رژیم صهیونیستی و بحرین توافقنامه امنیتی امضاء کردند

وزرای جنگ رژیم صهیونیستی و بحرین در منامه توافقنامه همکاری‌های امنیتی امضاء کردند.

به گزارش مشرق، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در بحرین حضور دارد امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود، توافقنامه امنیتی امضاء کرد.

طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان سازش میان دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضاء می‌شود، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد. هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای مدعی شد: «این توافق به افزایش همکاری‌های اطلاعاتی، آموزشی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی کمک خواهد کرد. این توافق همچنین منجر به همکاری قوی و افزایش امنیت دو طرف و کل منطقه خواهد شد.»

بنی گانتز نیز مدعی شد که این توافقنامه «تاریخی» است و منجر به آغاز سطح جدیدی از روابط میان دو طرف خواهد شد. او همچنین ادعا کرد که این توافق به توامندی دو طرف برای مقابله با «تهدیدات مشترک» خواهد افزود.

وزیر جنگ رژیم صهیوینستی امروز همچنین با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «سلمان بن حمد» ولی‌عهد این کشور در منامه دیدار کرد. گانتز روز گذشته از ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا در بحرین نیز دیدن کرده و با «برد کوپر» فرمانده فرماندهی ناوگان پنجم دریایی به گفت‌وگو نشسته بود.

او روز گذشته در سفری از پیش اعلام نشده وارد بحرین شد. هواپیمای نظامی ارتش صهیوینستی که حامل «بنی گانتز» بود با عبور از آسمان عربستان در بحرین به زمین نشست و این اولین هواپیمای ارتش صهیونیستی بود که از حریم هوایی این کشور عبور می‌کند. هواپیمایی که گانتز را در اولین دیدار رسمی به بحرین برده است، همان بوئینگ ۷۰۷ بود که در سال ۱۹۷۷ «انور سادات» رئیس جمهور معدوم مصر را برای اولین بار به سرزمین اشغالی برای سازش با صهیونیست‌ها برد.

در مقابل نیز گروههای مقاومت فلسطینی استقبال بحرین از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را «ننگ» خوانده‌اند. به خصوص در زمانی که سازمان عفو بین‌الملل در گزارش جدید خود از اعمال رژیم آپارتاید (تبعیض نژادی) از سوی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها به شدت انتقاد کرده است.

همزمان کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز، سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بحرین را محکوم کرده و آن را نشانه سقوط اخلاقی و ارزشی مقامات آل خلیفه خوانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس