لیز تراس و ناتو: تهاجم روسیه به اوکراین هزینه‌ سنگینی خواهد داشت

وزیر خارجه انگلیس و دبیر کل ناتو در حالی از اتحاد باهم علیه روسیه سخن گفتند که مسکو هرگونه تلاش برای حمله به اوکراین را به شدت رد کرده است.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع انگیس  و دبیر کل ناتو  غروب شنبه به وقت تهران در گفت‌وی تلفنی مدعی شدند که روسیه فعالیت‌های بی ثبات کننده علیه اوکراین انجام می‌دهد.

به گزارش منابع خبری، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در گفت وگوی تلفنی موافقت کردند: «روسیه باید فعالیت‌های بی ثبات کننده خود علیه اوکراین را متوقف کند.  تصمیمات مربوط به عضویت در ناتو، مربوط به ناتو و کسانی است که به دنبال عضویت هستند و  متحدان ناتو با هم متحد هستند. هرگونه تهاجم روسیه به اوکراین با هزینه‌های سنگین روبرو خواهد شد.»

اخیراً، کشورهای غربی و همچنین کی‌یف، اتهاماتی را درباره حمله احتمالی روسیه به قلمروی اوکراین مطرح کرده‌اند و این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین چنین اتهاماتی را پوچ و تلاش برای تشدید بی‌اساس تنش‌ها توصیف کرده است و تأکید کرده که روسیه تهدیدی برای هیچ‌کس به وجود نمی‌آورد. با اینحال هشدار داده است که هرگونه تلاش برای استفاده از زور برای بحران در جنوب شرقی اوکراین، پیامدهای بسیار جدی برای غرب به همراه خواهد داشت.

«ادوارد یوروچنکو» استاد دانشگاه، فیلسوف و تحلیل‌گر مسائل سیاسی نیز معتقد است، غربی‌ها در بحران اوکراین منافع خود را دنبال می‌کنند و اوکراین باید به‌عنوان کشوری مستقل برای برون‌رفت از بحران، بر حاکمیت ملی تکیه کند.

این تحلیل‌گر اوکراینی گفت: «به نظر من اعتماد به متحدین غربی درست نیست زیرا صحبت از وجود چنین چیزی به‌عنوان یک کلیت دشوار است. حتی به وضعیت کنونی نگاه کنید. آلمان به‌عنوان یک متحد غربی روابط کینه‌توزانه‌ای با اوکراین داشته و با روسیه همکاری‌های مشترک دارد. فرانسه دیگر متحد غربی، بی‌طرف است زیرا نمی‌خواهد با روسیه نزاع کند اما در آفریقا و غرب آسیا با روس‌ها تضاد منافع دارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج -- (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    خوب نیمی از جمعیت اوکراین به روسی حرف می زنند و روسها در این کشور اکثریت جمیعیت را تشکیل می دهند معلوم است روسهای کشور روسیه تا حالا هم که ساکت نشسته اند باید احمق باشند و دولت مردمی به کیف باز می گرداند و شورشی ها را از کیف بیرون می اندازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس