کد خبر 1347159
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
طلا بیش از ۲۱ دلار ارزان شد

قیمت طلا پس از ریزش شب گذشته، در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ریسک پذیری پس از تلاش رئیس فدرال رزرو برای آرام کردن نگرانیها نسبت به افزایش سریع نرخهای بهره، ثابت بود.

به گزارش مشرق، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۹۲۵ دلار ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۲۸ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۲۱ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۹۲۲ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت تایگر بروکرز استرالیا اظهار کرد: پتانسیل نرخهای بهره بالاتر به دلیل فعالیتهای اقتصادی بهتر مسلما برای طلا منفی است. در یک مقطع واقعیت دورنمای اقتصادی بهتر روی قیمتهای طلا سنگینی می کند.

در این بین شهر خارکیف که دومین شهر بزرگ اوکراین است، روز چهارشنبه تحت بمباران سنگین قرار گرفت در حالی که دور جدید تحریمهای آمریکا، مدرنیزه کردن پالایشگاههای نفت را برای روسیه دشوارتر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا پس از اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا که اطمینان داد نرخ بهره در نشست مارس محتاطانه افزایش پیدا می کند، صعود کردند.

با وجود این که طلا در شرایط ناملایمات اقتصادی و سیاسی به سرمایه گذاری امن تبدیل می شود اما به شدت به افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۶۴۵ دلار و سه سنت رسید. بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۹ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۰۷۳ دلار و۳۲ سنت معامله شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس