کد خبر 1335503
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
صدراعظمی که هنوز نیامده منفور شد

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد محبوبیت دولت ائتلافی "اولاف شولتز"، صدر اعظم جدید آلمان در حالی که هنوز چند هفته از عمر آن نگذشته به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، دولت ائتلافی جدید آلمان موسوم به چراغ راهنمایی متشکل از احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات ها در حالی که مدت زیادی از عمرش نمی گذرد در سراشیبی کاهش محبوبیت قرار گرفته است.

"اولاف شولتز"، صدر اعظم جدید آلمان در تاریخ ۱۷ آذر ماه سکان صدر اعظمی در این کشور را در دست گرفته است و وی به عنوان چهارمین صدر اعظم سوسیال دموکرات در تاریخچه جمهوری فدرال آلمان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

ترافیک سفرهای سیاسی تروئیکای اروپایی به مقصد مسکو

این امر برای اولین بار از سال ۲۰۰۵  بود که یک صدر اعظم از حزب سوسیال دموکرات قدرت را در آلمان در دست گرفته و برای اولین بار در تاریخچه جمهوری فدرال آلمان ائتلافی متشکل از این احزاب سه گانه موسوم به چراغ راهنمایی شکل گرفت.

با این حال، "ان تی وی" آلمان در گزارشی نوشت: با وجود بحران ها ، مسائل و مشکلات فراوان اما "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان این روزها کم تر در عموم ظاهر شده و درباره این گونه مسائل اظهار نظر می‌کند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی حاکی از کاهش میزان رضایتمندی از صدراعظم جدید آلمان و دولت ائتلافی وی است.

نتایج این نظرسنجی که از طرف موسسه اینفراتست دیامپ انجام گرفته، نشان می‌دهد که برای اولین بار در چند ماه اخیر اتحادیه احزاب متحد مسیحی که بعد از انتخابات پارلمانی در اپوزیسیون قرار گرفت از حزب حاکم سوسیال دموکرات پیشی گرفته است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر یکشنبه آینده انتخابات پارلمانی مجددی در این کشور برگزار شود حزب سوسیال دموکرات با ۴درصد سقوط ۲۲ درصد آراء شهرودان را کسب خواهد کرد.

به این ترتیب سوسیال دموکرات ها برای اولین بار از ماه آگوست گذشته دوباره پشت اتحادیه احزاب متحد مسیحی قرار گرفتند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که میزان محبوبیت اعضای دولت ائتلافی جدید آلمان هم کاهش چشمگیری داشته است. در اوایل ژانویه اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی از کار "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان راضی بودند، اما در نظرسنجی اخیر میزان رضایت مندی از کار وی با ۱۷ درصد کاهش به ۴۳ درصد رسیده است. ۵۱ درصد شهروندان آلمانی هم نظری بسیار انتقادی درباره صدر اعظم خود دارند.

میزان محبوبیت "کریستین لیندنر"، وزیر دارایی آلمان هم با ۶ درصد کاهش به ۴۳ درصد رسیده است. رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان هم با ۹ درصد کاهش محبوبیت ۳۹ درصد رای مردم را به دست آورده است.

"کارل لایترباخ"، وزیر بهداشت آلمان هم با کاهش ۷ درصدی میزان رضایتمندی در بین شهروندان آلمانی ۵۹ درصد رای شهروندان را به دست آورد.

نتیجه این نظرسنجی نشان داد "فریدریتش مرتس"، رئیس حزب دموکرات مسیحی با ۵ درصد صعود ۳۷ درصد میزان رضایتمندی در بین شهروندان را بدست آورد.

موسسه "اینفراتست دیامپ" این نظرسنجی را در فاصله زمانی ۳۱ ژانویه تا ۲ فوریه از بین ۱۳۳۹ نفر از افراد واجد شرایط رای دادن انجام داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس