تلاش آمریکا و متحدانش برای بی‌اعتبار کردن واکسن اسپوتنیک روسیه

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت با سوءاستفاده از واژه «ارزش‌های دموکراتیک» نباید کشورها را به اردوگاه‌های دموکراتیک و غیردموکراتیک تقسیم کرد.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت در رویه دیپلماتیک فعلی تلاش‌هایی برای تقسیم کشورها به دو دسته دموکراتیک و غیردموکراتیک وجود دارد و این غیرقابل قبول است.

وی در اشاره به بندی در بیانیه مشترک روسیه و چین پس از گفت‌وگوهای سران دو کشور در پکن، اظهار داشت که طرفین مخالف سوءاستفاده از ارزش‌های دموکراتیک هستند. پسکوف در توضیح آن افزود: «با استفاده از واژه "ارزش‌های دموکراتیک" نباید کشورها را به اردوگاه‌های دموکراتیک و غیردموکراتیک تقسیم کرد. این چیزی است که به آن سوءاستفاده می‌گویند. ما این تلاش‌ها را در رویه دیپلماتیک و بین‌المللی به معنای واقعی کلمه چند ماه پیش دیدیم.

پوتین و شی جین پینگ در بیانیه مشترک خود پس از مذاکرات پکن گفتند از حمایت از دموکراسی و حقوق بشر نباید برای فشار بر سایر کشورها استفاده شود. آن‌ها اعلام کردند که با سوءاستفاده از ارزش‌های دموکراتیک، مداخله در امور کشورهای مستقل با بهانه دفاع از دموکراسی و حقوق بشر و همچنین تلاش برای ایجاد تفرقه و تقابل در جهان مخالف هستند.

این بیانیه همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته که به تنوع فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و حق مردم کشورهای مختلف برای تعیین سرنوشت خود احترام بگذارد. در این بیانیه آمده است: روسیه و چین آماده همکاری با همه شرکای علاقه‌مند برای ترویج دموکراسی واقعی هستند.

پوتین و شی همچنین در بیانیه مذکور با گسترش بیشتر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مخالفت و از رویکرد مشابه جنگ سرد در بین کشورهای غربی به امور بین‌المللی انتقاد کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس