کد خبر 1340071
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
نیروهای امنیتی لبنان در جستجوی ریاض سلامه

منابع لبنانی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور در راستای اجرای حکم احضاریه قاضی غاده عون به سراغ به ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی این کشور رفته اند اما او را نیافتند.

به گزارش مشرق،  منابع قضایی لبنان به النشره اعلام کردند که نیروهای امنیتی لبنان برای اجرای احضاریه صادره از سوی قاضی غاده عون به منزل ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی رفتند، اما وی را در آنجا نیافتند.

این منابع این سئوال را مطرح کردند که آیا اگر ریاض سلامه در دادگاه حاضر نشود، قاضی قرار بازداشت غیابی علیه او صادر خواهد کرد؟

برخی منابع هم به المیادین با اشاره به مراجعه نیروهای امنیتی لبنان به منزل رئیس بانک مرکزی این کشور و نیافتن او، اعلام کردند که این نیروها همچنین به ساختمان بانک مرکزی لبنان هم مراجعه کردند اما آنجا هم وی را نیافتند.

همزمان شبکه ام تی وی اعلام کرد که ریاض سلامه به احضاریه توجهی نکرده و در جلسه حاضر نشده است.

یک منبع امنیتی عالی رتبه لبنان هم به المیاین گفت: ریاض سلامه در مکانهایی که نیروهای امنیتی برای یافتن او رفتند، نبود.

گفتنی است که بر اساس احضاریه‌ای که از سوی قاضی عون، دادستان منطقه جبل لبنان صادر شد، نیروهای امنیتی لبنان به سراغ ریاض سلامه رفته اند.

قاضی عون بر اساس شکایت جزائی قانونی «گروه مردمی خواهان اصلاحات» از ریاض سلامه، به اتهام کسب مال نامشروع، پولشویی و هدر دادن بیت المال برای اهداف و منافع شخصی این احضاریه را صادر کرد.

در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی، تشدید بحران اقتصادی در لبنان و سقوط شدید لیره، هجمه به رئیس بانک مرکزی این کشور را افزایش داد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند، سلامه تصمیم آمریکا برای فروپاشی اقتصادی در لبنان را اجرا کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 0
    ای کاش حکم جلب مزدوران سعودی مثل سعدحریری وجنبلاط هم صادرمیکردن. این چندتامزدوردستگیربشن لبنان ازسرسپردگی وهابیون خارج میشه واقتصادشم درست میشه. این جرثومه های لاشخوربرعلیه کشورخودشون فتنه بپاکردن بنفع وهابیون ویهودیان
    • هاشمی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 2
      مزدور ایران خوبه مزدور اونها بد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس