کد خبر 1335248
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
افزایش هفتگی قیمت طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر دلار ضعیف و در آستانه انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا، اندکی افزایش یافت.

به گزارش مشرق، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار و ۴۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۸۰۴ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس اظهار کرد: اگر گزارش اشتغال ماهانه آمریکا که روز جاری منتشر می شود، از موضع بانک مرکزی آمریکا برای تحکیم سیاست پولی حمایت کند، قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد.

طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون تحت تاثیر عقب نشینی دلار، حدود ۰.۸ درصد رشد قیمت داشته است.

به گفته اسپیواک، با وجود بهبود دارایی‌های زیادی که به دلیل مواضع اخیر بانک مرکزی آمریکا ریزش کرده بودند و همچنین افت ارزش دلار، طلا نتوانسته است افزایش قیمت پایداری داشته باشد که به ضعف ساختاری این فلز ارزشمند اشاره دارد.

بر اساس گزارش رویترز، اونس طلا از هفته گذشته که تحت تاثیر سیگنال بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در مارس، به پایین‌ترین قیمت یک ماه و نیم اخیر سقوط کرد، در حدود ۱۸۰۰ دلار تحکیم شده است. اگر چه طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می‌رود اما افزایش نرخ‌ها هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می‌کند. ادامه نگرانی‌ها نسبت به تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین هم از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن حمایت کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۴۸ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۰۳۳ دلار و ۸۹ سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۳۳۶ دلار و ۶۵ سنت رسید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس