واریز سود از طریق سجام نیاز به قانون گذاری جدید ندارد

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: براساس مصوبه این کمیسیون شرکت‌های بورسی موظف به واریز سود از طریق سجام شدند و مردم بدون واسطه می‌توانند سود خود را دریافت کنند.

به گزارش مشرق، سیدمحسن دهنوی، با اشاره به مصوبه صبح امروز کمیسیون تلفیق سال ۱۴۰۱ در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: برای حل مشکل توزیع سود تقسیمی سهامداران و پیرو وعده‌ام به مردم، در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادم شرکت‌های بورسی، موظف به واریز سود از طریق سجام شوند. این پیشنهاد تصویب شد.

بیشتر بخوانید:

ضرورت واریز متمرکز سود سهام شرکت‌های بورسی

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه این مطلب آورده است: لذا از ابتدای سال آینده، شرکت‌ها در صورت تخلف از سجام، باید سود را با جریمه ۲۰ درصدی به مردم بپردازند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰، ۲۷۲ شرکت از ۴۹۰ شرکت، سود تقسیمی خود را از طریق سجام واریز نکرده و هزاران میلیارد تومان از سود سهام داران خرد در حساب این شرکت‌ها رسوب کرده است.

دهنوی در ادامه این مطلب تاکید کرده است: با تصویب این بند، مردم بدون واسطه سود را دریافت می‌کنند و معطل روش‌های آزاردهنده فعلی نخواهند شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    خدا پدر و مادرتان را بیامرزد. این تصمیم بایستی زودتر کلید میخورد تا میلیاردها ریال تو جیب شرکت ها انباشته نمی شد. و بالطبع سهامداران خرد نفع بیشری می بردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس