کد خبر 1339960
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۶

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد رشد به ۱۸۷۶ دلار و ۷۱ سنت رسید.

به گزارش مشرق،  به نقل از رویترز، در حالی که بالا گرفتن تنش ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین سبب شده تا سرمایه گذاران از دارایی های پرریسک فاصله گرفته و سراغ دارایی های امنی نظیر طلا بروند، قیمت طلا روز سه شنبه افزایش داشت و به بالاترین رقم ۸ ماه گذشته رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد رشد به ۱۸۷۶ دلار و ۷۱ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از ۱۱ ژوئن یعنی ۱۸۷۸ دلار و ۸۸ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با نیم درصد رشد به ۱۸۷۹ دلار رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت، به دلیل بحران اوکراین و بالا رفتن نرخ تورم قیمت طلا شاهد افزایش بوده است. وی افزود، اگر بحران اوکراین فروکش کند قیمت طلا به سرعت پایین خواهد آمد.

در حالی که سرمایه گذاران در حال نگرانی تبعات بروز چنگ احتمالی در شرق اروپا هستند، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد کاهش بود.

اینز در ادامه گفت: «به نظر می رسد که بازار طلا در حال حاضر مواضع بانک های مرکزی بزرگ را نادیده گرفته است زیرا سرمایه گذاران فعلا سرگرم ارزیابی تاثیرات جنگ در اوکراین هستند.»

هنگام بروز تنش های ژئوپلتیک طلا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود و با توجه به تداوم بحران اوکراین قیمت فلز زرد از ابتدای ماه فوریه تاکنون ۵ درصد رشد داشته است.

عامل دیگر رشد قیمت طلا افت سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا بوده که سبب شده هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا پایین بیاید. افت اندک ارزش دلار نیز کمک کرده تا خرید طلا

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس