کد خبر 1335552
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
تأکید نخست وزیر انگلیس و صدر اعظم آلمان بر ضرورت مذاکره با روسیه

«بوریس جانسون» و «اولاف شولتز» ضمن رایزنی درباره تازه ترین تحولات اوکراین بر ضرورت مذاکره با روسیه درباره این پرونده تأکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان درباره تازه‌ترین تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر و بر اهمیت مذاکره با روسیه در خصوص این پرونده تأکید کردند.

این خبرگزاری روسی افزود: جانسون و شولتز بر ادامه کار بر روی تعیین تحریم‌های جامع علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین توافق کردند.

بیشتر بخوانید:

واکنش روسیه به کمک تسلیحاتی ناتو به اوکراین

این در حالی است که صدراعظم آلمان اخیراً اعلام کرد به زودی در سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و درباره بحران اوکراین با او رایزنی خواهد کرد.

«اولاف شولتز» در گفتگو با شبکه تلویزیونی «زد دی اف» گفت: هفتم ماه فوریه جاری به ایالات متحده سفر خواهم کرد و پس از آن برای انجام مذاکرات درباره بحران اوکراین به مسکو می‌روم.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز ضمن محکوم کردن ادعاهای غرب درباره بحران اوکراین گفت: اینکه غرب ادعا می‌کند روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد یک توهم است.

وی افزود: ادعای جدید غربی‌ها درباره تلاش مسکو برای تدوین اسناد جعلی جهت به‌دست آوردن بهانه برای حمله به اوکراین «بی‌معنی» است.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین نیز روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات رسانه‌های آمریکایی درباره تصمیم مسکو برای «حمله ساختگی در اوکراین» گفت: اولین بار نیست که مطالبی درباره برنامه‌های روسیه برای تهاجم به اوکراین در ایالات متحده منتشر می‌شود، اما چنین اتفاقی تا کنون نیفتاده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس