کد خبر 1335916
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
اعلام رقم سبد معیشت کارگران تا ساعاتی دیگر

نشست رسمی شورای عالی کار از دقایقی قبل با حضور شرکای اجتماعی و نمایندگان کارگری وکارفرمایی به منظور اعلام رقم سبد هزینه معیشت کارگران آغاز شد.

به گزارش مشرق، در حالی که برخی مقامات کارگری طی مصاحبه با رسانه ها از تعیین دستمزد ۱۴۰۱ در جلسه عصر امروز شورای عالی کار خبر داده اند، اما صورتجلسه ارسال شده از سوی معاونت روابط کار به نمایندگان کارگری و کارفرمایی از چیز دیگری حکایت دارد و در مذاکرات جلسه شورای عالی کار چهار محور در دستور کار قرار خواهد داشت.

بر اساس اطلاعاتی به دست آمده قرار است در چهارمین نشست شورای عالی کار که از ساعت ۱۸ آغاز شده، به موضوع ارائه گزارش کمیته دستمزد در خصوص عدد و رقم سبد معیشت کارگران، روش شناسی اصلاح قانون کار، بررسی آیین نامه ارسالی حق مسکن به هیات دولت و ارائه گزارش بررسی مزد منطقه ای از سوی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی پرداخته شود.

با توجه به عدد و رقم و گزارشی که اعضای کمیته مزد بر اساس اعلام مراجع رسمی آماری از هزینه معیشت و بررسی تورم موجود و اقلام خوراکی به دست آورده است، به طور قطع محور اصلی مذاکرات جلسه شورای عالی کار در خصوص تعیین و اعلام هزینه سبد معیشت کارگران خواهد بود.
پیش از این محمدرضا تاجیک - نماینده کارگران در شورای عالی کار - گفته بود:" تعیین رقم سبد معیشت و چارچوب آن مشخص است و ما منتظر هستیم تورم پایانی سال اثر خود را نشان بدهد و بر اساس آن تصمیم بگیریم. "

به گفته وی، مزد حداقلی به قوت خود باقی است و کارگران نگران بررسی ابعاد مزد منطقه در کمیته دستمزد نباشند؛ شورای عالی کار به موضوع تعیین رقم سبد معیشت در بهمن ماه می پردازد.

سال گذشته کمیته دستمزد هزینه ماهانه سبد معیشت را شش میلیون و ۸۹۵ هزار تومان اعلام کرد که تنها شامل کالاها و اقلام خوراکی کارگران می شد.

پیش از این بانک مرکزی هزینه ماهانه سبد معیشت خانوار را ۱۱ میلیون تومان اعلام کرده بود.

چهارمین نشست شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت، وزیر صمت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده موسسه استاندارد از ساعت ۱۸ آغاز شده و جامعه کارگری در انتظار اعلام رقم سبد معیشت کارگران و نتیجه ماهها برگزاری جلسات کمیته مزد از سوی شرکای اجتماعی است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    6 0
    لطفا حقوق کارگران را در حد مقبول بگذارید تا ما هم زندگی کنیم با 15 سال سابقه 3و 500میگیرم این حد اقل را تورا امام رضا درست کنید تا کارفرما زور نگه به خدا کار فرما داره خوب سود میکنه رئیس ما 5تا خانه داره من هنوز ازدواج هم نکردم چه برسه به خانه......
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      7 0
      کارگر باید خودکشی کند و کارمند و نان خور دولت تنها قشرهایی که از پس گرانی درمی آیند فقط باید زندگی کنند؟؟!!! عدالت را هم دیدیم!!!!
  • .... IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    4 0
    عدالت يعني حذف پیمانکار، حذف دلال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس