۲۵ سال اسارت؛ لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی

۴۰ اسیر فلسطینی بیش از بیست و پنج سال است که در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند و بیشتر آنها به حبس ابد و یا ده ها سال زندان محکوم شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مرکز مطالعات اسرای فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که شمار اسرایی که بیش از ربع قرن از عمر خود را در زندان های رژیم صهیونیستی سپری کرده اند به ۴۰ نفر رسیده است.

در این بیانیه آمده است: اسرای مذکور پیش از امضای توافق اسلو بازداشت شده اند و همه آنها بیش از ۲۵ سال از عمر خود را در اسارتگاه های رژیم صهیونیستی سپری کرده اند.

مرکز مطالعات اسرا با تاکید بر اینکه اسارت ده ها فلسطینی برای مدت های طولانی در زندان های رژیم صهیونیستی لکه نگی بر پیشانی جامعه جهانی است، افزود: این اقدام در تاریخ معاصر بی سابقه است به ویژه اینکه اسرای مذکور در شرایط دشوار سخت جسمانی به سر می برند.

بیانیه مذکور افزود: دو اسیر قدیمی در سال های گذشته به علت بی توجهی به وضعیت جسمانیشان در اسارت به شهادت رسیدند و رژیم صهیونیستی همچنان پیکر آنها را تحویل نداده است. بر اساس توافق میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای قدیمی، باید دستکم ۲۵ نفر از اسرا از ۹ سال پیش آزاد می شدند.

مرکز مذکور از جامعه بین الملل خواستار مداخله فوری برای پایان دادن به درد و رنج اسرای فلسطینی شد.

گفتنی است، شمار اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به ۴۷۰۰ نفر می رسد که ۳۰ نفر از آنها زن و ۱۹۰ نفر کودک هستند و ۸۰۰ نفر دیگر در بازداشت اداری (بدون تفهیم اتهام) به سر می برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس