آیا کشف شی‌ ناشناخته در آب‌های خلیج‌فارس صحت دارد؟/ میراث فرهنگی چه می‌گوید؟ - کراپ‌شده

کشف اتفاقی یک شی‌ء ناشناخته در کرانه‌های خلیج فارس که توسط سمانه لشگری دانش‌آموخته کارشناسی ارشد باستان‌شناسی رسانه‌ای شد، با ابهامات و سوالاتی مواجه شده است.

به گزارش مشرق، روز ۵شنبه بود که یک باستان‌شناسِ زیر آب از کشف اتفاقی یک شی‌ء ناشناخته در کرانه‌های خلیج فارس خبر داد.

سمانه لشگری دانش‌آموخته کارشناسی ارشد باستان‌شناسی گفت که به طور اتفاقی و در حین غواصی در کرانه‌های خلیج فارس در شهر قشم یک شی‌ء ناشناخته در بستر دریا مشاهده کرده است.

نکته حائز اهمیت در این شی‌ء وجود اشکال مذهبی مانند یک صلیب، یک شمعدان «منورا»‌ی یهود، یک شعله آتش و یک قوس شبیه طاق ضربی است.

در همین زمینه با عباس نوروزی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: خلیج فارس جای حساسی است و لذا اگر چیزی کشف شده باید به مراجع مربوطه اعلام می‌شده است تا بتوانیم اظهارنظر دقیق‌تری نسبت به آن داشته باشیم.

وی با بیان این که فرم شی موجود در عکس حالت قالبی دارد اما از ظواهر امر بر می‌آید که چیزی نیست که بخواهیم با توجه به ظواهر آن، آن را به پیش از اسلامی منصوب کنیم.

نوروزی عنوان کرد: اگر فایبرگلاس باشد احتمال آن وجود دارد که از کشتی جدا شده باشد اما از فردا بررسی میدانی را در این زمینه با همکاری منطقه آزاد قشم آغاز خواهیم کرد.

به گفته وی، خلیج فارس از دیرزمانی است که میزبان تمدن‌های پیرامونی است اما برای نسبت دادن این شی به سابقه تاریخی، باید بررسی‌های دقیقی بر روی آن انجام شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان، کشتی های زیادی در خلیج فارس در گذشته غرق شده‌اند و کمتر پژوهشی در این حوزه صورت گرفته است و لذا فردا با پژوهشکده باستان شناسی زیرآب صحبت خواهیم کرد و توضیحات این خانم که کارشناس باستان شناسی اعلام شده‌اند نیز خواهیم شنید تا بتوانیم تصمیمات آینده را بگیریم.

نوروزی خاطرنشان کرد: در موارد متعددی در گذشته نیز چنین برداشت ها و اظهاراتی نیز وجود داشته است ولی هر نظر قطعی منوط به بررسی‌های دقیق صورت است.

وی صیقلی بودن سطح این شی را مورد اشاره قرار داد و گفت: معمولا حجم رسوب وسیعی در خلیج فارس وجود دارد که هر شی خارجی را به سرعت می‌پوشاند و این که ظاهر این شی حالت صیقلی دارد، ممکن است حتی به تازگی به درون آب افتاده باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 14
    سفینه فضایی
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    3 1
    تعجب آور نیست، آبراهی پر رفت و آمد از قدیم الایام بوده است.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    2 0
    جدیدا هرمزگان اثرباستانی کشف میکند
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    8 0
    مطمئن باشید خودشون میدونند اصل جریان رو و در نهایت پاسخ واضحی نمیدهند
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    3 11
    امیدوارم جنگولک بازی یهودی را جدی نگیرید و از اون به منطقه تعامل فرهنگها و ادیان،یاد نکنید!!!!موسی که از کوه طور پایین آمد(رفتن به کوه طور تا برگشتن ۱۵۰۰ سال بطول انجامید یعنی شریعت موسی منسوخ شد)،مسیحیت که هنوز پا نگرفته توسط یهود منحرف شد/زرتشت هم حکیمی بوده که آیین وی در زمان هخامنشیان توسط یهود منحرف و به ابتذال کشیده شد/اسلام نیز هزاران هزار بار با توطئه یهود مواجه شد و به خواست خداوند و کوری بتپرستان جهود سر پا و بالنده است.
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      0 0
      در این شی فقط از مسحیت و یهودیت هست
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      شریکی قرار دهید نمیبخشد . گناهان دیگر بهر کس یخواهد میبخشد. قرآن گنبد هم علامت اسلام است
    • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      1 0
      نه عزیز جان اون علامت صلیب که می بینی در واقع از آیین مهر ایران باستان به اروپا رفته و بعدها نماد مسیحیت شده،در واقع به صلیب کشیدن را دولت شهر آشور داشته که بعدها ، به عنوان مجازات به کار می رفته. برای بیشتر دانستن می توانی به کانال یوتیوب شروین وکیلی بروی،درباره این نشانه ها و خاستگاهشان بدانی.
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    حمله فضایی ها برای تسخیر زمین
  • فرزاد ک IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    یه بچه زرنگ خواسته مدتی اسمش سر زبان ها بیفته فالوئر جمع کنه و به دنبالش پولی به جیب بزنه وگرنه احمق ترین ذهن هم تشخیص میده اگر یک شی تنها یک سال کف دریا بماند کلی رسوبات می گیرد نه اینکه مثل این قطعه برق بزند>>>
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    مریخی ها دارند در اعماق خلیج فارس پایگاه میسازند
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    شاید یک درب مخفی هست؟؟؟ درب ورودی ی آتلانتیس گم شده؟
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    دوستان آدم فضایی ها که نمیدونند مسحیت و اینا چییه، همینطوری این علامتها رو بر روی وسایلشون میکشند
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    سوال این است آیا آدم فضایی ها میخواهند همه انسانها را بکشند یا برخی را به بردگی به سیاره خودشان ببرند؟
  • مهدی IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    در طول تاریخ و عرض جغرافیا باستانشناسان زیادی دوست داشته اند با ادعای "یک کشف خارق العاده" مشهور شوند.
  • اسماعیل دلشاد IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام این محراب ادیان الهی هست که تسط اینجانب اسماعیل دلشاد ساخته شد از بتن و روکش فایبرگلاس هست و حدود ۳تن وزن دارد وبرای اولین بار در تاریخ ادیان .مسیحی و کلیمیان و زرتشتیان و اهل سنت و شیعیان با حضور نمایندگان این ادیان به نماز و دعا و نیایش پرداختن که مورد توجه این ایان قرارگرفت و برای اولین بار در تاریخ این ادیان هست فیلم نصب و نماز ودعا در پیچ اینجانب هست موفق باشید سلام باورم نشد و کلی خندیدم 🤣گفتم نکنه دیشب خوابیدم مثل اصحاب کف شدم اونا رفتن تو غار و من رفتم دریا امدم چندصدسال طول کشید و اقعا دنیای مجازی چه دنیای شده 🤔
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      شفای عاجل ان شا الله.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 0
      سلام قربان کار قشنگی بود ای کاش همون سال اطلاع رسانی بیشتری انجام داده بودید که این برداشتها نشود ولی کارتون جالب بود موفق باشید
  • شیردل IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 1
    این شی دقیقا به امارات با برنامه های دینیش ربط داره میخان یک دین جدید از تمام ادیان درست کنن این اشیا رو درست کردن همه جا پخش کردن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس