تعیین اعضای هیئت رئیسه تفحص از نهاد ریاست جمهوری در مجلس

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از تعیین اعضای هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری دولت‌های یازدهم و دوازدهم خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در تشریح  جلسه عصر امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن) این کمیسیون، اظهار داشت: در این جلسه پیشنهادات نمایندگان بر طرح شور دوم نحوه تشکیل و فعالیتهای تشکل های صنفی و تخصصی با حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش ها، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر بخش های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: این پیشنهادات درخصوص شرایط صدور مجوز برای تشکیل های صنفی و همچنین شرایط صاحبان تشکل ها بود. همچنین بخشی از پیشنهادات نمایندگان درخصوص شرایط افراد متقاضی درخواست مجوز تشکیل فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی به کمیسیون ارائه شده بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم ادامه داد: تعیین حداقل تعداد اعضای لازم برای اخذ پروانه فعالیت جهت تشکل های ملی و همچنین شورای صدور مجوز در سطح ملی و استانی با پیشنهادات نمایندگان اصلاح شد.

نماینده مردم یزد در مجلس عنوان کرد: در بخشی دیگر از این جلسه اعضای هیات رئیسه طرح تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دوره های یازدهم و دوازدهم تعیین شد و بر این اساس آقای آصفری به عنوان رئیس و آقای فرخی میکال به عنوان نایب رئیس اول و خانم مقصودی به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. همچنین آقای ارکانی به عنوان دبیر هیات تحقیق و تفحص انتخاب شدند که پس از صدور حکم این افراد توسط رئیس مجلس، کار تحقیق و تفحص مذکور آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس