خودروسازان از شعارهای انقلابی سوءاستفاده کرده‌اند/ قیمت تمام‌شده پراید 50میلیون است - کراپ‌شده

وزیر بازرگانی دولت سازندگی گفت: ما خودروسازی ها را نٌنٌر کرده‌ و به حمایت‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه آنها را رها کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، یحیی آل اسحاق وزیر بازرگانی دولت سازندگی، با اشاره به ضعف خودروسازی‌ها و عدم رضایت از کیفیت خودروهای تولیدی، اظهار داشت: مسئله خودروسازی در ایران خیلی عمیق‌تر از ظواهر بحث است و واقعیت این است که نگاهی که به حوزه خودرو و مدیریت آن انجام شده، از قبل انقلاب و دوران واردات پیکان توسط خیامی شروع شد و بعد از انقلاب نیز رویکرد عوض نشد و سپس تحت عناوین مختلف و بعضاً برخی شعارها و دلسوزی‌ها و مصلحت‌سنجی‌ها کار به اینجا کشیده شد که می‌بینیم.

* وضعیت کنونی خودروسازی کشور واقعاً فاجعه است

آل اسحاق با بیان اینکه وضعیت کنونی خودروسازی کشور واقعاً فاجعه است، گفت: فاجعه از این جهت است که زمانی که در سال ۶۸ مسئولیتی در وزارت بازرگانی داشتم، سفری به کشور کره‌جنوبی کردم و آن موقع همین پراید را در آنجا تولید می‌کردند و الان پراید بعد از این مدت هنوز خودروی تولیدی خودروسازهای کشور است و خسارت‌های بسیار بالای جانی را منجر شده و قیمتش به۱۵۰ میلیون رسیده است.

* قیمت تمام‌شده پراید ۵۰ میلیون است نه ۱۵۰میلیون

وی با اشاره به اینکه با نرخ ارز ۳۰هزار تومان قیمت تمام شده پراید باید ۵۰ میلیون تومان باشد،‌ اظهار داشت: پراید مصرف ضعیف‌ترین قشر جامعه است و با آن کار می‌کند و  به عنوان تاکسی از آن استفاده می‌کند ولی این قشر مستضعف باید ۱۵۰ میلیون تومان بابت آن بدهد و خودروساز نیز همه حمایت‌ها را دریافت کند.

* خودروسازان ۸۰هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارند

 آل اسحاق گفت: خودروسازان ایران حدود ۸۰هزار میلیارد تومان به نظام بانکی بدهکار هستند و در عین حال نظام و ملت هر حمایت و تعرفه ۹۰ درصد را تحمل کرده‌اند تا این‌ها رشد کنند ولی الان کارشان به اینجا کشیده که در یک تصادف یک ایربگ ندارند.

وی تصریح کرد: این مسئله مقداری به رویکرد ما نسبت به این صنعت برمی‌گردد و این در حالی است که این خودروسازی‌ها فرصت‌های بسیار زیادی در کشور دارند.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی افزود: خودروسازی در ایران حدود یک میلیون بازار دارد و هر خودرو سازی که یک میلیون مشتری داشته باشد، با یک فرصت بزرگ مواجه هست؛ در حالی که خودروسازی‌های همانند خودروسازی‌های ما در دنیا حدود چندهزار تولید دارند نه یک میلیون بازار مصرف؛ و اینگونه نیست که مردم در صف بایستند، نوبت بگیرند، قرعه‌کشی کنند و پیش‌پرداخت بدهند و با هزاران درد سر یک خودرو خریداری کنند.

* فاصله قیمت تمام شده و فروش به جیب عده‌ای رانت‌خوار می‌رود

وزیر بازرگانی دولت سازندگی با اشاره به فسادهای موجود در خودروسازی‌ها بیان داشت: فاصله بین قیمت تمام شده و قیمتی که به مردم فروخته می‌شود همگی دست یک عده ای رانت‌خوار می‌رود که همه از آنها می‌نالیم.

* خودروسازی به حیاط خلوت برخی سیاسیون تبدیل شده

 آل اسحاق تاکید کرد: خودروسازی‌های ما به حیاط خلوتی برای برخی جریان‌های‌سیاسی و مرکزی بدل شده‌اند که از هر طرف که نگاه می‌کنیم مرکز فساد و مرکز تامین مالی برخی جریان های سیاسی و ذینفعان بازدارنده رانت‌خوار هستند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی خودروسازی‌ها از نگاه فنی و چه با هر نگاه دیگری قابل توجیه نیست، تصریح کرد: واژه «خودکفایی» و «حمایت» درست تعریف نشده و این دو واژه اگر از روز اول درست ترجمه می‌شد، رویکردها به این سمت نمی‌رفت.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی گفت: آیا با انحصار خودکفایی ایجاد می‌شود و آیا هر محصولی به هر قیمتی و به هر شرایطی تولید شود باید از آن حمایت کرد و باید نگوییم بالای چشمت ابروست؟ چرا قیمت تمام شده و کیفیت این گونه است؟

آل اسحاق افزود: آیا حمایت به معنای آن است که هر کاری کردند از آن حمایت کنیم؟ من در کمیته امداد مسئول بودم و یک بار خدمت امام(ره) رسیدیم و ایشان گفتند «حمایت ها طوری نباشد که اینها تا ابد به شما وصل باشند» و وقتی حضرت امام این حرف را راجع به فقرا گفتند، تکلیف نسبت به حمایت از صنعت مشخص می‌شود.

خودکفایی در خودرو یعنی پایان حمایت از خودروسازی‌ها/ خودروسازها را نٌنٌر بار آورده‌ایم

وی ادامه داد: خودکفایی به معنای آن است که این‌ها از زیر حمایت بیرون بیایند و در تربیت خانوادگی نیز پدر و مادری که فرزندش را نٌنٌر بار بیاورد، تا آخر وصل به خانواده می‌شود و ما خودروسازی ها را نٌنٌر کرده‌ و به حمایت‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه ولشان کرده‌ایم و سپس در اختیار جریان‌های سیاسی قرار داده‌ایم.

آل اسحاق تاکید کرد: یکی از مسائل مهم این است که با متر سیاسی خواستیم یک کار فنی و اقتصادی را هدایت کنیم در صورتی‌که در خودروسازی دارای ده‌ها هزار نفر فرصت شغلی است و میلیاردها دلار تراکنش مالی دارد و ابزار قدرتمندی برای معامله است.

وی افزود: اگر این را دست یک سیاستمدار بدهید، این چند هزار نفر را عنوان یک ظرفیت رای حساب می‌کند و این‌گونه نگاه می‌کند که می‌توانم تمامی اعضای حزب خود را در این صنعت جا بدهم و از سویی نیز هزاران میلیارد رفت و آمد مالی این صنعت است و این بهترین محیط برای یک سیاستمدار است که یک مدیر سیاسی را در آنجا منصوب و خودروسازی را تبدیل به حیاط خلوت سیاسی کند.

وی ادامه داد: اگر یک مدیر اقتصادی در خودروسازی باشد، اولین کاری که می‌کند این است که کیفیت و قیمت تمام شده و مسائل فنی را مورد بررسی قرار می‌دهد و یکی دیگر از گرفتاری‌های ما برخورد سیاسی با این صنعت است و تا زمانی که این برخورد سیاسی به برخورد اقتصادی و فنی مهندسی تبدیل نشود همین آش و همین کاسه است.

وی تاکید کرد: یکی از شخصیت های سیاسی می‌گفت که ابتدای جاده تهران کرج دو صنعت هوافضا و دیگری خودروسازی هست که سرنوشتی جدا از هم دارند، چون این دو صنعت دو رویکردی متفاوت با هم داشته‌اند و مشکل بر سر رویکردها و نگاه‌ها هست.

* یک پررویی مزمن در خودروسازی‌ها وجود دارد

آل اسحاق با انتقاد از نگاه خودروسازان به جامعه و پاسخگویی آنان تصریح کرد: بدتر از همه این‌ها این است که یک پررویی مزمن در خودروسازی‌ها هست و در حالی که ۸۰ هزار میلیارد تومان به نظام بانکی بدهکار هستند و خودرو ۵۰ میلیونی را ۱۵۰ میلیون می فروشند و به ریش مردم می‌خندند و ککشان هم نمی‌گزد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که خودروسازی‌ها احساس کنند انحصار در اختیارشان هست هیچ کسی نمی‌تواند برای خودروسازی کشور کاری کند، خاطرنشان کرد: قدرت و مافیایی که در خودروسازی‌ها هست،‌ هر دولتی بیاید همین کار را می‌کند و اساساً به دولت‌ها ربط ندارد و خودشان دولت در دولت هستند.

* تا انحصار و حمایت‌های بی‌منطق هست مشکل خودرو حل نمی‌شود

وزیر اسبق بازرگانی تاکید کرد: تا زمانی که نظام انحصار و حمایت‌های بی‌منطق هست و معنای خودکفایی و حمایت درست ترجمه نشده و با ذی‌نفعان با التماس و خواهش برخورد شود و قاطعانه برخورد نشود، مشکل حل نمی‌شود.

* خودروسازی‌ها از شعارهای انقلابی سوء استفاده کرده اند

آل اسحاق با بیان اینکه خودروسازی‌ها از شعارهای انقلابی سوء استفاده کرده اند و هزینه‌های بالایی را در حوزه نظام بانکی و سلامت به کشور متحمل کرده‌اند، تصریح کرد: نگاه به صنعت خودروسازی اگر بصورت مبنایی عوض نشود، ذی‌نفعان بازدارنده همه را به صلابه می‌کشند.

* ماجرای تهدید به ایجاد تجمع کارگری توسط یک مدیر خودروسازی

وزیر بازرگانی دولت سازندگی با اشاره به نقل قولی از سوی یکی از مدیران خودروسازی در یک جلسه بیان داشت: دادستانی چند سال قبل جلسه‌ای برای وصول مطالبات بانکی گذاشته بود و وقتی به مدیر خودروسازی گفتند که چرا مطالبات آن را پرداخت نمی‌کنید، گفتند «نداریم که بدهیم»؛ و وقتی نماینده دادستان گفت که «در این صورت بانک حق اقدام قضایی دارد»، آن مدیر خودروسازی گفت «هیچ اشکالی ندارد و من فردا هزار کارگر را وسط  خیابان می‌ریزم».

* حتماً راهکاری برای خروج از این وضعیت وجود دارد

آل اسحاق در پاسخ به سوالی در خصوص راهکار خروج از این وضعیت گفت: حتماً راهکاری برای خروج از این وضعیت وجود دارد ولی اعمال اقتدار لازم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    20 0
    مهمنیست که مردم در 405 ها جزغاله شوند یا ازهر هزار خودرو یکش اربک نداشته باشه . مهم اقازادهای وکلا ووزرا هستند که خوشیشون درخارج از کشور منقش نشود.علی برکت الله
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      10 0
      متاسفانه
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      17 0
      چرا هیچ نماینده ووزیری پاسخگوی این قیمتهای رعب اور نیست این قیمتها ۱۰برابرقیمت واقعی ماشینهاست !!!!!!!
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      3 0
      خودروسازان محفلی مشکل نداشتن ایربگ را با شاسی و بدنه ضعیف حل کرده اند، که در موقع تصادف شاسی و بدنه شدت ضربه را جذب کرده مچاله میشود ،پس نیازی به ایربگ نیست!!!
  • رضا IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    25 0
    آش چقدر شور شده صدای همه دراومده اما عجیب اینکه خودرو ساز ( گاری ساز) اصلا این تهدید ها براش اهمیتی نداره چون از بس قدرتمنده که میدونه هیچکس نمیتونه مشکل براش درست کنه
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      9 1
      فقط یه راه هست دولت یه خودرو سازی جدید تاسیس کنه ما دانشگاهیان ماشینی می‌سازیم به قیمت پراید که که هیچ خودرو سازی تو جهان نتونه اون قیمت بده به ایران‌خودرو حتی چین
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    15 1
    والا اگه اون دستگاه ها رو به ممد جوشکار بدن بیشتر از ایران‌خودرو و سایپا ماشین تولید میکنه! چرا ما باید آشغال گرون بخریم!
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      2 9
      رو هوا یه چیزی میگوید نمی‌گوید قیمت فولاد آنها 10 برابر شده و با قیمت جهانی با خودرو سازان محاسبه می کنند
    • FR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      0 0
      با قیمت جهانی با خودروسازان محاسبه می کنند؟! چیو با قیمت جهانی محاسبه می کنند؟ ما خودمون صادرکننده ی ورق فولادی هستیم، همه ی فولاد خودروسازی از داخل داره تامین میشه.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    8 3
    ایشونو مسئول خودروسازی کنید پنجاه تومنم گرونه برای پراید ولی با توجه به قیمت دلار قانع کنندس اما با ارزان شدن دلار بایدپایینتر بیاد
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    21 0
    والا نه تولید و نه کیفیت به تعداد پرسنل نیست! چه خبره این همه حقوق بگیر تو خودروسازان؟ مگه جنگه سرباز جمع میکنن؟ اینا اگه خصوصی بودن با نصف پرسنل دو برابر تولید میکردن. کارآفرینی به چه قیمتی؟ تضییع بیت المال
  • شیرازm IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    13 7
    چرااینحرف رازمان روحانی نزدی ؟؟ زمان روحانی وبانداصلاحاتت قیمت ماشین ومسکن و... و.. و... همه چیزچندین برابرشد میگی خودرو50میلیونه بله همه میدانندگرانه اماچه کسی بانی گرانی شد؟؟ حالت سنگ بزرگ انداختن توچاه میمونه دولت اصلاحات کاری کرده ک سنگ رانمیشه از چاه دراورد. فتنه اقتصادی پیاده کردن به شکل فجیح باندمزدورغرب
    • حسن IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      0 0
      راست میگی نه اینکه زمان احمدی نژاد من سه تا پراید میخریدم 10 میلیون ! تنها در زمانی خاتمی بود که پراید از اول تا اخر 5 میلیون بود و هر کس داشت انگار پرادو داشت !
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    9 0
    کارتخوان سایپا هم به مالیات وصل میشه ؟
  • سیدامیر IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    15 1
    من نبودم دستم بود تقصیر استینم بود ! همین مسیر رو برین چهل سال دیگه هم پراید با قرعه کشی واگذار میشه
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    11 0
    فقط باید اقدام عملی کرد نوشتن و گفتن فایده نداره...
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 0
    وقتی بازار رقابتی نیست و خیلیا در چپاول خودروسازها سهم دارند اوضاع بدتر هم میشود
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    8 0
    چپاول ماشین فروشها که دیگه تقریبا جزء معاصی علنی شده است.
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    10 1
    دو تا خودرو ساز خارجی بیارین خودرو هاشونو توی ایران تولید کنن هم تکنولوژی منتقل بشه هم کارگرامون بیکار نمیشن یواش یواش از پژو و رنو و اشغالا دست بردارین
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      0 0
      لعنت به این انتقال تکنولوژی،بنویس آماده خوری ازعلم دانشگاه های دنیاکه ایده را تبدیل به محصول می کنن وقتی هم پول صرف این دوتاشرکت دزدنابه کارمیشه برای تحقیق و پیشرفت،پول دزدیده میشه
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 0
    پیشنهاد ما بدولت محترم آقای رئیسی: اولا ۱- دولت به سپاه یا وزارت دفاع مجوز ساخت و تولید خودرو بدهند این کار نه تنها خلاف نیست بلکه منطبق بر سیاست رقابتی کردن بازار خودرو هست /ثانیا ۲- برای جلوگیری از تهدید این خودروسازهای پررو که بقول شما میگن : « کاری نداره فردا هزاران کارگر رو به خیابانها میریزیم » میتونید هر کارگری که توسط این خودروسازان پررو اخراج میشوند و.. رو در همین زیر مجموعه های نظامی که دولت بهشون مجوز ساخت خودرو رو خواهد داد استخدام کنید اینطوری این تهدید خودروسازان هم خنثی میشود
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 0
    نه فقط خودروسازان بلکه بقیه تولید کنندگان داخلی هم از حمایت از تولید داخلی سواستفاده و به مردم ظلم کردند. باید قیمت تمام شده با سود معقول به هر خودرو هر ایرانی و جهیزیه زوج ایرانی با کد ملی درنظر گرفته شود
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 1
    اوهوم
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    دقیقا
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 1
    خودرو حدود ۲۰ هزار قطعه دارد و اگر هر دستگاه روزی ۵۰۰ قطعه بسازد و ۱۰ کارگر سه شیفت روی دستگاه مشغول به کار باشند حدودا میشود حدود ۲ سال حقوق دستمزد کامل و اگر نیم تن هم فولاد ساختمانی استفاده شود میشود ۲۰ ملیون تومان و حتی به جز پول برق و مکان و تجهیزات بعید است ۵۰ ملیون تومان قیمت تمام شود. موضوع این جاست که فرقی نمی کند ماشین آخر سیستم یا ارزان قیمت تولید شود هزینه‌های اولیه‌ی آن‌ها یکسان است.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    به نظرم باید تیم های فوتبال خودروسازان تعطیل شود و هر نوع هزینه‌ی جانبی دیگر آن‌ها
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 2
    شما خوشبینانه گفتی وگرنه قیمت واقعی همه ماشینهای ایرانی حتی باارز۳۰۰۰۰تومانی زیر ۴۰میلیون هست
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    آفرین قیمت پراید را کمی دقیق گفتی ولی اگر انحصار وفساد وعارت ازاین صنعت خارج شود یا این ارابه مرگ را۱۵میلیون هم درافعانستان عراق پاکستان ....نخرند
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    اقا امتحان کنید درکشورهای درحال جنکهای داخلی وخارجی(مثل افغانستان،پاکستان،عراق،سوریه ویمن...)پرابد را ۱۵میلیون تومان میخرند؟اصلا ببینید چینیها بصورت تهاتر پراید را چقدر تحویل میگیرند ونفت را چقدر؟
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    نظر شما بعنوان وزیر دولت جمهوری اسلامی این است که فاصله بین قیمت تمام شده و قیمتی که به مردم فروخته می‌شود همگی دست یک عده ای رانت‌خوار می‌رود که همه از آنها می‌نالید؟
  • Sam IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    جان ایرانی بی ارزشه جای تأسف داره
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    مشکل صنعت خودرو دولتی بودن ونفع داشتن سیاسیون هست وبس.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 2
    بهترین راهکارتحریم خودروسازی ها توسط مردم است تا تکلیف خودشون را با مردم روشن کنن!!!
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    خداوکیلی اگه ذره ای به خدا و آخرت و روزحساب وکتاب اعتقاد داشتند هرگز چنین ظلمی را به مردم روا نمیداشتند
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 2
    آقاجان اونموقع که پراید12میلیون بود،دلار 4200بود.حالا بگیم دلار 4برابرشده پس قیمت پراید هم باید حداکثر50میلیون باشه! خب بقیه اش کجامیره؟
    • اصغر IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      0 1
      کجا دلار 4200بود و پراید12 میلیون.پراید همیشه 6000دلار حالا درست یا غلط قیمت داشته.زمانیسال86 دلار 1000تومن بود پراید6 میلیون.زمانی سال91دلار 3000تومن شد پراید هم 18 میلیون.الان هم قیمت پراید درسته.6000دلار الان میشه 170 میلیون.
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 0
      شما پراید را ببر همین افغانستان وبگو 2000دلار،ببین میخرند؟!!!!!!!!!!! یک فرغونی است که بجای یک چرخ فقط چهارتاچرخ انداختن زیرش!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    ما دراین مملکت پول مازراتی پرداخت میکنیم واونوقت پرایدسوارمیشیم!
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    مشرق چرا نفرین ها را سانسورمیکنی
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 0
      چون مشرق هم بااین ها دستش توی یک کاسه است.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 0
      چون پاچه خار خودروسازهاست میترسه دامن خودش هم بگیره
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    مثلا بقيه توليدات صنعتي كشور خيلي بهتره؟ يا توليدات كشاورزي يا خدمات؟ تمام كساني كه در حال كوبيدن خودروسازي هستند كار و خدمتي كه ارائه مي دهند در حد كشورهاي پيشرفته است؟ كارمند و كارگر خودروسازي از كره ماه نيامده و فرزند همين كشور است.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    راهکار خروج از این وضعیت عبارت است از: 1- ابتدا ممنوع الخروج کردن کلیه دست اندرکاران تولید خودرو از مدیران کارخانجات و هلدینگ ها گرفته تا قطعه سازان تا حراست کارخانه ها تا نگهبان انبارها و ورودی های کارخانجات خودروسازی. 2- تحقیق و تفحص از کارخانجات خودروسازی از سال 58 تا اکنون. 3- باز پس گیری تا ریال آخر اموالی که با رانت، کلاهبرداری و دزدی به جیب دست اندکاران به اصطلاح صنعت خودروسازی رفته است تا ریال آخر. 4- معرفی کلیه این افراد و احزاب و سیاستمداران حامی آنها.
  • رضا TR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    زمان روحانی انباشت بدهی داشتند تصفیه شد اخر دولتش بازم داشتند تصفیه شد الانم دارند که باید تصفیه کنند با هیوندای و...نمیخواد مقایسه کنیم بیان اقایون صنعت ومعدن یا نماینده ها تعداد مصدومین ومرحومین تصادفات رو براورد کنن وتعداد کارگرهای خودروسازیهامون . والله اگر هردورو تعطیل کنن تا امار خسارتهای جانی پس انداز وکم بشه باصرفه تره هم برامردم هم برادولت . ببندید وبذارین بیکار بشن .ادم زنده بهتره یاادم بیکار؟
  • علی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    الکی منتظر اقدام مثبت خودرو سازها نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس