کد خبر 1336260
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
طرح اصلاح قانون بکارگیری سلاح فوریتی می‌شود/جلسه ویژه با مسئولان نیروی انتظامی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از جلسه ویژه این کمیسیون برای بررسی طرح اصلاح قانون بکارگیری سلاح خبر داد.

به گزارش مشرق، ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از جلسه ویژه امروز(یکشنبه ۱۷ بهمن ماه) کمیسیون متبوعش برای بررسی طرح اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری  خبر داد.

بیشتر بخوانید:

لزوم اصلاح قانون بکارگیری سلاح برای برقرای امنیت جامعه

وی خاطر نشان کرد: طرح اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری   حدود ۶ ماه پیش از سوی چند تن از وکلای ملت مطرح و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون تخصصی بررسی و به تصویب رسید و جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: قانون سابق محدودیت های زیادی را برای بکارگیرنده سلاح توسط نیروهای مسلح در مواقع ضروری ایجاد کرده بود که با توجه به حوادث اخیر، در جلسه ویژه امروز کمیسیون با حضور مسئولان نیروی انتظامی، قضایی و سایر دستگاه های مربوطه این طرح مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

عزیزی اظهار کرد: در این جلسه تلاش خواهیم کرد تا با حضور مسئولان مربوطه به نیازهای جدید نیروی انتظامی توجه و بر طرف شود و همچنین درباره دوفوریتی شدن طرح مذکور بحث و تبادل نظر شود تا سریع‌تر در دستورکار جلسه علنی قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به ظرفیت ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: طبق تبصره ۲ ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی پارلمان  در صورتی‌ که پنجاه تن از نمایندگان برای طرح یا لایحه‌ای تقاضای اولویت کنند هیأت رئیسه موظف است آن را در دستور هفتگی مجلس قرار دهد.

اخیرا مأموران انتظامی پاسگاه بیدزرد شهرستان شیراز حین اجرای مأموریت، با اراذل و اوباش، درگیر شدند که در این درگیری سروان علی اکبر رنجبر، بر اثر ضربه سلاح سرد (قمه) از ناحیه گردن به شدت مجروح شد و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس