عمران‌خان بر تسریع عملیاتی شدن بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان تاکید کرد

نخست وزیر پاکستان با ابراز خرسندی از توسعه روابط با ایران بر اهمیت همکاری نزدیک دوجانبه برای تقویت تجارت تاکید کرد و خواستار عملیاتی شدن سریع طرح بازارچه‌های مشترک مرزی میان ایران و پاکستان شد.

به گزارش مشرق، دفتر نخست وزیری پاکستان عصر دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «عمران‌خان» در دیدار «احمد وحیدی» وزیر کشور ایران و هیات همراه در اسلام‌آباد از حرکت مثبت در روابط برادرانه بین دو کشور ابراز خرسندی و بر پتانسیل گسترده‌ای که برای تقویت همکاری‌های متقابل در زمینه‌های مختلف وجود دارد تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان ویژه بر اهمیت همکاری نزدیک دوجانبه برای تقویت تجارت و ارتباطات منطقه‌ای تاکید داشت. همچنین وی بر تکمیل و عملیاتی شدن زودهنگام بازارچه‌های مشترک مرزی برای رونق اقتصادی مردم ساکن در دو سوی مرز تاکید کرد.

عمران‌خان با تاکید بر اینکه مرزهای پاکستان و ایران مرز صلح و دوستی است، اهمیت همکاری مشترک برای رسیدگی به مسائل امنیتی را مورد تاکید قرار داد.

وی ضمن تجدید دعوت خود از سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به پاکستان، از حمایت‌های دولت کشورمان از جمله مقام معظم رهبری برای حل عادلانه مناقشه کشمیر قدردانی کرد.

عمران‌خان بر تسریع عملیاتی شدن بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان تاکید کرد

نخست وزیر پاکستان با ابراز خرسندی از همگرایی دیدگاه‌های تهران-اسلام‌آباد درباره افغانستان و اهمیت صلح آمیز و ثبات پایدار در این کشور همسایه، بر اهمیت هماهنگی نزدیک میان دو کشور تاکید کرد.

وی افزود: اقدامات فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی در افغانستان و همچنین اقدامات برای تقویت تعامل عملی، تقویت ثبات و مقابله با تروریسم ضروری است.

دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه خود افزود: دکتر احمد وحیدی وزیر کشور با ابلاغ سلام‌های صمیمانه مقام‌های عالی ایران به نخست وزیر پاکستان بر تمایل جمهوری اسلامی برای تقویت روابط دوجانبه با همسایه شرقی پاکستان در همه ابعاد تاکید کرد.

وزیر کشور و اعضای هیات ایرانی عصر امروز و پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی پاکستان، اسلام‌آباد را به مقصد تهران ترک کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس