کد خبر 1338637
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
انتشار کرونا در زندان‎های رژیم صهیونیستی/شرایط غیربهداشتی در بندهای اسرای فلسطینی

یک گزارش نشان می‎دهد که مقام‎های زندان‎های رژیم صهیونیستی تمهیدات لازم را برای مقابله با کرونا در بندهای اسرای فلسطینی در نظر نگرفته‎اند.

به گزارش مشرق، مرکز حقوق اساسی در ماه آوریل، نامه‌ای به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ارسال کرد که مورد تأیید ۷۴ سازمان قرار گرفت؛ این مرکز بر لزوم مداخله فوری برای محافظت از زندانیان فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی به دلیل شیوع کووید-۱۹ تأکید کرد.

به گزارش «هلث اند هیومن رابتس ژورنال»، این نامه در حمایت از درخواست فوری انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر بود و تاکید کرد که دستگیری فلسطینی‌ها و نگهداری آن‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی ناقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

بیشتر بخوانید:

یورش نظامیان صهیونیست به شمال سرزمین‌های اشغالی / ۹ فلسطینی زخمی شدند

با وجود این درخواست‎ها، رژیم صهیونیستی برای محافظت از حدود ۴ هزار و ۵۰۰ زندانی و اسیر فلسطینی که در زندان‎های این رژیم قرار دارند، از جمله ۷۰۰ زندانی با بیماری‌های قبلی، کاری انجام نداده است.

در حالی که مقام‎های رژیم صهیونیستی اجازه آزادی زندانیان اسرائیلی با شرایط سلامتی پرخطر را صادر کردند، اما تمهیدات مشابهی برای فلسطینی‌ها ارائه نشده است.

کارشناسان سازمان ملل، از جمله گزارشگران ویژه در زمینه وضعیت حقوق بشر در فلسطین، شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات‌های ظالمانه، غیر انسانی یا تحقیرآمیز و بازداشت‌های خودسرانه فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را نقض قوانین بین المللی خواندند.

این در حالی است که بین آوریل ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۰ حداقل ۱۴۰ اسیر فلسطینی به کووید-۱۹ مبتلا شده‎اند.

حمایت بیشتر از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر گروه‌های حقوق بشر، و دادخواست به دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی در ژانویه ۲۰۲۱، موفق شد مقام‎های رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا واکسن‌های کووید-۱۹ را برای زندانیان تهیه کنند.

با این حال، حتی در حالی که سویه امیکرون به ثبت تعداد موارد بی سابقه ابتلا منجر شده و رژیم صهیونیستی ساکنان اراضی اشغالی را با دوزهای تقویت کننده سوم و چهارم واکسینه کرده است، و در مجموع نزدیک به ۱۸ میلیون دوز واکسن را تزریق کرده، اما زندانیان فلسطینی صرف نظر از سن یا وضعیت سلامتی خود دوز تقویتی واکسن را دریافت نکرده‎اند.

در همین حال به تازگی گزارش‌های جدیدی در باشگاه اسرای فلسطینی درباره موارد ابتلا به کووید-۱۹ در میان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد.

این گزارش می‎گوید که بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در میان اسرای فلسطینی زندان «نقب» رژیم صهیونیستی و بازداشتگاه «عوفر» شناسایی شده‎اند.

به گفته مقام‎های باشگاه اسرای فلسطینی، این موارد از زمان شروع همه‌گیری در مجموع به ۵۳۰ نفر فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی حبس هستند، منجر شده است.

همچنین بازداشت اداری توسط رژیم صهیونیستی محدودیت زمانی ندارد و این اقدام به طور معمول برای نگهداری طولانی مدت فلسطینیان مورد استفاده قرار گرفته است.

تا به امروز، رژیم صهیونیستی هیچ اقدامی برای آزادی بازداشت شدگان اداری انجام نداده است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، باشگاه اسرای فلسطینی فاش کرد که بیش از نیمی از اسرای فلسطینی که در زندان «عوفر» رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی نگهداری می‌شوند به کووید-۱۹ مبتلا هستند.

این سازمان هشدار داد که افزایش نرخ ابتلا به این ویروس نتیجه سهل انگاری عمدی پزشکی بوده و در تمام بخش‌های زندان گسترش یافته است.

باشگاه اسرای فلسطینی، می‎افزاید که این وضعیت عدم وجود هرگونه اقدام پیشگیرانه توسط سرویس زندان رژیم صهیونیستی یا حتی مراقبت اولیه برای زندانیان بیمار را آشکار می‌کند.

علاوه بر این، این سازمان، می‎گوید که مدیران زندان، این بیماری همه گیر را به ابزاری برای سوء استفاده از زندانیان فلسطینی تبدیل کرده‎اند.

در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که ۴۱ نفر از آن‌ها زن و ۱۶۰ نفر کودک هستند.

باشگاه اسرای فلسطینیف همچنین می‎گوید که حداقل ۳۶۰ نفر بدون اتهام و یا محاکمه تحت بازداشت اداری هستند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس