کمیسیون تلفیق۲ میلیارد دلار برای ساخت خطوط مترو و خرید اتوبوس اختصاص داد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: کمیسیون تلفیق در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال آینده با الحاق یک بند به تبصره ۳ با هدف تعیین نقشه راه دیپلماسی اقتصادی کشور موافقت کرد.

به گزارش مشرق، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با الحاق یک بند به تبصره ۳ موافقت کرد که به موجب آن، به منظور توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری دولت موظف شد، حداقل به میزان دو میلیارد دلار از تسهیلات خارجی این تبصره را جهت ساخت و بهره‌برداری خطوط مترو و قطار سبک شهری و طرح‌های کاهش آلودگی هوا و خرید اتوبوس حمل و نقل شهری اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه با الحاق بندی به تبصره ۲ این لایحه موافقت کرد، گفت: به موجب این مصوبه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلفند، در چارچوب ماده (۸) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، کلیه مقدمات لازم اعم از راه‌اندازی سامانه فاکتورینگ، ابلاغ قرارداد همسان واگذاری، تهیه دستورالعمل های لازم و همچنین فراهم شدن ساز و کار انتقال تضامین طلب به نهادهای مالی فاکتورینگ را به منظور اجرایی شدن تامین مالی فاکتورینگ تا سقف ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه و تا سقف ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای نهادهای عمومی، منابع داخلی شرکت‌های دولتی، بانکها و سایر مشغول آن در تبصره ۴ ماده ۳ آیین‌نامه نحوه واگذاری مطالبات قرارداد فراهم کنند.  

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظفند، گزارش عملکرد این بند را به صورت سه ماهه به کمیسیون‌های برنامه، بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.  

زارع تصریح کرد: همچنین نمایندگان در بخش دیگر برای نظم بخشی و جلوگیری از افزایش پایه پولی با الحاق متنی مبنی براینکه «با رعایت ماده ۳۶ قانون الحاق تسهیلات موضوع این بند، نباید منجر به افزایش پولی شود» به بند (ز) تبصره ۲ موافقت کردند.  

وی بیان داشت: بند (ز) تبصره دو تصریح می‌کند؛ به منظور پشتیبانی و تدارک مناسب کالاهای اساسی، سه شرکت بازرگانی دولتی ایران، پشتیبانی امور دام کشور و خدمات حمایتی کشاورزی در صورت ضرورت و در صورت تایید سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز به استفاده تسهیلات بانکی فراتر از سقف مصوب در پیوست شماره ۳ این قانون هستند.  

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه در نشست امروز با تنفیذ بند (ی) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص تدوین آیین‌نامه شرکت‌های دولتی با هدف ایجاد اصلاح ساختار و ارتقاء شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت نیز موافقت کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    مواظب باشید این مبلغ زانتی در گلوی شرکتهای خصوصی مثل دوره قبل نگردد کهبخشی غیر از حمل.ونقل عمومی قرار گرفت بخشی توسط آنها آزاد واگذار شد ویرانه خطوط رسانده به جیب شرکتها رفت اول تحقیق و تفحص.بعد ریختن تو حلقوم انها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس