رکورد ذخایر ارزی روسیه شکسته شد

آمارها نشان می‌دهد سطح دارایی‌های بین المللی روسیه رکورد شکنی کرده و به میزان بالایی رسیده است.

‌به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی طلا و ارز روسیه تا ۴ فوریه به ۶۳۴.۹ میلیارد دلار رسیده است.

بانک مرکزی با اشاره به اینکه افزایش ۰.۱ درصدی دارایی‌های روسیه ناشی از تجدید ارزیابی مثبت بازار بوده است، اعلام کرد: ذخایر ارزی و مالی روسیه ۸۰۰ میلیون دلار نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. این در حالی بود که در ماه گذشته نیز میزان دارایی‌های روسیه به رکورد تاریخی ۶۳۹.۶ میلیارد دلار رسیده بود.

ذخایر بین‌المللی روسیه که توسط بانک روسیه و دولت این کشور نگهداری می‌شود، شامل صندوق‌های ارزی، حق برداشت ویژه در صندوق بین‌المللی پول (IMF) و طلاست به طوری که در سال ۲۰۲۱، ذخایر ارزی کشور تقریباً ۶ درصد افزایش یافت.

بانک مرکزی هدف ۵۰۰ میلیارد دلاری برای ذخایر بین المللی در نظر گرفته است با این حال در گذشته روسیه برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ با دارایی ۵۹۸ میلیارد دلاری از این میزان عبور کرده است.

در سال‌های ذخایر و دارایی‌های روسیه در بازه‌های زمانی مختلف کاهش یافت به طوری که در سال ۲۰۱۵ حدود ۳۵۶ میلیارد دلار از ذخایر این کشور پس از بحران قیمت نفت در سراسر جهان کم شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    به حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس