کد خبر 1334170
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
خرید نمایه خرید کالا نمایه کالای اساسی

مقام مسئول در بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گفت: هرگونه تخفیف بیش از سه درصد باید با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج شده بر روی کالا باشد.

به گزارش مشرق، محمد قاسمی، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت، در جریان بازدید از واحدهای صنایع غذایی مرمر تولیدکننده ماکارونی و شرکت تعاونی ۸۴۰ ایران کولا تولید کننده نوشابه و آب آشامیدنی در ایرانشهر اظهارداشت: در مرحله اول اجرای این طرح واحدهای تولیدکننده و وارد کننده انواع پودر لباسشویی، دستمال‌کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی، انواع آب میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی‌ساز، چرخ گوشت و ماکروویو موظف به درج قیمت تولیدکننده یا واردکننده بر روی محصولات خود هستند.

بیشتر بخوانید:

استانداران اجازه افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها را ندهند

وی بیان کرد: بر اساس مفاد دستورالعمل قیمت تولیدکننده یا وارد کننده درج شده بر روی کالا باید عینا مطابق با قیمت فروش بر اساس فاکتورهای فروش باشد و عبارت با احتساب مالیات بر ارزش افزوده یا معاف از مالیات بر ارزش افزوده در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: هرگونه تخفیف بیش از سه درصد باید با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج شده بر روی کالا باشد و تخفیف بیش از سه درصد (به غیر از استثنا) خارج از نرخ‌های درج شده بر روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری محسوب و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:در مواردی از جمله مناسبت‌های ویژه، پایان سال، اعیاد، نزدیک بودن زمان انقضاء محصول و لزوم اعطای تخفیف‌های مقطعی بیش از میزان تعیین شده سه درصد، واحدهای تولیدی می توانند نسبت به اخذ مجوز لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان محل تولید، به منظور رصد نظارت بر اعطای تخفیف واقعی به مصرف‌کنندگان اقدام کنند.

قاسمی بیان کرد: حداکثر مبلغی که مجموع حلقه‌های توزیعی از تامین کننده تا مصرف کننده، با احتساب مجموع ضریب سود پخش سراسری (در صورت مشمول شدن) و سود خرده فروشی می‌توانند به قیمت مندرج روی کالا اضافه کنند ۱۷ تا ۲۷ درصد بسته به نوع کالا است.

وی تاکید کرد: خرده فروشان موظف به نصب برچسب قیمت مصرف کننده به صورت شفاف و خوانا با لحاظ سود و هزینه‌های مصوب قانونی اعلام شده هستند و بازرسان در مراجعات خود اسناد خرید معتبر موجود را بررسی و کنترل می‌کنند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان از مردم شریف استان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع دهند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سالمند IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    فعلا قيمت ها بى پايه و اساس توسط توليد كننده يا دلال تعيين ميشود قطعا استمرار كنترل بيش صد هزار كالاى مصرفى براى دولت مقدور نيست . تخيف هاى بيش از ١٠٪‏ و عملا حدود ٥٠٪‏ حتى گاهى ٧٠٪‏ كلاهبردارى و فريب دادن افراد نادان است. فيمت گذارى و تغيير قيمت بايد با سپردن تعهد نزد سازمان حمايت با مجوز اضطرارى صورت كيرد كه قيمت گذار عنداللزوم حتى با گذشت زمان مسئوليت درستى قيمت انرا بپذيرد. البته تعهدنامه بند و تبصره هايى خواهد داشت كه كارشناسان واقعى مدرك دار باسواد و با تجربه كاملا بلد هستند. اين روش براى قيمت گذارى دارو در سال هاى قبل از ١٣٥٧ در سوابق وزارت بهداشت وقت موجود است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس