پارلمان عراق: در مورد جلسه انتخابات ریاست جمهوری اجماع سیاسی وجود ندارد

ریاست پارلمان عراق اعلام کرد که در مورد جلسه انتخابات ریاست جمهوری، اجماع سیاسی وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «شاخوان عبدالله» معاون دوم رئیس پارلمان عراق امروز دوشنبه گفت که هیچ گونه اجماع و توافق سیاسی برای حل موضوع جلسه انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

معاون دوم ریاست پارلمان عراق گفت که با نمایندگان حاضر در جلسه مشورتی که روز دوشنبه با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، گفت‌وگو و اعلام کرد که شورا علیرغم عدم اجماع سیاسی به کار خود برای حل مسئله جلسه انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت جدید ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

برخورد صدر با آیت‌الله سیستانی؛ اولین مانع بر سر راه پروژه مقتدی صدر

وی افزود: پارلمان بدون هیچ خللی به وظایف نظارتی و قانونگذاری خود ادامه می‌دهد و از رهبران گروه‌های سیاسی و احزاب ملی می خواهیم در امروز تفاهمات و گفت وگوها تسریع کنند و روند سیاسی را با دید ملی پیش ببرند.

پارلمان عراق قرار بود در جلسه روز دوشنبه درباره نامزدهای ریاست جمهوری رای گیری کند، اما به دلیل عدم حضور گروه‌های سیاسی و به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، این جلسه برگزار نشد.

جلسه پارلمان عراق روز دوشنبه به منظور انتخاب رئیس جمهور به دلیل تحریم این جلسه از سوی برخی از فراکسیون‌ها و به تبع آن به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به پایان رسید و انتخاب رئیس جمهور به زمانی دیگر موکول شد.

مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر عراق جمعه گذشته در واکنش به انتقادها از کاندیداتوری «هوشیار زیباری»، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق برای ریاست‌جمهوری از نمایندگان جریان خود خواست به نامزدی که شرایط لازم برای تصدی این پست را ندارند، رأی ندهند.

به‌موازات این تحول و تغییر در موضع صدری‌ها، نمایندگانی از چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه و حزب اتحادیه میهنی (رقیب دموکرات) شکوائیه‌ای به دادگاه فدرال عراق تقدیم کرده خواستار ابطال صلاحیت هوشیار زیباری به‌دلیل اتهام فساد و سوءاستفاده از قدرت حین تصدی وزارت دارایی و وزارت خارجه عراق شدند.

این دادگاه جلسه رسیدگی به این درخواست را برگزار کرد و خواستار توقف فرایند تشریفات نامزدی زیباری شد و با این اقدام، تا اطلاع ثانوی کاندیداتوری وی به تعویق افتاده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس