رونمایی از کتاب همیشه مربی

نویسنده از شهید عبدی به‌عنوان جوانی یاد کرده که دغدغه همیشگی‌اش تربیت و رشد و سازندگی بوده، ویژگی‌ خاصی که قادر است بخشی از پاسخ سؤال مذکور باشد.

به گزارش مشرق، «شهید محمد عبدی» شانزدهم بهمن ماه سال ۷۷ بر اثر درگیری با اشرار ایرانشهر در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید و حالا بیست و سه سالی می‌شود که آرمیده، هرچند که همچنان نام و یادش زنده است.

آن‌طور که در معرفی این شهید آمده، او در دهه هفتاد از جمله بسیجیان فعال و مربیان کوشایی بوده که در منطقه تهرانپارس ارتباطی فعال و حضوری سازنده در سنگر مسجد و مدرسه با نوجوانان و جوانان داشته است. در رابطه با زندگی و فعالیت‌های شهید محمد عبدی چندی است که کتابی با نام «همیشه مربی» به قلم «حسن مجیدیان» و از سوی انتشارات «شهید کاظمی» روانه کتابفروشی‌ها شده است. نویسنده در مقدمه، مختصری از چگونگی جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با کتاب را نوشته و گفته در تمام این سال‌ها، ضرورت پرداختن به زندگی شهید عبدی و جمع‌آوری خاطراتش دغدغه شاگردان او بوده است.

بخش اعظم کتاب را خاطرات تربیتی و سروکله‌زدن‌های او با بچه‌های نوجوان تشکیل می‌دهد. همچنین به فعالیت‌های او در مسجد و پایگاه بسیج و مدرسه و حال و هوای این شهید در ماه‌ها و روزهای پایانی زندگی او و حضور و مأموریتش در استان سیستان و بلوچستان پرداخته شده است.

برای آنهایی که شاید این شهید را نشناسند ذکر نکته‌ای از خود مقدمه کتاب در معرفی بیشتر ضروری است، این که چرا از او به‌عنوان مربی شهید یاد می‌شود و چرا آنهایی که شهید عبدی را می‌شناسند برای وی جایگاهی ماندنی و نقشی ویژه قائل هستند؟

نویسنده از شهید عبدی به‌عنوان جوانی یاد کرده که دغدغه همیشگی‌اش تربیت و رشد و سازندگی بوده، ویژگی‌ خاصی که قادر است بخشی از پاسخ سؤال مذکور باشد. شهید عبدی همواره در تلاش برای تربیت و رشد بچه‌های مردم و دستگیری از اطرافیانش بوده است. حتی خودش هم تأکید داشته که اصلاً برای همین معلمی و مربیگری بوده که آفریده شده است. اما آنچه در این کتاب آمده، گفتارهای مرتبط و به‌هم پیوسته شیرین و عبرت آموزی از سلوک و دغدغه‌های فرهنگی و توانمندی‌های تربیتی‌اش است.

نویسنده مطالعه این کتاب را به همه آنهایی پیشنهاد کرده که دغدغه کار تربیتی و ارتباط با نوجوانان و جوانان دارند. مجیدیان در خلال روایت‌های خود شهید عبدی را این طور معرفی کرده که جاذبه‌های رفتاری و اخلاقی و روحی‌اش، از او نزد نوجوانان یک معلم آگاه و توانمند و قابل اعتماد ساخته بود. با آن که حسن مجیدیان تأکید کرده در تألیف این اثر به هیچ وجه دنبال خلق اثری ادبی با چینش آنچنانی کلمات نبوده اما کتاب مذکور با روایتی داستانی و دلنشین پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
همیشه مربی
حسن مجیدیان
انتشارات شهید کاظمی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یوسف IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    6 0
    بارک الله به شهید عبدی عزیز
  • خدایی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    7 0
    امروز سالگرد آن شهید عزیز بود. رحمت خدا بر آن مربی فهیم و آگاه
  • فردین FR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    4 0
    زندگی نامه این شهید جوان ۲۲ ساله را که خواندم از صفا و تقوایش اشک ریختم. این شهید عزیز یک عارف به تمام معنا بوده است آنهم با آن سن و سال. او برای خودش شهید چمران ۲۲ ساله است . حیف که زود از میان ما رفت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس