کد خبر 1335879
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
قرارداد ۱.۶ میلیارد دلاری نظامی کره‌جنوبی و مصر

دولت کره‌جنوبی روز شنبه اعلام کرد که قراردادی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار برای فروش تسلیحات نظامی با مصر منعقد کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری نیوزنت کره‌جنوبی، این قرارداد، بزرگترین قرارداد فروش تسلیحات کره‌جنوبی تاکنون بوده است.

دفتر «مون جای این» رییس جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرده که این توافق شامل فروش خمپاره‌اندازه‌های K-۹ می‌شود که توسط صنایع نظامی «هانوا» ی این کشور تولید شده است.

دفتر رییس جمهوری کره‌جنوبی جزییات بیشتری در این خصوص منتشر نکرده و دولت مصر نیز اظهارنظری در رابطه با این قرارداد نداشته است.

به گزارش روزنامه الاهرام مصر، اعلام این توافق دو هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که مون جای این از قاهره بازدید و با عبدل الفتاح السیسی همتای مصری خود مذاکره کرد. این سفر، اولین سفر یک رییس جمهوری کره‌جنوبی به قاهره پس از ۱۶ سال بود.

با این حال ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال محمد زکی وزیر دفاع این کشور روز چهارشنبه اول فوریه (۱۳ بهمن‌ماه) سفری به سئول انجام داد تا در مراسم امضای این قرارداد حضور یابد.

براساس بیانیه ارتش مصر، این دو کشور همچنین ۲ یادداشت تفاهم برای همکاری در زمینه‌های دفاعی با یکدیگر امضا کرده‌اند.

مصر که در سال‌های اخیر به یکی از بزرگترین واردکنندگان سلاح تبدیل شده، بدنبال بازسازی ارتش خود است و در این راستا قراردادهای مختلفی را با کشورهای غربی و روسیه به امضا رسانده است.

براساس این گزارش، دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که کمک ۱۳۰ میلیون دلاری خود به مصر را به دلیل نگرانی از وضعیت حقوق بشر در این کشور لغو کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    یه زمانی غربی ها به مصر علیه لیبی کمک می کردند الان که قذافی سقوط کرده دیگر انگیزه ای برای نظامی کردن مصر ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس