افزایش ارزش افغانی در برابر دلار؛ یک دلار به ۹۴ افغانی مبادله می‌شود

در پی کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی افغانستان و تلاش طالبان برای ثبات آن، ارزش افغانی در برابر دلار افزایش یافته و هر دلار به ۹۴ افغانی مبادله می‌شود.

به گزارش مشرق، پس از کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی افغانستان در برابر ارزهای خارجی و تلاش طالبان برای تثبیت افغانی، «انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان با اعلام افزایش ارزش افغانی در برابر دلار گفت که در حال حاضر هر دلار آمریکا به ۹۴ افغانی مبادله می‌شود.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر ارزش افغانستان در برابر ارزهای خارجی بطور بی‌سابقه‌ای کاهش یافته و نرخ تبادل دلار برابر افغانی تا حدود ۱۳۰ افغانی افزایش یافته بود.

پس از آن طالبان کمیسیونی را به رهبری «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان موظف کرد تا با هماهنگی نهادهای مسئول اقدامات فوری را برای تضمین ثبات افغانی، جلوگیری از قاچاق دلار، انتشار پول جعلی افغانی و از بین بردن عوامل مخرب ارزش پول افغانی انجام دهد.

اکنون نیز در پی افزایش افغانی در برابر دلار، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان در بیانیه‌ای از تجار و فروشندگان خواسته است تا با در نظرداشت مشکلات اقتصادی مردم افغانستان و ارزش فزاینده افغانی در فروش اموال و کالاهای قیمت‌ها را کاهش داده و انصاف را رعایت کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    دلیل افزایش افغان چیست.اما بی ارزشی ریال چیست.افغانستان نه درآمدی مثل نفت وآنچنان معادن وندارد...اما ایران درامد نفت وهزار درآمد های هنگفت. اما ریزش ریال تا کی.. چندین سال قبل ریال ایران در برابر افغان دوبرابربود.اماکنون چند هزار برابر افغان.فقط افسوس؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس