مشارکت نیروی دریایی رژیم اسرائیل در رزمایش دریایی آمریکا

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی قراراست برای نخستین بار در رزمایش بزرگ ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه مشارکت داشته باشد.

به گزارش مشرق، منابع خبری صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کردند که نیروی دریایی رژیم اسرائیل قرار است در رزمایش بزرگ ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه مشارکت داشته باشد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این نخستین بار است که نیروی دریایی رژیم اسرائیل در یکی از بزرگترین رزمایش‌های دریایی به رهبری آمریکا در کنار ده‌ها کشور دیگر در دریای سرخ شرکت می‌کند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که نیروی دریایی اسرائیل به ۶۰ ناوگان دریایی برای برگزاری رزمایش بین‌المللی «ای‌ام‌اکس» به رهبری نیروی دریایی آمریکا ملحق خواهد شد.

قرار است شماری شناور جنگی و زیردریایی این رژیم در این رزمایش حضور یابند. در این رزمایش که بر روی سامانه‌های دریایی بدون سرنشین و استفاده از هوش مصنوعی تمرکز می‌شود، بیش از ۹۰۰۰ پرسنل، ۵۰ فروند کشتی و بیش از ۶۰ ارتش و سازمان بین‌المللی حضور دارند.

«برد کوپر» از مقام‌های ارشد ناوگان پنجم دریایی آمریکا در این زمینه گفت که این سطح از مشارکت نشان دهنده عزم مشترک در حفظ نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین است. این رزمایش به رهبری فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی ایالات متحده همراه با نیروی دریایی ایالات متحده، اروپا وآفریقا در مناطق ساحلی شرق آفریقا و غرب اقیانوس هند ۱۸ روز ادامه خواهد داشت.

نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرده که نیروهای دریایی بین‌المللی شرکت کننده در این رزمایش به چهار گروه عملیاتی ترکیبی جغرافیایی به رهبری امارات متحده عربی، مصر، کنیا و عمان تقسیم می‌شوند.

این رزمایش در خلیج فارس، دریای مکران، دریای عمان، بخش شمالی اقیانوس هند و دریای سرخ برگزار می‌شود و رژیم صهیونیستی اسرائیل در بخش‌هایی از این رزمایش شرکت خواهد کرد.

ایران، روسیه و چین نیز اخیرا رزمایش دریایی را در منطقه برگزار کردند

منطقه عملیاتی ناوگان پنجم آمریکا حدود ۲.۵ میلیون مایل مربع  را  در بر می‌گیرد. مصر و اردن نیز در این رزمایش شرکت می‌کنند.

این نشریه در خاتمه نوشت، اگرچه نیروی دریایی ایران عمدتاً در خلیج فارس و دریای عمان فعالیت می‌کند، اخیراً در تلاش است تا حوزه فعالیت خود را به دریای سرخ گسترش یابد.

اخیرا نیز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش انجام شد.

تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی از اهداف رزمایش مرکز کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ اعلام شد. این سومین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس