کد خبر 1340992
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۹

قیمت هر اونس طلا که اوایل امروز رقم ۱۹۰۲ دلار و ۲۲ سنت را تجربه کرده بود، با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به جلسه قبل به ۱۸۹۰ دلار و ۷۷ سنت رسید.

به گزارش  مشرق، به نقل از رویترز، در حالی که نشست هفته آینده مقام های روسی و آمریکایی موجب شده تا اندکی از نگرانی ها در مورد تنش بر سر اوکراین کاسته شود، قیمت طلا که اوایل امروز تا بالای ۱۹۰۰ دلار رسیده بود اندکی کاهش یافت.

قیمت هر اونس طلا که اوایل امروز رقم ۱۹۰۲ دلار و ۲۲ سنت را تجربه کرده بود، با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به جلسه قبل به ۱۸۹۰ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با نیم درصد کاهش به ۱۸۹۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

پس از آنکه اعلام شد قرار است وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه هفته آینده دیدار کنند و امیدها به حل دیپلماتیک مناقشه روسیه و غرب بر سر اوکراین بیشتر شد روز جمعه شاخص ها در بازار بورس آمریکا شاهد افزایش بود و فشار فروش در بازارهای آسیایی کاهش یافت.

یکی از عمیق ترین بحران های پس از جنگ سرد در شرق اروپا در جریان است و روسیه خواهان ارائه تضمین های امنیتی از جمله در مورد عدم پیوستن اوکراین به ناتو، کنترل تسلیحات آمریکا و متحدانش و اقدامات اعتماد ساز از سوی غرب است. کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس گفت: «ما شاهد تداوم اثر گذاری بحران اوکراین بر بازار طلا هستیم... احتمالا سطح مقاومت فنی بعدی ای که طلا باید آن را پشت سر بگذارد رقم ۱۹۲۰ دلار است.»

روز پنجشنبه قیمت طلا شاهد رشد ۱.۸ درصدی بود و برای اولین بار از ۱۱ ژوئن به بالای ۱۹۰۰ دلار رسید. تحلیلگران انتظار دارند در صورت تداوم افزایش تنش ها قیمت طلا باز هم بالاتر برود، اما در عین حال کاهش تنش افت قیمت را در پی خواهد داشت.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا نیز شاهد افزایش بوده و موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    4 1
    چند روز دیگه دوباره دو برابر گرون می شه هیچ چیز تو ایران ارزون نمی شه فقط میره بالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس