کد خبر 1339416
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
نمایش قدرت هوایی چین به آمریکا با انجام رزمایش بزرگ

نیروی هوایی چین در نمایش قدرت به آمریکا با بکارگیری انواع جنگنده و بمب افکن، رزمایشی را همزمان در پنج بخش مختلف چین برگزار کرد.

به گزارش مشرق، یگان‌های نیروی هوایی ارتش چین در اقدامی جهت نمایش سطح بالای آمادگی رزمی همزمان با تحرکات نظامی آمریکا در منطقه رزمایش بزرگی را برگزار کردند.

به نوشته وبگاه «گلوبال تایمز»، انواع هواپیمای هشدار سریع «کی جی-۲۰۰۰»، جنگندهای «جی-۱۰»، «جی-۱۶»، بمب افکن‌های «جی اچ-۷»  و انواع پهپادها و یگان‌های پدافند هوایی این رزمایش بزرگ را به طور همزمان در پنج بخش مختلف چین برگزار کردند. در این رزمایش چین از چتربازان خود نیز بهره گرفت و انواع سامانه‌های راداری و موشکی را آزمایش کرد.

یک کارشناس نظامی چین روز یکشنبه گفت که رزمایش هوایی و دریایی سطح بالای آمادگی رزمی ارتش چین را در بحبوحه تحریکات نظامی ایالات متحده و متحدانش نشان می‌دهد.

رسانه‌ها گزارش دادند که آمریکا و ژاپن رزمایشی را در سوم  و هفتم فوریه در مکان‌های حساس در شرق جزیره تایوان برگزار کردند.

 نیروی دریایی ژاپن اخیرا  اعلام کرد که رزمایش مشترکی را با  نیروی دریایی آمریکا در جنوب اوکیناوا برگزار کردند. در این رزمایش تجهیزات نظامی مختلفی از جمله ناو هواپیمابر «یو اس اس کارل وینسون» و «آبراهام لینکلن»   شرکت داشتند. ژاپن مدعی است که دلیل برگزاری این رزمایش حضور فزاینده نظامی چین در منطقه است.  

این در حالی است که یک فروند جنگنده ژاپنی اخیرا سقوط کرد. رسانه‌های ژاپنی  گزارش دادند، یک جنگنده «اف-۱۵» ژاپن دقایقی بعد از برخاستن از پایگاه «کوماتسو» در منطقه «ایشیکاوا» این کشور ناپدید شد.

تحقیقات وزارت دفاع ژاپن درباره علت ناپدید شدن اف-۱۵ آغاز شده، اما گمان می‌رود این جنگنده در دریای ژاپن سقوط کرده باشد.  

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام  نیز اعلام کرد یک فروند «جنگنده اف‌-۳۵» ایالات متحده  هنگام فرود بر روی ناو هواپیمابر «کارل وینسون» در جریان رزمایشی در دریای  چین جنوبی  به داخل آب سقوط کرد. در این حادثه خلبان جنگنده نجات یافت و ۷ خدمه ناو زخمی شده و به فیلیپین منتقل شدند.

پیش‌تر وبگاه «یاهو نیوز» نوشته بود آمریکا در تلاش است پیش از دست پیدا کردن چینی‌ها به جنگنده سقوط کرده، بقایای آن را یافته و از آب خارج کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    4 0
    خوب چین باید همزمان با حمله روسیه تایوان را آزاد کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس