگاه الضلوعیه در سال ۹۳ به یک افتضاح تبدیل شد. الضلوعیه منطقه ای در ساحل دجله در جنوب سامرا است که در دهم ژوئن ۲۰۱۴ همزمان با موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق سقوط کرده بود.

آمریکایی ها همچنین فرماندهان و نیروهای داعش را با بالگردهای جنگی خود به مناطق مختلف انتقال می دادند که بارها به صورت تصویری این اقدامات آمریکا لو رفت و به رسانه ها و شبکه های اجتماعی کشیده شد، با اینحال دولت وقت عراق هیچگاه بابت این کارشکنی های نیروهای آمریکا شکایت یا اعتراض رسمی نکردند

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس