نارضایتی آلمانی‌ها از عملکرد دولت/ ژرمن‌ها از آینده هراس دارند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی از سیاست‌های دولت در مسائل مهم ناراضی و با توجه به تورم روزافزون نگران شرایط آینده هستند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که آلمانی‌ها از سیاست‌های دولت فدرال آلمان در زمینه مسائل مهم و کلیدی ناراضی هستند - و اکثراً با نگرانی به آینده می‌نگرند.

نتایج این نظرسنجی که به سفارش موسسه اینفراتست دیامپ و به سفارش «آ ار دی» آلمان در ماه جولای از بین ۱۳۲۷ شرکت کننده انجام شده است نشان می دهد که ائتلاف دولتی در آلمان به رهبری اولاف شولتز، در بسیاری موضوعات مهم برای شهروندان رضایت بخش کار نمی کند.

بر این اساس حدود ۴۱ درصد از کار دولت فدرال راضی بودند و ۵۸ درصد هم کم تر یا اصلا راضی نیستند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که با ۴۷ درصد، بیشترین حمایت اجتماعی برای اقدامات محافظتی دولت در برابر کرونا وجود دارد. با این حال، در اینجا نیز اکثریت شهروندان نظر انتقادی دارند و ۵۱ درصد از شهروندان کمتر یا اصلاً از سیاست دولت در این زمینه راضی نیستند.

بر این اساس در حال حاضر ۳۹ درصد شهروندان از سیاست دولت در قبال مسئله اوکراین حمایت می کنند. ۵۶ درصد از آلمانی ها نگرانی های خود را در این باره گزارش می کنند. ۳۴ درصد اعلام کردند که هنوز با اقدامات دولت در حفاظت از آب و هوا موافق هستند، در حالی که حدود دو سوم اعلام کردند که کمتر یا اصلا راضی نیستند. شهروندان بیش از همه از تورم ناامید هستند به گونه ای که تنها ۲۲ درصد سیاست امدادی دولت را در پاسخ به افزایش قیمت ها کافی می دانند. ۷۶ درصد مخالف این سیاست ها هستند.

رد این اقدامات و سیاست های دولت از طرف شهروندان به دلایل مختلفی صورت می گیرد. برای برخی، اقدامات کرونا به اندازه کافی کارساز نیست، برخی دیگر فکر می کنند که اغراق آمیز هستند.

این امر در مورد حمایت از اوکراین و تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه نیز صدق می کند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد در حالی که ۷۱ درصد از حامیان حزب سوسیال دموکرات و ۷۰ درصد از حامیان حزب سبز از سیاست های دولت فدرال راضی هستند، حمایت حامیان لیبرال دموکرات ها به طور قابل توجهی کمتر است. تنها ۴۱ درصد از حامیان این حزب به دولت ائتلافی نمره خوبی می دهند و ۵۶ درصد ناراحت هستند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که از هر ده نفر هفت نفر در حال حاضر وضعیت اقتصادی خود را بسیار خوب یا خوب ارزیابی می کنند. در عین حال، آلمانی ها با بدبینی یا حتی نگرانی به آینده نگاه می کنند. ترس از کمبود انرژی و از دست دادن قدرت خرید به وضوح در بین شهروندان وجود دارد. تقریباً نیمی از افراد مورد بررسی (۴۸ درصد) نگرانند که وضعیت اقتصادی شخصی آنها در یک سال بدتر از امروز شود. ۴۱ درصد معتقدند که وضعیت شخصی آنها در دوازده ماه بدون تغییر خواهد بود.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که وقتی صحبت از حمایت از تحریم ها علیه روسیه می شود، بین آلمان شرقی و غربی نیز شکاف وجود دارد. اکثریت مردم آلمان شرقی با توجه به هزینه ها و خسارات احتمالی، اقدامات مربوطه علیه روسیه را رد می کنند. تنها یک اقلیت، با حدود ۴۲ درصد، موافق این مسئله هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس