کد خبر 1336021
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
سفیر روسیه: آمریکا از نزدیک شدن مسکو و پکن هراس دارد - کراپ‌شده

سفیر روسیه در آمریکا در سخنانی گفت که واشنگتن از نزدیک شدن بیشتر روسیه و چین به یکدیگر هراس دارد.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا روز شنبه گفت که آمریکا از نزدیک شدن بیشتر روسیه به چین هراس دارد.

وی که در یک مراسم صحبت می‌کرد، با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور روسیه و چین در حاشیه افتتاحیه المپیک زمستانی چین گفت: «البته که نگرانی‌های آشکاری درباره نزدیک شدن روسیه و چین به یکدیگر وجود دارد».

آنتونوف درباره هیاهوی رسانه‌ای کشورهای غربی درباره احتمال تهاجم روسیه به اوکراین گفت که کشورش خود را برای حمله به اوکراین آماده نمی‌کند و علاقه‌ای نیز به انجام این کار ندارد.

وی افزود: «روسیه برنامه‌ای برای حمله به هیچ کسی ندارد. با انجام این کار چیزی بدست نمی‌آوریم و در راستای منافع ما نیست».

سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد که هرگونه ادعا درباره حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین پوچ است.

کشورهای غربی و همچنین کی‌یف، اتهاماتی را درباره حمله احتمالی روسیه به قلمرو اوکراین مطرح کرده‌اند و این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین چنین اتهاماتی را پوچ و تلاش برای تشدید بی‌اساس تنش‌ها توصیف کرده است و تأکید کرده که روسیه تهدیدی برای هیچ‌کس به وجود نمی‌آورد. با اینحال هشدار داده است که هرگونه تلاش برای استفاده از زور برای بحران در جنوب شرقی اوکراین، پیامدهای بسیار جدی برای غرب به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که قرار است «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه به مسکو سفر کند تا با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره بحران اوکراین گفت‌وگو کند.

وی امروز و در آستانه سفر به مسکو با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس تلفنی گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس